Uzavřené extrasvěty

16. listopadu 2007, 11:45 - Ivan Pilný
16. listopadu 2007, 11:45

Glosy postaršího technokrata

Donedávna jsem si myslel, že klasickou ukázkou světa, který mluví svým vlastním jazykem, přeceňuje vlastní výrobky a služby, předstírá dokonalost a vytváří umělé potřeby, je svět informačních technologií. Přátelé, mám pro vás dobrou zprávu, nejsme sami!
Nedávno jsem se účastnil marketingové a mediální konference na Žofíně. Po vyslechnutí několika přednášek jsem pochopil, že cílem práce marketingových a výzkumných agentur je ovládnout mozek klientů na tak dlouho, aby z nich dostali peníze s příslušnou marží. Samozřejmě že vysokou. Většina přednášek byla o sofistikovaných a co nejpřesvědčivějších nástrojích k dosažení tohoto bohulibého záměru. Účastnil jsem se panelu, který měl přinést diskusi o „reálném a digitálním světě“. Bylo zřejmé, že marketing si pod reálným světem představuje získání dlouhých řas, nádherných vlasů, úpravu zažívání konzumací zdravého produktu po dobu patnácti dnů… Také můžete v sedmdesáti dohonit tramvaj, stačí k tomu pár pilulek. Váš život změní čarodějný nápoj, po němž vám buď narostou křídla, nebo se svými přáteli zaletíte do kosmu. Stačí zajít do hypermarketu nebo zajet s autem do skladu a naložíte si balíky bankovek. Na obhajobu světa informačních technologií musím říci: „Kam se hrabou i ti nejpřesvědčivější vizionáři světa znalostní ekonomiky se svými nadsázkami!“ Reálný svět stranou, úkolem panelistů bylo hájit digitální věk. Můj nejpřesvědčivější kolega měl tu smůlu, že po jeho prezentaci - dokazující, že vše už je digitální - se mu rozsypaly jeho „digitální“ papíry na zem… Marketingový svět, který vzal nedávno na milost internet, žije v představě konvergence. To znamená, že tradiční marketingový mix přežije, jen obsah se bude přelévat a využívat ve všech formách. Tedy koncepce známého „swiss army knife“, se kterým otevřete konzervu i láhev. Nebo něco upilujete. Osobně si myslím, že každý sáhne po specializovaném nástroji, pouze v případě nouze využije nože trhajícího kapsu. Kompatibilita ano, efektivní konvergence těžko. Marketingové agentury také zatím nechápou, a tudíž neumějí zacházet s obsahem vytvářeným uživateli. Proměna „word of mouth“ na virální marketing je živelná a hlavně nikdo zatím neví, jak na tom vydělat.
Panelisté zastupující digitální svět si vystačili sami, dotazů příliš nebylo. Ještě že technologie sestoupila na zem a všichni marketéři píší na počítači, pracují ve Photoshopu, fotí digitálními foťáky a vytvářejí vizuály na počítači. Tuny megabytů se prosadily i v kreativitě.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Jak se rychle a snadno zorientovat v německých volbách
Co se v roce 2018 změní se zvýšením zdravotního pojištění pro OBZP?
Je libo hypotéka se slevou?
Konec kvót na cukr - hrozba, nebo příležitost pro naše cukrovary?
Chcete změnit zdravotní pojišťovnu? Máte čas do 30. září, jinak až za půl roku
Auta
Peugeot 208, 2008 a příbuzné Citroëny dostanou do dvou let…
Porsche 911 GT2 RS údajně zajede Nordschleife pod sedm minut
Další ukázka hlavní výhody elektromobilů v praxi. Tesla ovládla největší drag race
Kviz: Poznáte tato známá americká auta?
Chystá se další velký sportovní sedan. Lexus už brzy ukáže LS F s výkonem 600 koní
Technologie
Další ukázka hlavní výhody elektromobilů v praxi. Tesla ovládla největší drag race
Windows 10 Insider Preview build 16296 opravuje drobné chyby. Pozor na jazykové balíčky
Cnews FM: Náhrada za reklamy a podivné počty Microsoftu [podcast]
GPU Vega 11 by mohlo mít 2048 shaderů, AMD s ním prý chystá Radeony RX Vega 32 a 28
Intel prý chystá už i dvoujádrové Kaby Lake-X, extrémní Core i3 pro platformu X299
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít