Upláceli, přišli o hadice

15. února 2008, 11:05 - Vadim Fojtík
15. února 2008, 11:05

Bridgestone

Největší japonský výrobce pneumatik Bridgestone přiznal, že jeho zahraniční divize se pokoušela pomocí úplatků zvýšit prodej námořních hadic. Ty se používají pro přepravu ropy mezi tankery a pobřežím. Firma rovněž uvedla, že se z trhu s těmito hadicemi stáhne.
Podnik loni najal skupinu externích právníků poté, co američtí vyšetřovatelé zatkli jednoho z jeho zaměstnanců, když zkoumali porušování hospodářské soutěže na světovém trhu s námořními hadicemi. Právníci zjistili, že zahraniční vedoucí pracovníci vyplatili prostředníkům v Latinské Americe a jihovýchodní Asii až 150 milionů jenů, ačkoli věděli, že peníze by mohly být použity na úplatky.
Podíl inkriminovaného sektoru v Bridgestonu je sice velmi nízký, firma se ale obává negativních reakcí. „Očekávám, že dopad na naši značku bude celkem velký,“ konstatoval šéf Bridgestonu Šoši Arakawa.

Mohlo by vás zajímat

  • Rekola mění dopravu v českých městech

  • Roman Šmucler: Češky jsou posedlé zvětšováním prsou

  • Vinař Pavel Chrást: Víno se v Česku předražuje

  • Finance.cz pozvaly klienty na curling

  • Adam Hazdra: Třetina lidí je v práci nespokojených

  • Je o mě zájem, říká expremiér Jiří Paroubek v Euro TV

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

Hry pro příležitostné hráče