Užitečný nosič na jízdní kola

02. června 2008, 00:00 - Erich Handl
02. června 2008, 00:00

VYZKOUŠELI JSME - OPEL CORSA FLEX FIX - Lahůdku pro cyklisty nabízí automobilka Opel. Jedná se o záďový nosič kol zvaný Flex Fix. Profit otestoval před letní sezonou vůz vybavený právě tímto zařízením.

Nejnovější verze Opelu Corsa je na českém trhu k mání v podnikatelské verzi N1 s montážní přepážkou. Pevná mřížka ale znemožňuje přepravu jízdních kol v zavazadlovém prostoru nad sklopenými opěradly zadních sedadel. Výrobce proto přišel se zvláštním řešením, které žádné jiná značka na českém trhu nenabízí. Jedná se o nosič jízdních kol, který se vysunuje ze zadního nárazníku. Pod zavazadlovým prostorem je umístěn modul, který se spolu s částí nárazníku vysune přibližně o 500 milimetrů ven z vozu a umožňuje elegantně přepravit až dvě jízdní kola.

Zařízení je možné objednat s vozem z výroby nebo si je nechat dodatečně namontovat u dealera. Výsuvný nosič má hmotnost 23,5 kilogramu a uveze až čtyřicetikilovou zátěž.

ZÁĎOVÝ NOSIČ KOL FLEX FIX

kapacita - 2 jízdní kola

hmotnost - 23,5 kilogramu

délka - 50 centimetrů

nosnost - 40 kilogramů

cena - 22 000 Kč

Funguje systém v praxi? Manipulace s integrovaným nosičem je jednoduchá a intuitivní. Pro jeho odjištění stačí nadzvednout páku, která je umístěna na hraně zavazadlového prostoru. Nosič se poté ze zadního nárazníku jednoduše vytáhne a ve vysunuté poloze zajistí otočením dvou pojistek. Po zajištění se nasadí přídavná koncová světla, která jsou součástí nosiče. A potom už následuje uložení bicyklů. Ty jsou přichyceny za kliku pedálu a jejich kola jsou zajištěna držáky, aby se neotáčela. Vysunutí nosiče, jeho příprava a nasazení jízdního kola nám dohromady nezabralo více než pět minut a jedinou věcí, na kterou jsme museli dávat pozor, bylo víko zavazadlového prostoru. Po nasazení kola na nosič jsme ho prostě nezavřeli a museli jsme kola sundat a opět nasadit.

S corsou, která má na nosiči nasazená jízdní kola, je jízda prakticky stejná jako s vozem bez bicyklů a je pouze potřeba dávat ve zpětných zrcátkách pozor na ráfky, které na obou stranách o několik centimetrů přesahují karoserii. V našem testu absolvoval nosič jízdu z Prahy na Šumavu a zpět bez nejmenšího problému. Zřejmě jediným jeho minusem je skutečnost, že jde o příplatkovou výbavu. Na corsu s flex fixem je třeba vytáhnout o 22 tisíc korun více než na auto bez nosiče.

Mohlo by vás zajímat

Finance
6 tipů, jak co nejlevněji vyměnit peníze v zahraničí na dovolené
Kde všude můžete v Česku prohlásit: „Zaplatím to bitcoinem“
ČNB reguluje výši hypoték. Kolik mohou banky půjčovat v zahraničí?
Vyřizování dětského pasu nenechávejte na poslední chvíli. Rychlopas se prodraží.
Praktický návod: jak začít s bitcoinem – výběr vhodné peněženky
Auta
Prohlédli jsme si nový Opel Grandland X. Jak prostorný je…
Škoda vyrobila už šest milionů Octavií
Na prodej je krásná Škoda 130 RS. Její cena vás ale pravděpodobně nepotěší
Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid jezdí za 1,4 litru na 100 km
Škoda Citigo má i po faceliftu pořád co nabídnout (první jízdní dojmy)
Technologie
Facebook ovládá celý svět. Má již 2 miliardy uživatelů
Tip: Jak skrýt ikonu Windows Defenderu v oznamovací oblasti? [Windows 10]
Ve Windows Storu se objevil neoficiální, ale funkcemi nabitý klient pro Google Play Music
Objevily se těžní verze Radeonů Polaris. Na trh se vrací RX 470, někdy i s výstupy
Den D přišel. Evropská komise udělila Googlu rekordní pokutu 2,42 miliardy eur
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít