Úspěšný reparát

30. listopadu 2010, 15:53 - Karel Zaoral
30. listopadu 2010, 15:53

Nová generace reaguje na všechny výtky proti předchozímu modelu

Šest let trvalo, než se model X3 dočkal svého nástupce. První generace už v ostrém konkurenčním boji hodně ztrácela, což se projevovalo na prodejních číslech, a tak byl příchod nástupce očekávanou událostí. Při pohledu na novou karoserii upoutají designově čistší a ucelenější tvary, které opticky zařazují X3 do rodové linie – vůz čerpá z tvarů modelů X1 a X5. Tyto odkazy jsou vidět hlavně na ledvinkách masky chladiče či tvarování kapoty a pokračují ve světlometech i mlhovkách, už tradičně umístěných u vnějších okrajů předního nárazníku. Pro zadní část jsou typické horizontální linie, které účinně podtrhují robustní charakter vozu a koncové svítilny, které rovněž podtrhují písmeno X v názvu vozu. Interiér vozu je příjemně vzdušný a prostorný. Do výše položených sedaček se snadno nastupuje i vystupuje a zvýšená pozice zajišťuje velmi dobrý výhled z vozu. Oproti předchozí generaci přibyly odkládací schránky a držáky různých tvarů. Nejvíce změn se ale odehrálo na zadních sedadlech, na která také mířila největší kritika první generace. Zadní sedadla jsou nyní rozdělena v poměru 40:20:40 na trojici samostatných míst nabízejících vysokou míru komfortu i pro cestování na dlouhé vzdálenosti. Právě na zadních sedadlech totiž BMW přidalo na velikosti vnitřního prostoru, zejména v oblasti kolen a loktů. Variabilita zadních sedadel umožňuje optimálně přizpůsobit tvar kufru aktuálním potřebám. S objemem 550 až 1600 litrů se X3 dostalo na první místo v objemu zavazadlového prostoru ve svém segmentu. Testovaný vůz poháněl dvoulitrový přeplňovaný diesel, který bude s největší pravděpodobností také nejprodávanější motorizací na českém trhu. Výkon 184 koní je na střední váhovou třídu X3 zcela dostatečný. S motorem může spolupracovat příplatková osmistupňová automatická převodovka, kterou BMW poprvé doplnilo o funkci Auto Start Stop. Převodovka řadí rychle a jemně, protože blízkost rychlostních stupňů snižuje skoky otáček při přeřazení. Při vyšších rychlostech se dlouhý osmý rychlostní stupeň postará o snížení otáček, a tím pádem také o tišší a úspornější chod motoru. BMW udává, že kombinovaná spotřeba vozu dosahuje při dané motorizaci 5,6 litru nafty na sto kilometrů. To je sice mimo realitu, avšak během testu dosažených průměrných 7,2 litru vůbec není špatný výsledek. Obzvláště s přihlédnutím k tomu, že šlo o nezajetý vůz. Jízdní vlastnosti X3 jsou ambivalentní. Tohle auto bude milovat řidič, který rád šlápne na plyn a prožene zatáčkou SUV stejně, jako by šlo o lehoučký roadster. Z druhé strany postarší člověk s problematickým stavem páteře prokleje každý hrbol na silnici, protože nová X3 je hodně, opravdu hodně tvrdá. Auto precizně drží stopu a agilně reaguje na povely velmi strmého řízení, nicméně na nerovnostech protestuje opravdu důrazně. Svůj díl odpovědnosti určitě nesly úzkoprofilové tvrdé dojezdové pneumatiky runflat o velikosti hodné traktoru, nicméně velký komfort se ani v nejměkčím nastavení na menších kolech konat nebude. Součástí testu v horách kolem slovinského Mariboru byl výlet po zpevněné lesní cestě s odbočkou na zatravněnou sjezdovku plnou námrazy, na které vůz až překvapivě suverénně zvládal i ve vyšších rychlostech držet směr při výrazném bočním náklonu. Ne že by se tu rodil konkurent Nissanu Patrol nebo Toyoty Landcruiser, ale uváděná brodivost půl metru hloubky už nepřipomíná vtip. Tohle BMW sice moc terénu v praxi nepozná, každopádně ale má na víc než jen na fešáckou polní cestu.

klady Velmi příjemný interiér Precizní řízení Variabilita interiéru Vynikající motor

zápory Příliš tvrdé odpružení

tabulka: Specifikace Motor: přeplňovaný vznětový čtyřválec Objem: 1995 ccm
Převodovka: osmistupňová automatická Max. výkon: 135 kW Maximální rychlost: 210 km/h
Zrychlení 0–100 km/h: 8,5 s
Průměrná spotřeba: 7,2 l/100 km Základní cena: 1 123 700 Kč

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Státní dluh USA, Činy, Ruska a dalších zemí. Kolik dluží domácnosti a firmy?
O prázdninách projedete méně. Benzín i nafta pořád zlevňují
Zákaz kožešinových farem ročně ušetří život více jak 20 000 zvířat, ale senátoři ho nechtěli schválit
Hypotéky 2017: Regulace má za důsledek unifikaci hypoték
OECD: Jak vysoké je maximální zdanění na straně zaměstnance?
Auta
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka…
Audi, BMW a Mercedes upraví software milionům starších dieselů. Kvůli emisím
Nástupce Bugatti Chiron bude muset přejít na elektřinu. Bez ní by už nezrychlil
Test motocyklu BMW S 1000 XR: Superbike na chůdách
Kvíz na pátek: Poznáte značku a model auta podle obrázku?
Technologie
AdwCleaner 7.0 odhalí více breberek a skenuje rychleji
Projekt otevřeného ne-x86 počítače žije. Talos II bude ještě letos, s IBM Power9 a za míň
OneDrive rozšiřuje zálohování starších verzí na všechny typy souborů
Tip: Chtějí po vás telefonní číslo kvůli registraci? Která SIM je pro to nejlepší?
Microsoftu se daří hlavně díky Office a cloudu. Zdvojnásobil zisk
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít