Upláceli, přišli o hadice

15. února 2008, 11:05 - Vadim Fojtík
15. února 2008, 11:05

Bridgestone

Největší japonský výrobce pneumatik Bridgestone přiznal, že jeho zahraniční divize se pokoušela pomocí úplatků zvýšit prodej námořních hadic. Ty se používají pro přepravu ropy mezi tankery a pobřežím. Firma rovněž uvedla, že se z trhu s těmito hadicemi stáhne.
Podnik loni najal skupinu externích právníků poté, co američtí vyšetřovatelé zatkli jednoho z jeho zaměstnanců, když zkoumali porušování hospodářské soutěže na světovém trhu s námořními hadicemi. Právníci zjistili, že zahraniční vedoucí pracovníci vyplatili prostředníkům v Latinské Americe a jihovýchodní Asii až 150 milionů jenů, ačkoli věděli, že peníze by mohly být použity na úplatky.
Podíl inkriminovaného sektoru v Bridgestonu je sice velmi nízký, firma se ale obává negativních reakcí. „Očekávám, že dopad na naši značku bude celkem velký,“ konstatoval šéf Bridgestonu Šoši Arakawa.

Mohlo by vás zajímat

Další videa z Euro TV
  • Jiří Grund: Za předražené ceny mobilních tarifů mohou…

  • Firma s hypotékami za 22 miliard

  • Nejnadějnější český export: STRV vyvíjí z Prahy aplikace…

  • Petr Zahradník v Euro TV: Evropa se změní, brzo a hodně

  • Martin Komárek: Už nebudu klukem z plakátu

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

  • Největší mýty o bolesti zad

  • Profesor Sameš: Porucha lícního nervu není legrace

Hry pro příležitostné hráče
Zavřít