Užitečný nosič na jízdní kola

02. června 2008, 00:00 - Erich Handl
02. června 2008, 00:00

VYZKOUŠELI JSME - OPEL CORSA FLEX FIX - Lahůdku pro cyklisty nabízí automobilka Opel. Jedná se o záďový nosič kol zvaný Flex Fix. Profit otestoval před letní sezonou vůz vybavený právě tímto zařízením.

Nejnovější verze Opelu Corsa je na českém trhu k mání v podnikatelské verzi N1 s montážní přepážkou. Pevná mřížka ale znemožňuje přepravu jízdních kol v zavazadlovém prostoru nad sklopenými opěradly zadních sedadel. Výrobce proto přišel se zvláštním řešením, které žádné jiná značka na českém trhu nenabízí. Jedná se o nosič jízdních kol, který se vysunuje ze zadního nárazníku. Pod zavazadlovým prostorem je umístěn modul, který se spolu s částí nárazníku vysune přibližně o 500 milimetrů ven z vozu a umožňuje elegantně přepravit až dvě jízdní kola.

Zařízení je možné objednat s vozem z výroby nebo si je nechat dodatečně namontovat u dealera. Výsuvný nosič má hmotnost 23,5 kilogramu a uveze až čtyřicetikilovou zátěž.

ZÁĎOVÝ NOSIČ KOL FLEX FIX

kapacita - 2 jízdní kola

hmotnost - 23,5 kilogramu

délka - 50 centimetrů

nosnost - 40 kilogramů

cena - 22 000 Kč

Funguje systém v praxi? Manipulace s integrovaným nosičem je jednoduchá a intuitivní. Pro jeho odjištění stačí nadzvednout páku, která je umístěna na hraně zavazadlového prostoru. Nosič se poté ze zadního nárazníku jednoduše vytáhne a ve vysunuté poloze zajistí otočením dvou pojistek. Po zajištění se nasadí přídavná koncová světla, která jsou součástí nosiče. A potom už následuje uložení bicyklů. Ty jsou přichyceny za kliku pedálu a jejich kola jsou zajištěna držáky, aby se neotáčela. Vysunutí nosiče, jeho příprava a nasazení jízdního kola nám dohromady nezabralo více než pět minut a jedinou věcí, na kterou jsme museli dávat pozor, bylo víko zavazadlového prostoru. Po nasazení kola na nosič jsme ho prostě nezavřeli a museli jsme kola sundat a opět nasadit.

S corsou, která má na nosiči nasazená jízdní kola, je jízda prakticky stejná jako s vozem bez bicyklů a je pouze potřeba dávat ve zpětných zrcátkách pozor na ráfky, které na obou stranách o několik centimetrů přesahují karoserii. V našem testu absolvoval nosič jízdu z Prahy na Šumavu a zpět bez nejmenšího problému. Zřejmě jediným jeho minusem je skutečnost, že jde o příplatkovou výbavu. Na corsu s flex fixem je třeba vytáhnout o 22 tisíc korun více než na auto bez nosiče.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Jak se rychle a snadno zorientovat v německých volbách
Co se v roce 2018 změní se zvýšením zdravotního pojištění pro OBZP?
Je libo hypotéka se slevou?
Konec kvót na cukr - hrozba, nebo příležitost pro naše cukrovary?
Chcete změnit zdravotní pojišťovnu? Máte čas do 30. září, jinak až za půl roku
Auta
Retro: Lada Niva, Škoda Trekka a další socialistické off…
Peugeot 208, 2008 a příbuzné Citroëny dostanou do dvou let elektrické verze
Porsche 911 GT2 RS údajně zajede Nordschleife pod sedm minut
Další ukázka hlavní výhody elektromobilů v praxi. Tesla ovládla největší drag race
Kviz: Poznáte tato známá americká auta?
Technologie
Školství není připraveno na dobu, kdy budeme mít internet v těle
Je tu GeForce GTX 1080 Ti s upgradovanou pamětí: Evga vydává model s 12GHz GDDR5X
AMD má možná kšeft od Tesly. Prý jí pomáhá vyvíjet AI procesory pro samořídící auta
Další ukázka hlavní výhody elektromobilů v praxi. Tesla ovládla největší drag race
Windows 10 Insider Preview build 16296 opravuje drobné chyby. Pozor na jazykové balíčky
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít