Úspěšné žádosti: Evropské železnice

20. června 2009, 00:00 - CzechInvest
20. června 2009, 00:00

Na počátku roku 2008 vznikla technologická platforma s názvem Interoperabilita železniční infrastruktury, která se ve spolupráci s dalšími evropskými institucemi zasazuje o sladění systému železnic na celém území Evropské unie. Evropská unie přislíbila spolufinancování projektu formou dotace v hodnotě pět milionů korun.

Technologická platforma Interoperabilita železniční infrastruktury sdružuje průmyslové podniky z oblasti železničního stavebnictví a výroby, vzdělávací instituce i výzkumné a projektové ústavy. Na první pohled trochu nesourodé uskupení má mnoho společných zájmů. Jedním z nejdůležitějších je společnými silami sladit železniční infrastrukturu a vozidlové parky ve všech členských zemích Evropské unie. Spolupráce je výhodná i při hledání finančních zdrojů, tolik potřebných pro udržení konkurenceschopnosti a inovace výrobků a technologií.

FINANCOVÁNÍ PROJEKTU

  • *Název projektu - Interoperabilita železniční infrastruktury Program - Spolupráce – Technologické platformy I. Způsobilé výdaje - 9 036 000 Kč Maximální výše dotace - 5 000 000 Kč Evropská spolupráce „Evropské železniční tratě mají už z minulosti ve svých systémech provozní odlišnosti, cílem jejich národních správců je díky spolupráci výzkumníků a vývojářů s průmyslovými podniky dosáhnout naprosté průchodnosti evropské železniční infrastruktury,“ vysvětluje Bohuslav Dohnal, výkonný ředitel národní technologické platformy Interoperabilita železniční infrastruktury. SPOLUPRÁCE - TECHNOLOGICKÉ PLATFORMY Program Spolupráce – Technologické platformy podporuje vznik vazeb mezi institucemi z oblasti výzkumu a vývoje, vysokými školami a podnikatelskou sférou. Aktuální, v pořadí již druhá výzva podporuje vedle spolupráce veřejného a soukromého sektoru v oblasti výzkumu a vývoje ve vybraných technologických oblastech vytvoření strategických dokumentů a jejich implementaci, vznik nových výzkumných a vývojových projektů či zapojování českých výzkumných institucí a podniků do evropských technologických platforem. Registrační žádosti o dotaci přijímá agentura CzechInvest od 1. června 2009 do 1. října 2009. Celkem je v programu připraveno 100 mi lionů korun. Příjemcem dotace může být pouze občanské sdružení nebo zájmové sdružení právnických osob. Kvituje proto jeden z požadavků programu Spolupráce – Technologické platformy, kterým je kooperace s obdobně zaměřenou technologickou platformou či jinou institucí na evropské úrovni. „Pokud chceme být konkurenceschopní nejen u nás, ale i v Evropě, považujeme za nutné spolupracovat s našimi evropskými kolegy. Z toho důvodu se aktivně účastníme několika projektů, na kterých pracuje European Railway Research Advisory Council (ERRAC), poradní orgán Evropské komise, jenž se zabývá výzkumem a vývojem v železniční oblasti. Díky této spolupráci se můžeme podílet na formování nových výzkumných záměrů a obrovským benefitem pro nás je i přístup k aktuálním informacím a novinkám z oboru. Dozvíme se tak, jakým směrem se bude vyvíjet výzkum v následujících 15 až 20 letech,“ doplňuje Dohnal. Dohromady členové platformy pracují na 17 národních i nadnárodních projektech, mimo jiné na inovaci a vývoji výhybkových konstrukcí s cílem zvýšit komfort, rychlost, spolehlivost a bezpečnost na železnici při současném snížení hluku a vibrací. Své zkušenosti členové platformy nedávno prezentovali na mezinárodní konferenci s názvem Interoperabilita železniční infrastruktury, jejímž cílem bylo představit technologickou platformu představitelům českých i evropských železničních organizací a navázat důležité pracovní kontakty. O SPOLEČNOSTI Zájmové sdružení právnických osob pod názvem Interoperabilita železniční infrastruktury vzniklo na počátku roku 2008. Pohybuje se v oblasti činností spojených se stavebními a výrobními aktivitami průmyslových společností působících v rámci železniční infrastruktury. V této chvíli má platforma 19 řádných členů, mezi nimi Dopravní fakultu Jana Pernera Univerzity Pardubice, Výzkumný ústav železniční, Dopravní fakultu a stavební fakultu ČVUT Praha či SKANSKA CZ. Desítky dalších členů jsou přidruženy volně a účastní se pouze vybraných projektů. Budoucnost ve výzkumu a vývoji**

Projekt Interoperabilita železniční infrastruktury, který Evropská unie v rámci Operačního programu Podnikání a inovace podpoří pěti miliony korun, bude pokračovat až do roku 2011. Technologická platforma však již nyní uvažuje o dalších projektech, (zejména z OP VaVpl) se kterými by se mohla ucházet o spolufinancování z evropských fondů. „Získávat finanční prostředky pro naše projekty je jedním z našich hlavních cílů. Jelikož se zaměřujeme na výzkum a vývoj nových technologií, věříme, že máme Evropské unii v rámci našich projektů co nabídnout,“ uzavírá Dohnal.

Mohlo by vás zajímat

Finance
Hypotéky jsou více regulované a dražší, přesto zájem o ně roste
Co je třeba mít při silniční kontrole u sebe, abyste nedostali pokutu?
6 tipů, jak co nejlevněji vyměnit peníze v zahraničí na dovolené
Kde všude můžete v Česku prohlásit: „Zaplatím to bitcoinem“
ČNB reguluje výši hypoték. Kolik mohou banky půjčovat v zahraničí?
Auta
Maserati GranTurismo se dočkalo dalšího faceliftu. Nástupce…
Historicky nejrychlejší Jaguar pro běžný provoz má 600 koní a maximálně jede 322 km/h
Aston Martin DB11 dostal osmiválec 4,0 l bi-turbo od Mercedesu AMG
Galerie na středu: Vyplatí se nejoblíbenější auta s dieselem? Jen když najedete stovky tisíc km
Prohlédli jsme si nový Opel Grandland X. Jak prostorný je uvnitř? (první dojmy)
Technologie
Malá legenda vstoupila do Windows Storu. IrfanView nabízí rychlé prohlížení a konverzi obrázků
Další velký útok ransomwaru zasáhl nezáplatované počítače. Nejvíce je postižena Ukrajina
Čtečky otisků schované v displejích přijdou příští rok. Umožní to tato technologie
Prohlížeč Vivaldi konečně dostane synchronizaci
AMD vydalo první Vegu 10, poloprofi kartu Radeon Vega Frontier Edition za 999$. Bez recenzí
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít