UPC ovládne svého konkurenta

14. srpna 2006, 00:00 - admin
14. srpna 2006, 00:00

Společnost Liberty Global, která je mateřskou firmou největšího tuzemského kabelového operátora UPC, koupí dvojku na trhu, společnost Karneval. Zaplatí za ni 322,5 milionu eur, tedy více než devět miliard korun. Po spojení obou firem vznikne operátor s více než 800 tisíci klienty, který bude nabízet kabelovou televizi, rychlý internet a telefonní služby.

Transakci musí schválit antimonopolní úřad.

Dosavadní vlastník Karnevalu, Mid Europa Partners (MEP), oznámila předpokládané dokončení prodeje na konec října. Součástí prodeje je i dceřiná firma Karnevalu Forcable, která se zabývá vysíláním lokálních zpráv a informačních kanálů v kabelové síti. Svůj podíl prodá i minoritní vlastník Karnevalu Baring Communications Equity.

Společnost UPC má v Česku přes 500 tisíc zákazníků. Kabelovou televizi nyní nabízí 300 tisícům domácností a satelitní příjem zhruba 120 tisícům domácností. Počet zákazníků rychlého internetu se podle neoficiálních odhadů pohybuje kolem 100 tisíc, další tisíce lidí využívají telefonní služby UPC.

Karneval měl v polovině roku 310 tisíc zákazníků, z toho 253 tisíc domácností využívalo kabelovou televizi a 57 tisíc vysokorychlostní internet. Na třetí čtvrtletí připravuje nabídku telefonních služeb.

Mohlo by vás zajímat

Další videa z Euro TV
  • Firma s hypotékami za 22 miliard

  • Nejnadějnější český export: STRV vyvíjí z Prahy aplikace…

  • Petr Zahradník v Euro TV: Evropa se změní, brzo a hodně

  • Martin Komárek: Už nebudu klukem z plakátu

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

  • Největší mýty o bolesti zad

  • Profesor Sameš: Porucha lícního nervu není legrace

  • Rekola mění dopravu v českých městech

Hry pro příležitostné hráče
Zavřít