Už při koupi auta je třeba myslet na výhodný prodej

19. května 2003, 00:00 - Tomáš Majer
19. května 2003, 00:00

Pohled expertaJe ve skutečnosti jen několik málo hledisek, podle kterých se budoucí majitelé rozhodují, zda koupí tohle auto nebo jiné.

Pohled experta

Je ve skutečnosti jen několik málo hledisek, podle kterých se budoucí majitelé rozhodují, zda koupí tohle auto nebo jiné. Jedním z těch nejdůležitějších hledisek výběru by měla být úvaha, jak se po pár letech bude auto zase prodávat, tvrdí expert na vývoj cen automobilů Tomáš Majer.

* Asi by bylo nejjednodušší někde jasně vypsat značky, které se budou jako ojeté zase dobře prodávat, ne?

Není to tak snadné. Celkově lze ovšem říct, že spolehlivým držákem ceny v českých podmínkách je Škoda. Těží z prostředí s bezproblémově dostupným servisním prostředím a letité zažitosti mezi lidmi.

* A mezi užitkovými automobily?

Za těch posledních deset let se v tuzemsku dobře etablovaly Fordy, Renaulty, ale i Nissany a samozřejmě že i V olkswagen do téhle skupiny patří. Tyhle značky určitě budou patřit i v následujících letech mezi držáky zbytkové ceny.

* Je lépe s ohledem na pozdější prodej pořizovat spíš vybavenější auta?

Na jednu stranu třeba ABS samozřejmě pomáhá hodnotu držet, naopak některé komfortní prvky jsou natolik módní, že velmi rychle zastarávají a cenu tlačí paradoxně dolů. Obecně lze tvrdit, že dobře se prodávají základní verze.

* Jaký prvek na užitkových autech vyvolá při prodeji spíš nedůvěru?

V této souvislostí by se možná dalo mluvit o tažném zařízení. Kupec si může říct: tohle auto asi hodně tahalo!

* Jak drží cenu různé druhy motorů?

Velmi dobře si vedou turbodiesely. Oproti těm budou benzinové agregáty už jen víc a víc ztrácet. Zvlášť teď, když často naftový pohon je stejně drahý jako benzinový a navíc se podařilo prodloužit servisní intervaly výměny oleje.

* Jakým autům patří budoucnost?

Naprosto jednoznačně se bude velmi akcentovat segment velkoprostorových aut, MPV. V nejbližších letech dojde i k mírnému odklonu od limuzín, jako tradičních služebních aut. Už dneska je jisté, že kdo koupí automobil třídy MPV, nadělá mu mnoho služby a za tři nebo i pět let ho dobře prodá.

FOTO: ARCHIV

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Kolik stojí dítě v první, druhé a třetí třídě
Ceny nemovitostí rostou a hovoří se i o realitní bublině. Je na čase prodat investiční byt?
Dovolená bez problémů? Tak to pozor na peníze, dopravu a exotiku
Dotace na fotovoltaiku: Od září až 150 tisíc korun na větší systémy
5 aplikací, které vás ochrání před otravnými telefonáty z call centra
Auta
Ken Block opět divočí s Fiestou, tentokrát v terénu
Android 8.0 je tady. Jmenuje se Oreo a řeší jeden hlavní problém
Mazda připravuje čtyřválec se třemi turby, jedno bude elektrické
BMW M5 (G30) oficiálně: Má 600 koní, vypínatelný pohon všech kol a jede 305 km/h
Jak vybrat pneumatiky na auto: Základní otázky a odpovědi
Technologie
Procesory Coffee Lake pro desktop přijdou na trh v říjnu, signalizuje Intel
Virtuální realita je dostupnější. HTC Vive zlevňuje o 7000 Kč
Otázky a odpovědi: Jak vybrat pneumatiky na auto?
Google prý po dvou letech uvede další vlastní počítač
Stvořen k přetaktování. HP představilo svůj nejlepší notebook pro hráče
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít