Užitek, šarm, bezpečí - Citroen Xsara Picasso

07. července 2003, 00:00 - Karel Nový, auta@profit.cz
07. července 2003, 00:00

Nejprodávanější velkoprostorový vůz na českém trhu i po třech letech dokázal udržet obdivné pohledy okolí a přitom už předvedl, jak užitečný umí být.Velmi povedený design vozu je dodnes pro mnohé přímým motivem koupě tohoto automobilu.

Ani po třech letech v prodeji neztratilo Picasso na kvalitách

Nejprodávanější velkoprostorový vůz na českém trhu i po třech letech dokázal udržet obdivné pohledy okolí a přitom už předvedl, jak užitečný umí být.

Velmi povedený design vozu je dodnes pro mnohé přímým motivem koupě tohoto automobilu. Má i praktické výhody: velmi dobře vůči sobě postavené doširoka otevíratelné dveře a široká sedadla, takže nastupování je velmi příjemné. Zadní čelo zavazadlového prostoru je možné při zvedání fixovat ve dvou polohách. Jak místo řidiče, tak i ostatní sedadla poskytují krom pohodlí širokých polštářů i o poznání více místa na nohy než většina srovnatelných vozů. Příjemným pocitům hodně pomáhá i veliké prosklení kokpitu a díky tomu i výhled řidiče je více než uspokojivý. Šofér si sice bude chvíli zvykat na sdružené přístroje uprostřed v malé kapličce, kde bohužel chybí otáčkoměr, ale zbytek ovládacích prvků je ergonomicky ideálně uspořádaný. Včetně krátké řadicí páky integrované do spodní části středového panelu. Řazení ale nebylo úplně přesné. Živá osmnáctistovka stačila na hbitý pohyb obratného Picassa velmi dobře, i když při razantnější jízdě šla dost podstatně nahoru spotřeba. Jízdní vlastnosti vyššího automobilu jsou v zatáčkách dobré a jedinou výtku zaslouží přenos dost patrných rázů nerovností do interiéru i přes měkčí naladění podvozku. Citroen Xsara Picasso si velmi dobře drží cenu i při pozdějším prodeji.

Jak na DPH

Xsara Picasso nabízí možnosti odpočtu DPH hned pro dvě kategorie - N1 a M1. U obou je podmínkou instalace jednoduché dělicí přepážky za druhou řadu sedadel. Cena lehké kovové konstrukce nepřesáhne u homologovaného dílu i s instalací dvacetitisícovou hranici. Je sice patrné, že u designově hodně jednolitého vozu je přepážka cizím tělesem, ale je víc praktická než rušivá.

Na co to auto je?

Citroen Xsara Picasso se stal nejprodávanějším velkoprostorovým vozem loňského roku v ČR. Hodně pomohla možnost nakupovat tyto vozy s odpočtem daně, ale největší díl má jeho vnitřní prostor spojený s variabilitou uspořádání interiéru. Proto ho podnikatelé všeho druhu kupovali jako ideální vůz pro běžný provoz firmy i jako ideální skladný vůz pro rodinu.

Picasso jsem koupil kvůli ženě,

říká Martin Rozsíval, majitel projekční kanceláře

* U projektanta by bylo možné čekat spíš auto, které zvládne terén, než prostorný van?

Xsaru Picasso jsem koupil na naléhání mojí ženy. Vyjmenovala spoustu výhod, ale stejně jsem přesvědčen, že se jí tolik líbila televizní reklama.

* Ta o továrních automatech, které z vozu udělaly umělecké dílo na picassovské motivy?

Právě ta. Zpočátku jsem měl vůči tomu vozu proto dost averzi, ale hodně rychle mě to přešlo.

Technické parametry a cena

Citroen Xsara Picasso

Obsah motoru 1749 ccm

Počet válců 4

Max. výkon 85 kW

Točivý moment 160 Nm

Maximální rychlost 190 km/h

Zrychlení z 0 na 100 10,8 s

Převodovka 5-manuální

Spotřeba ve městě 10,7 l/l00 km

Spotřeba na dálnici 6,0 l/l00 km

Spotřeba průměrná 7,7 l/l00 km

Provozní hmotnost 1245 kg

Délka 4276 mm

Šířka 1751 mm

Výška 1637 mm

Zavazadlový prostor 550 dm 3

Objem nádrže 55 l

Cena 594 000 Kč

Hodnocení

+ KLADY

+ Poutavý design

+ Jízdní stabilita

+ Variabilita vnitřního prostoru

+ Prostor pro posádku

+ Vynikající výhled

- ZÁPORY

- Mírně nepřesné řazení

- Ostrý potahový materiál

- Vyšší spotřeba

- Přenos hluku do interiéru

- Slabší topení u podlahy

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče