Menu Zavřít

Útok na klienty

6. 3. 2008
Autor: Euro.cz

Česká spořitelna

Bance s největším počtem klientů v zemi došla trpělivost. Česká spořitelna musí opět bojovat s podvodnými e-maily a tentokrát sáhla po trestním oznámení. „Rozhodli jsme se podat trestní oznámení na neznámého pachatele,“ uvedla tisková mluvčí České spořitelny Klára Gajdůšková.
Vlna takzvaného phishingu tak nepolevuje. V případě České spořitelny je to od začátku roku už sedmnáctý pokus, jak vylákat od klientů citlivé údaje. „Podle našich informací několik klientů zareagovalo, ale zatím nikdo nepotvrdil, že by přišel o nějaké prostředky,“ sdělila Gajdůšková.
Poslední případ navíc dokazuje, že hackeři se zdokonalují. Jde totiž o velmi zdařilou kopii aplikace internetového bankovnictví ústavu. E-mail nejprve klientům sdělí, že transakce formou internetového bankovnictví nebyla provedena, a žádá ho o přístupové kódy k Servisu 24. Podle odborníku jde nyní o mnohem promyšlenější variantu, protože podvodníci zvolili lepší formu pobídky k přechodu na podvodné stránky. S phishingem mají zkušenosti i ostatní banky, ale žádná v takovém rozsahu jako Česká spořitelna.

BRAND24

BOX:
Co je phishing?
Pojem vznikl z anglického slova fishing (rybaření). Princip phishingu je založený na tom, že útočník zašle e-mail, který se tváří jako zpráva z důvěryhodného zdroje - banky nebo internetového obchodu. V něm uživatele požádá, aby z nějakého důvodu zaslal svá přístupová hesla nebo číslo platební karty.

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).