V ČR jsou ceny na internetu nižší a v obchodě vyšší, než je průměr EU

08. února 2012, 11:55 - Profit, TZ
08. února 2012, 11:55

V České republice, Maďarsku a na Slovensku jsou ceny v internetových obchodech nižší a u kamenných prodejců vyšší, než je průměr Evropské unie. Prokázal to loňský průzkum agentury Civic Consulting pro Evropskou komisi, ze kterého také vyplývá, že šíře nabídky eshopů je průměrně 2,5x větší než u velkého kamenného prodejce.

Foto: Profimedia.cz

Že je v ČR vyšší cenová hladina než v mnohých státech EU, je obecně známé, stejně tak to, že na internetu jsou nižší ceny než v klasických obchodech. Potěšující však je, že z průzkumu vyplynulo, že ceny na českém internetu jsou nižší, než je průměr EU, a proto se mohou české internetové obchody stát oblíbeným nákupním cílem zahraničních zákazníků,“ upozorňuje Jitka Součková, marketingová ředitelka Kasa.cz.

Průzkum také prokázal, že zatímco v ČR, Maďarsku a na Slovensku byly na daném vzorku produktů ceny na internetu nižší a ceny v kamenných prodejnách vyšší, než je průměr EU, tak ceny ve Velké Británii a v Polsku byly u obou typů prodejců nižší a naopak ve Švédsku, Dánsku a Rumunsku vyšší.  Tato fakta potvrzují i data českého internetového obchodu Kasa.cz. „Ceny na našem serveru jsou v mnoha případech i o 50 % nižší než doporučené maloobchodní ceny, za které se často zboží nabízí v kamenných prodejnách,“ říká Jitka Součková.

Z průzkumu dále vyplynulo, že mnoho zákazníků (18 %) hledá informace o produktu a cenách u kamenných prodejců, aby posléze nakoupili online. Opačný postup, tedy informace online - nákup offline, je také běžný, využívá ho průměrně 15 % nakupujících.

Dle studie utratí v České republice na internetu 5-12,5 tisíce korun ročně 29 % lidí (průměr EU 27 %) a 12,5-25 tisíc korun 25 % (průměr EU je 19 %). Průměrný roční internetový účet činí v České republice 20,8 tisíce korun, přičemž medián je 11,5 tisíce korun. Průměr EU činí 23,5 tisíce Kč a medián 11 tisíc Kč. V EU zákazníci nejčastěji platí kartou (63 %), následují online platby (36 %), bankovní převod (31 %) a dobírka (20 %), v ČR zákazníci nejvíce využívají dobírku (68 %), bankovní převod (61 %), platební karty (30 %) a online platby (14 %).

V cizině nakupuje online 19 % Čechů a 59 % Slováků, průměr EU je 32 %. Češi pro online nákup v zahraničí nejčastěji volí Německo (24 %) a USA (23 %), Slováci nejvíce nakupují v ČR (59 %), Německu a Velké Británii (15 %). Z hlediska přeshraničních online nákupů v rámci celé EU spotřebitelé nejčastěji volí Německo (27 %), Velkou Británii (24 %) a USA (23 %).

Průzkum realizovala agentura Civic Consulting pro Evropskou komisi v 27 zemích Evropské unie. Cenové srovnání provedla v 17 zemích včetně České republiky a Slovenska.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Státní dluh USA, Činy, Ruska a dalších zemí. Kolik dluží domácnosti a firmy?
O prázdninách projedete méně. Benzín i nafta pořád zlevňují
Zákaz kožešinových farem ročně ušetří život více jak 20 000 zvířat, ale senátoři ho nechtěli schválit
Hypotéky 2017: Regulace má za důsledek unifikaci hypoték
OECD: Jak vysoké je maximální zdanění na straně zaměstnance?
Auta
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka…
Audi, BMW a Mercedes upraví software milionům starších dieselů. Kvůli emisím
Nástupce Bugatti Chiron bude muset přejít na elektřinu. Bez ní by už nezrychlil
Test motocyklu BMW S 1000 XR: Superbike na chůdách
Kvíz na pátek: Poznáte značku a model auta podle obrázku?
Technologie
Při instalaci nových hlavních verzí Windows 10 se zkrátí doba, kdy zařízení nelze používat
Alza to s elektromobily myslí vážně. Přidává další modely, nabídne levnější vozy i dodávky
AdwCleaner 7.0 odhalí více breberek a skenuje rychleji
Projekt otevřeného ne-x86 počítače žije. Talos II bude ještě letos, s IBM Power9 a za míň
OneDrive rozšiřuje zálohování starších verzí na všechny typy souborů
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít