Upravit off-road, aby hodně vydržel i mimo silnici

22. dubna 2003, 00:00 - Připravil Karel Nový
22. dubna 2003, 00:00

může majitele přijít až na milion korunParádičky do terénuUpravovat auto nejrůznějšími doplňky bylo už před desítkami let vlastní všem milovníkům automobilů. Začínalo to, když jako kluci vystříhali z koženky třásně kolem sedla svého mopeda. Dnes jsou na tzv. tuning specializované prodejny a dílny.

může majitele přijít až na milion korun

Parádičky do terénu

Upravovat auto nejrůznějšími doplňky bylo už před desítkami let vlastní všem milovníkům automobilů. Začínalo to, když jako kluci vystříhali z koženky třásně kolem sedla svého mopeda. Dnes jsou na tzv. tuning specializované prodejny a dílny.

„Já osobně rozděluji úpravu terénních aut na ty, které mají za úkol zlepšit jejich prostupnost v terénu a pak na ty, které mají jenom pozvednout důležitost majitele. A ty já neuznávám,“ tvrdí úspěšný český off-roadový závodník Martin Macík. Za značky, které pokládá za jediné skutečné terénní automobily, označuje Nissan Patrol, Toyotu, Mercedes G a Land Rover. O ostatních mluví jako o vozech postavených pro zákazníky, kteří jsou ochotni zaplatit.

Jaké úpravy lze doporučit

Upravit off-road tak, aby skutečně víc vydržel mimo silnici, přijde od tří set padesáti tisíc korun do jednoho milionu. Majitel, který se chystá na expedici, si pořídí především silný naviják s hákem a spolu se závěrkami diferenciálu nechá zvednout i podvozek tak o tři centimetry. Právě ty dokáží divy v prostupnosti tím nejdrsnějším terénem. Jako vhodnou investici lze doporučit i úpravu sání vzduchu do motoru tak, aby mohlo auto brodit i vysokou vodu. Hodí se i patent, který do Evropy dorazil od drsných tiráků z Austrálie - zesílené přední nárazníky. Potom už zbývá jen zdvojit palivovou nádrž pro zvýšení dojezdu a přidat ocelové pruty na odhrnování větví.

Něco praktického do divočiny

Dosud byla řeč jen o úpravách auta samotného. Pro posádku v těžkém terénu je z uvažovaných funkčních úprav dobrý stan postavený na střeše vozu. Není třeba se tolik starat o rovné místo pro tábořiště a snižuje to riziko kontaktu s hmyzem nebo predátory.

Tuning pro lepší vzhled

Masovější a finančně zajímavější je v současné době zabývat se tuningem vzhledovým. Za ten může majitel off-roadu utratit až tři sta šedesát tisíc korun. Nejčastějším tuningem bývá masivní přední trubkový rám. Velmi často je dokonce z leštěného kovu. Málokdo ale ví, že kvůli odlehčení je většinou vyráběn z tenkostěnných trubek a při nárazu se napohled masivní rám ohne a prolomí přední kapotu. To už jsou podle znalců praktičtější boční stupačky. Naopak jako zbytečné jsou označovány právě tak oblíbené chromované mřížky chránící koncová světla.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Kolik stojí dítě v první, druhé a třetí třídě
Ceny nemovitostí rostou a hovoří se i o realitní bublině. Je na čase prodat investiční byt?
Dovolená bez problémů? Tak to pozor na peníze, dopravu a exotiku
Dotace na fotovoltaiku: Od září až 150 tisíc korun na větší systémy
5 aplikací, které vás ochrání před otravnými telefonáty z call centra
Auta
Ken Block opět divočí s Fiestou, tentokrát v terénu
Android 8.0 je tady. Jmenuje se Oreo a řeší jeden hlavní problém
Mazda připravuje čtyřválec se třemi turby, jedno bude elektrické
BMW M5 (G30) oficiálně: Má 600 koní, vypínatelný pohon všech kol a jede 305 km/h
Jak vybrat pneumatiky na auto: Základní otázky a odpovědi
Technologie
Procesory Coffee Lake pro desktop přijdou na trh v říjnu, signalizuje Intel
Virtuální realita je dostupnější. HTC Vive zlevňuje o 7000 Kč
Otázky a odpovědi: Jak vybrat pneumatiky na auto?
Google prý po dvou letech uvede další vlastní počítač
Stvořen k přetaktování. HP představilo svůj nejlepší notebook pro hráče
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít