Úsporný rychlík

04. května 2010, 19:23 - Karel Zaoral
04. května 2010, 19:23

Nové technologie snižují emise na normu Euro 5 i u sportovců

Perfektní design i podvozek, úsporný a přitom živý motor. Tak nějak vypadá recept na skvělé auto. Druhý test nejmenší Alfy Romeo, tentokrát s motorem oděným do zeleného hávu, skončil stejně jako první. Po tomto autě se člověku stýská už minutu poté, co vrátí klíčky.
Už vzhled exteriéru je výjimečný. Stejně jako celá poslední generace alf jde mito sice svou cestou, avšak díky smyslu pro detail stačí jeden pohled, aby kolemjdoucí přiřadil vůz do té správné škatulky výrobce. Kulaté světlomety a maska chladiče nasazují vozu roztomilý nevinný výraz, decentní přední spojler pak kontruje dávkou drzosti. Boční linie jsou vyvážené, zadní partie reflektuje designové prvky přídě. Z funkční stránky věci přidejme ještě relativně malé převisy. Dohromady vzniká koktejl přitažlivosti, za nímž se kolemjdoucí ohlížejí, lidé na parkovišti se dávají do řeči, ptají se na cenu, výkon.
Uvnitř vozu linie drzé hravosti pokračuje. Přestože použité materiály nejsou zrovna kosmického původu a třeba čalounění dveří je poměrně tvrdé, šikovný nápad s imitací karbonových prvků a titanová barva plastových dílů dodávají interiéru šmrnc. Volant a poměrně pohodlné sedačky jdou vzájemně poměrně snadno nastavit do vyhovující polohy. Prostoru vpředu je dost, vzadu je to vzhledem k rozměrům vozu trochu horší, zvláště pro vyšší postavy. Stačí už jen nastartovat a vyzkoušet pro změnu úspornou variantu motorizace, doplněnou o pár zajímavých vychytávek. Jde o takzvaný systém Multiair, doplněný o ekologickou libůstku dříve vlastní spíše hybridům, tedy Stop Go, která reaguje na vyřazení a vypíná motor. O systému Multiair bylo v posledních měsících hodně slyšet ve smyslu podstatného snížení spotřeby při zachování dostatečného výkonu a bez „zmršení“ převodovky dlouhými převody. Ty sice umožňují motor točit na minimum otáček, avšak veškerá pružnost je tatam, motor neustále uhasíná a dynamický projev vozu připomíná lenochoda s únavovým syndromem. V případě nových motorů Fiatu se nic takového nekoná. Multiair funguje v podstatě jednoduchým způsobem. Jde o systém součástek, které kontrolují objem vzduchu ve válcích a podle potřeby přívodu nového čistého vzduchu otevírají sací ventil. V praxi s tímto systémem mito spotřebuje ve městě jen 7,5 litru benzinu, přičemž mimo město klesá spotřeba k 4,5 litru na sto kilometrů. Tyto hodnoty jsou skutečně dosažitelné, mimoměstský mix kilometrů je však příšerně nudný. Mito chce žít a jezdit, což mu 1,4litrový motor s turbem o výkonu 135 koní a nejmenší emisní zátěží z celé palety pohonných jednotek umožňuje nadmíru ochotně. Oproti vrcholné verzi, která má ještě o čtyřicet koní víc, totiž výkon motoru nedostačuje limitům podvozku. To s sebou přináší nejednu pikantní zkušenost při příliš brutálních manévrech. Mito s motorizací o výkonu 135 koní je zlatou střední cestou. Hranice vozu přicházejí postupně, předvídatelně a dají se dobře zvládat. Mito s tímto motorem má dvě tváře. Civílní výraz malého sedanu, který se však kdykoli dokáže změnit v tu nejzběsilejší nákupní tašku, jakou kdy kdo viděl. Klady Design Podvozek Motor Výkon Jízdní vlastnosti Zápory Vysoká hrana kufru Řazení

Tabulka: Alfa Romeo Mito Motor: přeplňovaný zážehový čtyřválec Objem: 1368 ccm Výkon: 99 kW při 5500 ot./min.
Převodovka: pětistupňová manuální Nejvyšší rychlost: 207 km/h Zrychlení z 0–100 km/h: 8,4 s
Spotřeba: 7,4/4,5/5,6 l/100 km Cena: od 362 000 Kč

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Co se v roce 2018 změní se zvýšením zdravotního pojištění pro OBZP?
Je libo hypotéka se slevou?
Konec kvót na cukr - hrozba, nebo příležitost pro naše cukrovary?
Chcete změnit zdravotní pojišťovnu? Máte čas do 30. září, jinak až za půl roku
Čínské turbulence na trhu s kryptoměnami
Auta
Malý crossover XC40 má po premiéře. Bude to první Volvo s…
Kolik toho doopravdy utáhne nový Land Rover Discovery? Možná se budete divit
Mitsubishi oživí jméno Evolution. Bude to koncept spojující vše, co fanoušci nenávidí
Lamborghini Huracán Super Trofeo Evo je „levná“ cesta k závodění
Člověk převlečený za sedadlo? Ano, i to je při vývoji autonomních vozů potřeba
Technologie
Xiaomi by mohlo nabídnout bezdrátové nabíjení. Zapojilo se do vývoje Qi
Další průšvih s 10nm procesem Intelu? Některé čipy Cannon Lake byly údajně odloženy
Děravý CCleaner byl nakonec zákeřnější. Cisco doporučuje obnovu systémů ze zálohy
Hotová informační průtrž. Google za dva týdny přestaví tyhle smartphony a počítače
Vyšla přelomová verze Minecraftu pro mobily, konzole a Windows 10
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít