V Česku chceme 250 tisíc klientů

26. června 2009, 15:35 - Petra Pelantová
26. června 2009, 15:35

Royal & Sun Alliance

Britský pojišťovací gigant má na českém trhu velké plány. Royal & Sun Aliance Insurance Group (RSA), která v České republice působí prostřednictvím Direct pojišťovny, chce do roku 2013 získat pod křídla své české dcery 250 tisíc klientů. Nyní má Direct pojišťovna asi čtyřicet tisíc klientů. „Jde o velmi reálný plán. Statistiky jasně ukazují, že lidé jsou ochotní měnit svou pojišťovnu. Chceme klienty oslovit cenově velmi zajímavými produkty a hlavní roli bude hrát prodej přes internet,“ tvrdí šéf Direct pojišťovny Ján Čarný. Na investicích do marketingu pojišťovna šetřit nehodlá. „Loni jsme investovali 150 milionů korun a letos by se mělo jednat o zhruba stejnou sumu,“ sdělil týdeníku EURO Čarný.
Podle expertů mají Britové se svou českou dcerou reálnou šanci uspět. „Získat 250 tisíc klientů do čtyř let je sice ambiciózním, ale technicky možným cílem,“ konstatovala šéfka analytické společnosti Next Finance Markéta Šichtařová. Úroveň rozvoje pojistného trhu je totiž ve střední a východní Evropě oproti vyspělejším zemím velmi nízká. „Zatímco ve starých zemích EU je běžné, že průměrně zaplatí občan ročně na pojištění přes tři tisíce dolarů, v regionu CEE je to stále mnohonásobně méně,“ upozornila Šichtařová. Právě z toho by prý pojišťovny měly dle Šichtařové těžit.
Finanční krize během prvního letošního čtvrtletí zamíchala s tržními podíly tuzemských pojišťoven. Pozici jasné jedničky vůbec poprvé v historii ztratila Česká pojišťovna, když ji vystřídala Kooperativa. A změny prý budou pokračovat, tvrdí experti. Menší pojišťovny proto cítí svou šanci, jak si z trhu ukousnout větší podíl. A přesně to hodlá udělat britská RSA.
Česká asociace pojišťoven nechtěla plány Britů s českou Direct pojišťovnou komentovat. Statistiky ale ukazují, že změny v podílech na trhu rozhodně nejsou nereálné. Ostatně už mBank ukázala, že získat za relativně krátkou dobu více jak sto tisíc klientů lze. Problém může nastat v efektivitě, a tedy i ziskovosti, což v souvislosti s finanční krizí může pojišťovnám značně přitížit. „Zpomalování globálních ekonomik se projevuje šetřením na všech frontách, byť pojišťovnictví je zasaženo výrazně méně než jiná odvětví. Proto v roce 2009 očekáváme jen mírný nárůst zisku jednotlivých pojišťoven. Již v roce 2010 by však tento růst zisku, a tedy i nových klientů měl být razantnější,“ domnívá se Šichtařová.

BOX
Kdo je Royal & Sun Alliance
RSA je druhou největší pojišťovnou ve Velké Británii. Pojišťovnu Direct, která se zaměřuje na pojištění aut, motocyklů a domácností, ovládá prostřednictvím společnosti Intouch Insurance Group. V této firmě přitom Britové původně drželi poloviční podíl a teprve nedávno získali zbývajících padesát procent od společnosti Direct Insurance Financial Investments.

Mohlo by vás zajímat

Finance
Hypotéky 2017: Regulace má za důsledek unifikaci hypoték
OECD: Jak vysoké je maximální zdanění na straně zaměstnance?
Horko v práci? 5 tipů, jak na něj vyzrát
Aplikace na dovolenou: překladače a průvodci
Až pojedete autem k moři: 6 tipů, jak jezdit ekonomicky
Auta
Skupina VW dodala v prvním pololetí zákazníkům přes pět…
Opel Insignia GSi má motor 2.0 T a je o 160 kg lehčí než OPC
Podívejte se na vzácné snímky exkluzivních aut ze sbírky brunejského sultána
Tři generace BMW 5 ve srovnání ojetin: E39 vs. E60 vs. F10
Galerie: Octavia s osmiválcem BMW a jiné škodovky se šílenými motory
Technologie
Spousta „interaktivních seriálů“ za pakatel. Humble Bundle má v akci hry od Telltale
Android se snadno připojí k síťovému disku nebo NASu. Google vydal Samba Client
Výrobci základních desek objevili průlomové chlazení napájecích kaskád. Díky Youtuberům
Senátoři schválili posílení moci zákazníka na úkor operátorů. Teď je to na Zemanovi
Avast bude silnější. Kupuje tvůrce výborných programů CCleaner a Recuva
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít