UPC ovládne svého konkurenta

14. srpna 2006, 00:00 - admin
14. srpna 2006, 00:00

Společnost Liberty Global, která je mateřskou firmou největšího tuzemského kabelového operátora UPC, koupí dvojku na trhu, společnost Karneval. Zaplatí za ni 322,5 milionu eur, tedy více než devět miliard korun. Po spojení obou firem vznikne operátor s více než 800 tisíci klienty, který bude nabízet kabelovou televizi, rychlý internet a telefonní služby.

Transakci musí schválit antimonopolní úřad.

Dosavadní vlastník Karnevalu, Mid Europa Partners (MEP), oznámila předpokládané dokončení prodeje na konec října. Součástí prodeje je i dceřiná firma Karnevalu Forcable, která se zabývá vysíláním lokálních zpráv a informačních kanálů v kabelové síti. Svůj podíl prodá i minoritní vlastník Karnevalu Baring Communications Equity.

Společnost UPC má v Česku přes 500 tisíc zákazníků. Kabelovou televizi nyní nabízí 300 tisícům domácností a satelitní příjem zhruba 120 tisícům domácností. Počet zákazníků rychlého internetu se podle neoficiálních odhadů pohybuje kolem 100 tisíc, další tisíce lidí využívají telefonní služby UPC.

Karneval měl v polovině roku 310 tisíc zákazníků, z toho 253 tisíc domácností využívalo kabelovou televizi a 57 tisíc vysokorychlostní internet. Na třetí čtvrtletí připravuje nabídku telefonních služeb.

Mohlo by vás zajímat

  • Rekola mění dopravu v českých městech

  • Roman Šmucler: Češky jsou posedlé zvětšováním prsou

  • Vinař Pavel Chrást: Víno se v Česku předražuje

  • Finance.cz pozvaly klienty na curling

  • Adam Hazdra: Třetina lidí je v práci nespokojených

  • Je o mě zájem, říká expremiér Jiří Paroubek v Euro TV

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

Hry pro příležitostné hráče