V leasingu aut už expandovat nelze

29. ledna 2007, 00:00 - ERICH HANDL
29. ledna 2007, 00:00

JIŘÍ MATULA, PŘEDSEDA PŘEDSTAVENSTVA CAC LEASING: Už sto dní vede společnost CAC Leasing Jiří Matula. Jak hodnotí svoje začátky ve velkém byznyse a jakou strategii zvolí pro tento rok? Bude chtít expandovat v pronájmu aut, nebo nikoli?

JIŘÍ MATULA, PŘEDSEDA PŘEDSTAVENSTVA CAC LEASING: Už sto dní vede společnost CAC Leasing Jiří Matula. Jak hodnotí svoje začátky ve velkém byznyse a jakou strategii zvolí pro tento rok? Bude chtít expandovat v pronájmu aut, nebo nikoli? Ve funkci jste už sto dnů. Co se vám za tu dobu podařilo a jaký byl naopak nejtěžší okamžik?

Po stu dnech se dá těžko něco rekapitulovat. Společnost vykazovala jisté známky stagnace, v některý oblastech i poklesu, a mohu s jistotou říci, že se tento trend na konci roku podařilo zvrátit. Podle všeho se dostaneme někam velmi blízko k původně plánovaným ukazatelům.

A ten nejtěžší okamžik? Těch byla spousta, jako vždy, když někam přijdete. Nejtěžší byla, je a bude práce s lidmi. Abyste některým zaměstnání udržel, musíte se s jinými rozloučit.

Co čeká CAC Leasing tento rok?

Na tento rok máme celou řadu priorit. Tou největší změnou však bude očekávané přejmenování na UniCredit Leasing. Akcionářská struktura je stabilní a usazená, žádné změny nečekáme.

Jaký jste pro letošek stanovil směr? Kde hodláte posilovat, kde chcete naopak ubírat? Obecná představa lidí o leasingu je ta, že je to synonymum k pronájmu osobních aut. Tento tržní segment je ale už saturován, vykazuje známky stagnace. Asi už není možné v něm nějak výrazně expandovat. Naší strategií tedy bude významně rozšířit portfolio nad rámec leasingu automobilů. I když už naše aktivity obsahují téměř všechno, stále se dají hledat nové výzvy. Nyní nabízíme leasing od těch nejlevnějších věcí za sto padesát tisíc korun až po pronájem nemovitostí v hodnotě několika miliard. Chceme, aby to tak zůstalo. Těžiště se bude posouvat od aut k jiným komoditám. Nebudeme snižovat aktivity v oblasti prodeje automobilů, ale chceme se ještě více zaměřit na expanzi, zejména ve strojích a zařízeních. Co konkrétně budete nabízet malým a středním firmám? My už nyní financujeme zejména malé a střední podniky. Ale chceme se více angažovat v pronájmu technologických zařízení pro tyto společnosti. Je to přesně segment, v němž bychom měli růst. Řekněme, že jsem živnostník, který potřebuje profinancovat soustruh. Zajímala by vás i takto malá zakázka?

Zajímala, a nejen nás. Zrovna u této komodity je na trhu podle mého názoru velká a cenově dostupná nabídka, od leasingu po bankovní úvěry.

Jakého máte naopak největšího klienta?

Největším klientem v movitostech byly historicky České dráhy - jednorázový obchod za zhruba jednu miliardu korun, který se realizoval v první polovině devadesátých let. Tento objem se nám podařilo překonat pouze v nemovitostech.

Budete také zvyšovat důraz na pronájem nemovitostí?

Tady už hrajeme poměrně významnou roli, samozřejmě je tam stále potenciál. Jak v objemu, tak v rámci jednotlivých tržních segmentů. Například oblast municipalit je v České republice v podstatě netknutá, je to z hlediska leasingu nepopsaný list.

Jak se díváte na leasing s nulovým navýšením? Existuje ještě vůbec?

Existuje, ale klienti už se nedívají jen na navýšení, ale na celou strukturu financování. To se týká doprovodných služeb, účetního a daňového zacházení a také pojištění. Produkt tedy existuje, ale ta poptávka už není taková.

Co lze čekat za trendy v leasingu aut?

Žádné revoluční změny či překvapení nečekám. Zvýšená poptávka se bude odvíjet v oblasti operativního leasingu. A bude růst poptávka po navazujících službách na tento leasing, například pro velké instituce zřízení flotily jako takové, řízení nákupní politiky a podobné věci.

Zajímavé akce nedávno vyhlásil váš konkurent ŠkoFIN. Je to pro vás hrozba?

Samotná akce Škofinu pro nás není hrozbou, oni se hodně zaměřují na financování uvnitř koncernu Volkswagen. Ale ty zmíněné akce jsou pro nás zajímavou výzvou. Připravujeme produkty, které budou odpovídat na akce konkurence.

Na závěr se chci zeptat na jednu záhadu. Na leasingovém trhu jsou tři velcí konkurenti - CAC, ČSOB a ŠkoFIN. Každý z nich tvrdí, že je největší. Kdo je skutečnou jedničkou?

Ta záhada spočívá v tom, že je více způsobů, jak měřit výkony. My se domníváme, že podle kritérií oborové asociace jsme momentálně, z hlediska objemů za dané fiskální období, dvojkou na trhu. Z hlediska aktiv jsme ale na prvním místě.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
3x z poradny: vytýkací dopis, jak čerpat dovolenou, daň z příjmu
Státní dluh USA, Činy, Ruska a dalších zemí. Kolik dluží domácnosti a firmy?
O prázdninách projedete méně. Benzín i nafta pořád zlevňují
Zákaz kožešinových farem ročně ušetří život více jak 20 000 zvířat, ale senátoři ho nechtěli schválit
Hypotéky 2017: Regulace má za důsledek unifikaci hypoték
Auta
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka…
Audi, BMW a Mercedes upraví software milionům starších dieselů. Kvůli emisím
Nástupce Bugatti Chiron bude muset přejít na elektřinu. Bez ní by už nezrychlil
Test motocyklu BMW S 1000 XR: Superbike na chůdách
Kvíz na pátek: Poznáte značku a model auta podle obrázku?
Technologie
Intel se po IoT stahuje i z nositelné elektroniky. Celé oddělení tento měsíc zrušil
Evolveo Ray 2 – moderní skříň s tvrzeným sklem za 1500 Kč (uživatelská recenze)
Cnews FM: Přenos čísla do 10 dnů a dva noví operátoři [podcast]
Při instalaci nových hlavních verzí Windows 10 se zkrátí doba, kdy zařízení nelze používat
Alza to s elektromobily myslí vážně. Přidává další modely, nabídne levnější vozy i dodávky
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít