V Česku stoupá prodej předzaložených firem

11. února 2009, 00:00 - Přemysl Houžvička
11. února 2009, 00:00

Loni bylo v Česku prodáno 2600 předzaložených (takzvaných ready-made) společností, tedy o 600 více než rok předtím.

Celkem bylo od roku 2001 v Česku prodáno 7800 takových firem. Vyplývá to ze studie společnosti Smart Office & Companies.

Zájem o takové firmy by přitom podle studie měl přetrvat. „O ready-made společnosti bude zájem do té doby, dokud nebude založení firmy otázkou několika minut. Navíc, vždy bude existovat klientela, která má zájem šetřit čas a peníze nákupem ready-made společnosti, protože jí to umožní se plně soustředit na jádro byznysu, a nikoli na administrativu a byrokracii,“ uvedl manažer společnosti Smart Office Vítězslav Hruška. Další výhodou je podle něj to, že tyto firmy jsou již zapsány v obchodním rejstříku a je možné je okamžitě využít.

Loni se podle studie snížil počet prodaných akciových společností. „Hlavním důvodem poklesu odbytu akciových firem bylo prodloužení takzvaného časového testu pro osvobození od daně z příjmů z prodeje akcií,“ uvedla společnost Smart Office. U akciových společností pořízených od počátku loňského roku se totiž minimální doba nezdaněného držení akcií prodlužuje z šesti měsíců na pět let.

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče