Uzavřené extrasvěty

16. listopadu 2007, 11:45 - Ivan Pilný
16. listopadu 2007, 11:45

Glosy postaršího technokrata

Donedávna jsem si myslel, že klasickou ukázkou světa, který mluví svým vlastním jazykem, přeceňuje vlastní výrobky a služby, předstírá dokonalost a vytváří umělé potřeby, je svět informačních technologií. Přátelé, mám pro vás dobrou zprávu, nejsme sami!
Nedávno jsem se účastnil marketingové a mediální konference na Žofíně. Po vyslechnutí několika přednášek jsem pochopil, že cílem práce marketingových a výzkumných agentur je ovládnout mozek klientů na tak dlouho, aby z nich dostali peníze s příslušnou marží. Samozřejmě že vysokou. Většina přednášek byla o sofistikovaných a co nejpřesvědčivějších nástrojích k dosažení tohoto bohulibého záměru. Účastnil jsem se panelu, který měl přinést diskusi o „reálném a digitálním světě“. Bylo zřejmé, že marketing si pod reálným světem představuje získání dlouhých řas, nádherných vlasů, úpravu zažívání konzumací zdravého produktu po dobu patnácti dnů… Také můžete v sedmdesáti dohonit tramvaj, stačí k tomu pár pilulek. Váš život změní čarodějný nápoj, po němž vám buď narostou křídla, nebo se svými přáteli zaletíte do kosmu. Stačí zajít do hypermarketu nebo zajet s autem do skladu a naložíte si balíky bankovek. Na obhajobu světa informačních technologií musím říci: „Kam se hrabou i ti nejpřesvědčivější vizionáři světa znalostní ekonomiky se svými nadsázkami!“ Reálný svět stranou, úkolem panelistů bylo hájit digitální věk. Můj nejpřesvědčivější kolega měl tu smůlu, že po jeho prezentaci - dokazující, že vše už je digitální - se mu rozsypaly jeho „digitální“ papíry na zem… Marketingový svět, který vzal nedávno na milost internet, žije v představě konvergence. To znamená, že tradiční marketingový mix přežije, jen obsah se bude přelévat a využívat ve všech formách. Tedy koncepce známého „swiss army knife“, se kterým otevřete konzervu i láhev. Nebo něco upilujete. Osobně si myslím, že každý sáhne po specializovaném nástroji, pouze v případě nouze využije nože trhajícího kapsu. Kompatibilita ano, efektivní konvergence těžko. Marketingové agentury také zatím nechápou, a tudíž neumějí zacházet s obsahem vytvářeným uživateli. Proměna „word of mouth“ na virální marketing je živelná a hlavně nikdo zatím neví, jak na tom vydělat.
Panelisté zastupující digitální svět si vystačili sami, dotazů příliš nebylo. Ještě že technologie sestoupila na zem a všichni marketéři píší na počítači, pracují ve Photoshopu, fotí digitálními foťáky a vytvářejí vizuály na počítači. Tuny megabytů se prosadily i v kreativitě.

Mohlo by vás zajímat

Finance
Kde vám zítra za vysvědčení dají slevu nebo dárek?
Kolik si koupíte za 1000 Kč na dovolené v Turecku nebo v Chorvatsku?
10 věcí, které by měl OSVČ znát o placení zdravotního pojištění
Hypotéky jsou více regulované a dražší, přesto zájem o ně roste
Co je třeba mít při silniční kontrole u sebe, abyste nedostali pokutu?
Auta
BMW chystá ostré SUV X3 M jako soupeře pro Porsche Macan…
Renault-Alpine A110 vypadá při testování na Nordschleife docela schopně
Dopravní nehoda v zahraničí: Jak získat odškodnění?
Pět lákavých ojetin, které vás ale nechají někde stát
Opel začal přijímat objednávky na Insignii Country Tourer a Exclusive. Český trh si ještě počká
Technologie
Laserový projektor od Xiaomi vykouzlí 150palcový obraz jen 50 cm od stěny
NAND Flash se zápisem QLC je skutečností. Toshiba ji začíná vyrábět, jeden čip má 96 GB
Virtuál Kaktus zruší FB zdarma i zpomalené surfování. Data ale budou levnější
Další grafiky s čipy Vega: Radeon Pro WX 9100 a možná první nález Vegy 11 s HBM2
Google News po letech v novém. Zpřehledňuje orientaci v obsahu členěním do karet
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít