Menu Zavřít

Ušetřete až třetinu nákladů

14. 5. 2007
Autor: Euro.cz

OUTSOURCING IT Zájem o outsourcing vzrostl za poslední tři roky o polovinu. Prim hraje především outsourcing vývoje a podpory - tedy přechod zaměstnanců ke specializované firmě. A též jejich zpětný pronájem formou garantované služby se sankcemi.

OUTSOURCING IT

Zájem o outsourcing vzrostl za poslední tři roky o polovinu. Prim hraje především outsourcing vývoje a podpory - tedy přechod zaměstnanců ke specializované firmě. A též jejich zpětný pronájem formou garantované služby se sankcemi.

Pronájem know-how a služeb od externího dodavatele - outsourcing - zvyšuje rok od roku svůj význam. Výhody pro zadavatele projektů v oblasti informačních technologií jsou potvrzené celou řadou opakovaně pozitivních zkušeností.

Sehnat kvalitního specialistu je totiž na tuzemském IT trhu stále větší problém. A zaplatit a motivovat ať už renomované programátory, analytiky, projektové manažery, dokumentaristy nebo testery je čím dál dražší. Za poslední tři roky se zvýšil průměr platů u žádaných profesí zhruba o osmnáct procent.

V letošním roce to bude u některých pozic i dvojnásobek předchozích čísel. Nejen díky tomu ušetří pronájmem specialistů firma až třetinu nákladů.

Outsourcing navíc dokáže eliminovat i celou řadu operačních rizik.

Společnost se totiž zbavuje rizika, že specialisté, které zaměstnává, odejdou od rozdělané práce.

Pokud si IT specialisty pronajímá, je pro specializovanou společnost nahradit odborníka jiným úplně marginální problém.

Zadavatel projektu tak neztratí to nejdůležitější: know-how. Jednoduchým krokem se tak eliminují operační rizika. Firma neztratí své klienty ve chvíli, kdy jim není schopna poskytnout požadovanou podporu.

Na popularitě v poslední době nabírá takzvaný útlumový outsourcing. Stávající zaměstnavatel sníží své náklady převodem svých IT zaměstnanců do renomované konzultační společnosti a od ní si je zpětně pronajímá. Nejenže ušetří na vyplácení odstupných, ale získá i garanci budoucích služeb.

VÝHODY HODNOTÍ I ZAMĚSTNANCI

Běžné jsou tříleté garance na vypracovaný projekt. Dodají se zároveň měřitelné parametry kvality softwarového řešení. Profesionální společnost tak běžně operuje s termínem Service level agreement - smluvní garance podmínek.

Mezi další výhody outsourcování IT odborníků patří i až o čtvrtinu větší efektivita práce. Renomované IT společnosti totiž dokáží na projektu lépe definovat role. Mezi typické chyby například bank patří, že drahé specialisty delegují i na úkoly, které jdou zvládnout levněji. Odborníci pak nemají čas věnovat se svým primárním úkolům a projekty se zpoždují.

Přínos pronájmu pracovních sil si uvědomují i zaměstnanci. Specializovaná IT společnost jim totiž nejen dokáže garantovat práci, ale také profesní a osobnostní rozvoj či kontakt s novými metodikami a trendy. Profesionální IT společnost totiž obvykle disponuje metodikou, která jasně definuje, jak se chovat k lidem, jak je vytížit, jak komunikovat. A to jak z pohledu zákazníka, tak i z pohledu pracovníků. Na obou stranách projektu pak stojí vítězové.

Pokud například projekt u jejich stávajícího zaměstnavatele trvá dva roky, má jasný začátek a konec. Pak přejdou na novou zakázku. Nejsou svázáni s projektem. Výhodné je to i v případě zahraničních projektů. Většina zaměstnanců se například po dvouleté práci v Británii ráda vrací do Čech.

ČESKÉ FIRMY KONKURUJÍ CENOU

Pokud se firma rozhodne specialisty na informační technologie outsourcovat -a výhody jsou nezanedbatelné - přece ještě jedna otázka zbývá. Ze které společnosti zaměstnance najmout?

CONTENT24

Na českém trhu jsou možné dvě varianty: tuzemskou firmu nebo zahraniční korporaci. Mezinárodní firmy mají tři velké nevýhody: vyšší cenu, jazykovou bariéru a především poměrně velmi malou pružnost.

V případě českých firem je ovšem neméně důležité se soustředit na reference a znalost metodiky. Profesionální konzultační společnost musí být flexibilní, sama předkládat reference, ve svých zákaznických týmech disponovat certifikovanými odborníky s jasnou organizační strukturou a detailní znalostí metodiky.

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).