Už při koupi auta je třeba myslet na výhodný prodej

19. května 2003, 00:00 - Tomáš Majer
19. května 2003, 00:00

Pohled expertaJe ve skutečnosti jen několik málo hledisek, podle kterých se budoucí majitelé rozhodují, zda koupí tohle auto nebo jiné.

Pohled experta

Je ve skutečnosti jen několik málo hledisek, podle kterých se budoucí majitelé rozhodují, zda koupí tohle auto nebo jiné. Jedním z těch nejdůležitějších hledisek výběru by měla být úvaha, jak se po pár letech bude auto zase prodávat, tvrdí expert na vývoj cen automobilů Tomáš Majer.

* Asi by bylo nejjednodušší někde jasně vypsat značky, které se budou jako ojeté zase dobře prodávat, ne?

Není to tak snadné. Celkově lze ovšem říct, že spolehlivým držákem ceny v českých podmínkách je Škoda. Těží z prostředí s bezproblémově dostupným servisním prostředím a letité zažitosti mezi lidmi.

* A mezi užitkovými automobily?

Za těch posledních deset let se v tuzemsku dobře etablovaly Fordy, Renaulty, ale i Nissany a samozřejmě že i V olkswagen do téhle skupiny patří. Tyhle značky určitě budou patřit i v následujících letech mezi držáky zbytkové ceny.

* Je lépe s ohledem na pozdější prodej pořizovat spíš vybavenější auta?

Na jednu stranu třeba ABS samozřejmě pomáhá hodnotu držet, naopak některé komfortní prvky jsou natolik módní, že velmi rychle zastarávají a cenu tlačí paradoxně dolů. Obecně lze tvrdit, že dobře se prodávají základní verze.

* Jaký prvek na užitkových autech vyvolá při prodeji spíš nedůvěru?

V této souvislostí by se možná dalo mluvit o tažném zařízení. Kupec si může říct: tohle auto asi hodně tahalo!

* Jak drží cenu různé druhy motorů?

Velmi dobře si vedou turbodiesely. Oproti těm budou benzinové agregáty už jen víc a víc ztrácet. Zvlášť teď, když často naftový pohon je stejně drahý jako benzinový a navíc se podařilo prodloužit servisní intervaly výměny oleje.

* Jakým autům patří budoucnost?

Naprosto jednoznačně se bude velmi akcentovat segment velkoprostorových aut, MPV. V nejbližších letech dojde i k mírnému odklonu od limuzín, jako tradičních služebních aut. Už dneska je jisté, že kdo koupí automobil třídy MPV, nadělá mu mnoho služby a za tři nebo i pět let ho dobře prodá.

FOTO: ARCHIV

Mohlo by vás zajímat

Finance
Kde vám zítra za vysvědčení dají slevu nebo dárek?
Kolik si koupíte za 1000 Kč na dovolené v Turecku nebo v Chorvatsku?
10 věcí, které by měl OSVČ znát o placení zdravotního pojištění
Hypotéky jsou více regulované a dražší, přesto zájem o ně roste
Co je třeba mít při silniční kontrole u sebe, abyste nedostali pokutu?
Auta
Totálka do šrotu? Kdepak. Z těchto vraků dělají v Rusku…
Pouštní supersport Zarooq SandRacer 500 GT jde do výroby. Stojí přes 10 milionů
Galerie: Range Rover nafocený na nejhezčích místech Severní Ameriky. Pokochejte se
BMW chystá ostré SUV X3 M jako soupeře pro Porsche Macan Turbo
Renault-Alpine A110 vypadá při testování na Nordschleife docela schopně
Technologie
iPhone slaví 10 let. Na svět přišel bez MMS, Javy, Flashe, GPS i videa
Potvrzeno: Samsung chystá duální foťák a okopíruje přitom princip od Huawei
Laserový projektor od Xiaomi vykouzlí 150palcový obraz jen 50 cm od stěny
NAND Flash se zápisem QLC je skutečností. Toshiba ji začíná vyrábět, jeden čip má 96 GB
Virtuál Kaktus zruší FB zdarma i zpomalené surfování. Data ale budou levnější
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít