V Česku chceme 250 tisíc klientů

26. června 2009, 15:35 - Petra Pelantová
26. června 2009, 15:35

Royal & Sun Alliance

Britský pojišťovací gigant má na českém trhu velké plány. Royal & Sun Aliance Insurance Group (RSA), která v České republice působí prostřednictvím Direct pojišťovny, chce do roku 2013 získat pod křídla své české dcery 250 tisíc klientů. Nyní má Direct pojišťovna asi čtyřicet tisíc klientů. „Jde o velmi reálný plán. Statistiky jasně ukazují, že lidé jsou ochotní měnit svou pojišťovnu. Chceme klienty oslovit cenově velmi zajímavými produkty a hlavní roli bude hrát prodej přes internet,“ tvrdí šéf Direct pojišťovny Ján Čarný. Na investicích do marketingu pojišťovna šetřit nehodlá. „Loni jsme investovali 150 milionů korun a letos by se mělo jednat o zhruba stejnou sumu,“ sdělil týdeníku EURO Čarný.
Podle expertů mají Britové se svou českou dcerou reálnou šanci uspět. „Získat 250 tisíc klientů do čtyř let je sice ambiciózním, ale technicky možným cílem,“ konstatovala šéfka analytické společnosti Next Finance Markéta Šichtařová. Úroveň rozvoje pojistného trhu je totiž ve střední a východní Evropě oproti vyspělejším zemím velmi nízká. „Zatímco ve starých zemích EU je běžné, že průměrně zaplatí občan ročně na pojištění přes tři tisíce dolarů, v regionu CEE je to stále mnohonásobně méně,“ upozornila Šichtařová. Právě z toho by prý pojišťovny měly dle Šichtařové těžit.
Finanční krize během prvního letošního čtvrtletí zamíchala s tržními podíly tuzemských pojišťoven. Pozici jasné jedničky vůbec poprvé v historii ztratila Česká pojišťovna, když ji vystřídala Kooperativa. A změny prý budou pokračovat, tvrdí experti. Menší pojišťovny proto cítí svou šanci, jak si z trhu ukousnout větší podíl. A přesně to hodlá udělat britská RSA.
Česká asociace pojišťoven nechtěla plány Britů s českou Direct pojišťovnou komentovat. Statistiky ale ukazují, že změny v podílech na trhu rozhodně nejsou nereálné. Ostatně už mBank ukázala, že získat za relativně krátkou dobu více jak sto tisíc klientů lze. Problém může nastat v efektivitě, a tedy i ziskovosti, což v souvislosti s finanční krizí může pojišťovnám značně přitížit. „Zpomalování globálních ekonomik se projevuje šetřením na všech frontách, byť pojišťovnictví je zasaženo výrazně méně než jiná odvětví. Proto v roce 2009 očekáváme jen mírný nárůst zisku jednotlivých pojišťoven. Již v roce 2010 by však tento růst zisku, a tedy i nových klientů měl být razantnější,“ domnívá se Šichtařová.

BOX
Kdo je Royal & Sun Alliance
RSA je druhou největší pojišťovnou ve Velké Británii. Pojišťovnu Direct, která se zaměřuje na pojištění aut, motocyklů a domácností, ovládá prostřednictvím společnosti Intouch Insurance Group. V této firmě přitom Britové původně drželi poloviční podíl a teprve nedávno získali zbývajících padesát procent od společnosti Direct Insurance Financial Investments.

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče