V anketě Auto roku 2010 zvítězil Yeti

21. ledna 2010, 13:01 - Erich Handl
21. ledna 2010, 13:01

Galavečerem v pražském Top hotelu skončila minulé úterý anketa Auto roku 2010 v ČR. Organizátoři soutěže na něm vyhlásili jako celkového vítěze vůz Škoda Yeti. Představeni byli také dodavatelé pro Auto roku 2010.

Autor: Škoda Auto

Organizátory akce Auto roku 2010 v ČR byly Sdružení automobilového průmyslu a Svaz dovozců automobilů (SDA). Loni na konci července zasedla poprvé odborná porota. Jejím předsedou byl zvolen předseda Klubu motoristických publicistů Petr Hanke. Místopředsedy byli zvoleni novináři Petr Horák a Erich Handl, který reprezentuje týdeník Profit. Vedení poroty poté sestavilo seznam automobilů, které byly následně nominovány do ankety. „Stalo se tak do září, nominovány mohly být všechny modely, které přišly na český trh v rozmezí od 1. listopadu 2008 do 30. listopadu 2009,“ upřesňuje tajemník SDA Pavel Tunkl. Anketa měla stejné organizační schéma jako loni – vozy soutěžily v pěti kategoriích a kromě vítěze každé z nich byl vyhlášen i celkový vítěz s právem užívat titul Auto roku 2010 v ČR.

EVROPSKOU ANKETU VYHRÁLO POLO
Evropským Autem roku je podle novinářů z 23 zemí Volkswagen Polo. Koncern tak porazil více než 30 rivalů a získal cenu poprvé za 18 let. Za Polem se umístil minivůz iQ od Toyoty, který se v USA bude prodávat pod logem Scion. Třetí místo má kompakt Astra od Opelu. Tomu se nepodařilo zopakovat loňský úspěch s modelem Insignia. Vítězný model získal body od všech 59 členů poroty, motoristických novinářů, a 25 z nich ho označilo za svého favorita. Vůz tak získal celkem 347 bodů, tedy desetkrát více než nejbližší rival.

Do soutěže bylo na začátku podzimu nominováno celkem 37 automobilových novinek. Odborná porota měla začátkem listopadu možnost tyto vozy otestovat v okolí středočeských Měchenic. Základnou byla restaurace Fregatta, jezdci odsud mířili na silniční okruh k Davli. Poté přišlo hlasování. Porotci loni poprvé volili prostřednictvím webové aplikace umístěné na portálu SDA. Systém byl navržen tak, aby eliminoval chyby, které by mohly vzniknout například nesprávným součtem bodů v jednotlivých kategoriích. Rozdělování bodů mohli porotci na internetu libovolně měnit, případně si je vytisknout. Jakmile ale svoji volbu potvrdili jako konečnou, nebylo možné již dělat žádné úpravy. Poté se k hlasům porotců připočetlo hlasování veřejnosti.

A konečné výsledky? VW Golf obsadil první příčku mezi malými auty a vozy nižší střední třídy, Mercedes-Benz E bodoval mezi vozy střední a vyšší střední třídy, Porsche Panamera bodovalo v kategorii sportovních aut, Yeti mezi SUV a Peugeot 3008 mezi velkoprostorovými vozy MPV. Celkovým vítězem se pak 12. ledna stala Škoda Yeti.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Česko - nová brána japonských investic do EU?
Paradoxy životního pojištění: Češi se bojí úrazů, největším rizikem jsou ale nemoci
8 mýtů o zdravotním pojištění
Kolik stojí dítě v první, druhé a třetí třídě
Ceny nemovitostí rostou a hovoří se i o realitní bublině. Je na čase prodat investiční byt?
Auta
Audi radikálně mění číselné značení modelů. Bude v tom…
Opět na scéně. Umělý benzín má zachránit spalovací motory
Opel si připravil pro Frankfurt tři světové premiéry. Překvapením nebude ani jedna
Ferrari Portofino nahrazuje Californii. Má čtyři sedačky a jede 320 km/h
Harley-Davidson drasticky překopal nabídku, Dyna a Softail splynuly v novou řadu
Technologie
Samsung představil Galaxy Note8. Posouvá laťku technické vyspělosti, ale i ceny
Konsolidujte těžbu! Asus vyrobil pro kryptokopy monstrózní desku s 19 sloty PCI Express
Budoucí mobily budou mít vzadu hned tři velké objektivy
Zoner Photo Studio bylo příliš levné, proto tvůrci u verze X zavedli předplatné
Internet si při zatmění Slunce ulevil. Američané vyšli ven a koukali na oblohu
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít