Uzavřené extrasvěty

16. listopadu 2007, 11:45 - Ivan Pilný
16. listopadu 2007, 11:45

Glosy postaršího technokrata

Donedávna jsem si myslel, že klasickou ukázkou světa, který mluví svým vlastním jazykem, přeceňuje vlastní výrobky a služby, předstírá dokonalost a vytváří umělé potřeby, je svět informačních technologií. Přátelé, mám pro vás dobrou zprávu, nejsme sami!
Nedávno jsem se účastnil marketingové a mediální konference na Žofíně. Po vyslechnutí několika přednášek jsem pochopil, že cílem práce marketingových a výzkumných agentur je ovládnout mozek klientů na tak dlouho, aby z nich dostali peníze s příslušnou marží. Samozřejmě že vysokou. Většina přednášek byla o sofistikovaných a co nejpřesvědčivějších nástrojích k dosažení tohoto bohulibého záměru. Účastnil jsem se panelu, který měl přinést diskusi o „reálném a digitálním světě“. Bylo zřejmé, že marketing si pod reálným světem představuje získání dlouhých řas, nádherných vlasů, úpravu zažívání konzumací zdravého produktu po dobu patnácti dnů… Také můžete v sedmdesáti dohonit tramvaj, stačí k tomu pár pilulek. Váš život změní čarodějný nápoj, po němž vám buď narostou křídla, nebo se svými přáteli zaletíte do kosmu. Stačí zajít do hypermarketu nebo zajet s autem do skladu a naložíte si balíky bankovek. Na obhajobu světa informačních technologií musím říci: „Kam se hrabou i ti nejpřesvědčivější vizionáři světa znalostní ekonomiky se svými nadsázkami!“ Reálný svět stranou, úkolem panelistů bylo hájit digitální věk. Můj nejpřesvědčivější kolega měl tu smůlu, že po jeho prezentaci - dokazující, že vše už je digitální - se mu rozsypaly jeho „digitální“ papíry na zem… Marketingový svět, který vzal nedávno na milost internet, žije v představě konvergence. To znamená, že tradiční marketingový mix přežije, jen obsah se bude přelévat a využívat ve všech formách. Tedy koncepce známého „swiss army knife“, se kterým otevřete konzervu i láhev. Nebo něco upilujete. Osobně si myslím, že každý sáhne po specializovaném nástroji, pouze v případě nouze využije nože trhajícího kapsu. Kompatibilita ano, efektivní konvergence těžko. Marketingové agentury také zatím nechápou, a tudíž neumějí zacházet s obsahem vytvářeným uživateli. Proměna „word of mouth“ na virální marketing je živelná a hlavně nikdo zatím neví, jak na tom vydělat.
Panelisté zastupující digitální svět si vystačili sami, dotazů příliš nebylo. Ještě že technologie sestoupila na zem a všichni marketéři píší na počítači, pracují ve Photoshopu, fotí digitálními foťáky a vytvářejí vizuály na počítači. Tuny megabytů se prosadily i v kreativitě.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Dotace na fotovoltaiku: Od září až 150 tisíc korun na větší systémy
5 aplikací, které Vás ochrání před otravnými telefonáty
Jak mohou soukromé kuřácké kluby a spolky zničit restaurace, hospody i jejich majitele
Najděte si novou práci do září
Plná zaměstnanost v ČR: čím jsme si ji zasloužili?
Auta
Test na pondělí: BMW M550i xDrive M Performance
Nové BMW M5 s pohonem xDrive prozrazeno. Oficiálně se představí brzy
Na Audi RS Q5 už čekat nemusíte. K dispozici je SQ5 vyladěná na 425 koní a 550 Nm
Retro na neděli: Ford GT40 vznikl jako pomsta značce Ferrari
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Technologie
Google dnes představí Android O. Stylově na zatmění Slunce v USA
Intel vydává nové Atomy pro servery. 16 jader, spotřeba do 30 W a 10 Gb/s síťovky k tomu
Xbox One X bude stát 13 500 Kč. Do obchodů půjde i limitovaná edice Scorpio
Až přijdou těžaři. Zásoby lithia v Krušných horách jsou velké, ruda ale není vydatná
První 120Hz 4K monitor je tu. S nižším rozlišením umí i 480 Hz a vyrábí ho dva nadšenci
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít