Užitečný nosič na jízdní kola

02. června 2008, 00:00 - Erich Handl
02. června 2008, 00:00

VYZKOUŠELI JSME - OPEL CORSA FLEX FIX - Lahůdku pro cyklisty nabízí automobilka Opel. Jedná se o záďový nosič kol zvaný Flex Fix. Profit otestoval před letní sezonou vůz vybavený právě tímto zařízením.

Nejnovější verze Opelu Corsa je na českém trhu k mání v podnikatelské verzi N1 s montážní přepážkou. Pevná mřížka ale znemožňuje přepravu jízdních kol v zavazadlovém prostoru nad sklopenými opěradly zadních sedadel. Výrobce proto přišel se zvláštním řešením, které žádné jiná značka na českém trhu nenabízí. Jedná se o nosič jízdních kol, který se vysunuje ze zadního nárazníku. Pod zavazadlovým prostorem je umístěn modul, který se spolu s částí nárazníku vysune přibližně o 500 milimetrů ven z vozu a umožňuje elegantně přepravit až dvě jízdní kola.

Zařízení je možné objednat s vozem z výroby nebo si je nechat dodatečně namontovat u dealera. Výsuvný nosič má hmotnost 23,5 kilogramu a uveze až čtyřicetikilovou zátěž.

ZÁĎOVÝ NOSIČ KOL FLEX FIX

kapacita - 2 jízdní kola

hmotnost - 23,5 kilogramu

délka - 50 centimetrů

nosnost - 40 kilogramů

cena - 22 000 Kč

Funguje systém v praxi? Manipulace s integrovaným nosičem je jednoduchá a intuitivní. Pro jeho odjištění stačí nadzvednout páku, která je umístěna na hraně zavazadlového prostoru. Nosič se poté ze zadního nárazníku jednoduše vytáhne a ve vysunuté poloze zajistí otočením dvou pojistek. Po zajištění se nasadí přídavná koncová světla, která jsou součástí nosiče. A potom už následuje uložení bicyklů. Ty jsou přichyceny za kliku pedálu a jejich kola jsou zajištěna držáky, aby se neotáčela. Vysunutí nosiče, jeho příprava a nasazení jízdního kola nám dohromady nezabralo více než pět minut a jedinou věcí, na kterou jsme museli dávat pozor, bylo víko zavazadlového prostoru. Po nasazení kola na nosič jsme ho prostě nezavřeli a museli jsme kola sundat a opět nasadit.

S corsou, která má na nosiči nasazená jízdní kola, je jízda prakticky stejná jako s vozem bez bicyklů a je pouze potřeba dávat ve zpětných zrcátkách pozor na ráfky, které na obou stranách o několik centimetrů přesahují karoserii. V našem testu absolvoval nosič jízdu z Prahy na Šumavu a zpět bez nejmenšího problému. Zřejmě jediným jeho minusem je skutečnost, že jde o příplatkovou výbavu. Na corsu s flex fixem je třeba vytáhnout o 22 tisíc korun více než na auto bez nosiče.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Konec vesnických prodejen? Vyřeší jejich ztrátovost dotace?
"Bude to dobrý rok," banky a stavební spořitelny počítají výsledky v polovině roku 2017
Papíry jsme jim nevytiskli aneb o reálném založení chovné stanice
Připojištění na dovolenou? Nutnost, nebo zbytečnost?
Poroste rychleji USA nebo eurozóna? MMF upravil předpovědi
Auta
První autonomní Kamaz bude nasazen během fotbalového…
Po Francii chce prodej aut se spalovacím motorem zakázat také Velká Británie
Galerie na středu: Na tyto tříválce vám nestačí ani půl milionu
Německo chce neupraveným autům z aféry Dieselgate odebrat registraci
Patentové skici odhalují malý dvoumístný sporťák značky Honda
Technologie
Aukro chystá změny. Na konci měsíce začne migrace a služba bude desítky hodin nedostupná
AMD se díky kryptotěžařům a Ryzenu dostalo v druhém čtvrtletí do zisku – tedy skoro
Objevily se výsledky Radeonů RX Vega v 3DMarku. Start prodejů přesně za dva týdny?
Skype 5.4 pro Linux přidává podporu pro skupinové videohovory
Nvidia už má Tesly s čipy Volta, rozdala první karty výzkumníkům umělé inteligence
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít