ÚOHS je proti obnově monopolu na direct mail pro Českou poštu

15. listopadu 2004, 00:00 - čtk
15. listopadu 2004, 00:00

Úřad pro ochranu hospodářskésoutěže (ÚOHS) nesouhlasí se snahou vrátit České poště monopol nadoručování reklamní pošty, takzvaného direct mailu.

Službu nyníposkytuje zákazníkům i firma Mediaservis, která má méně neždesetinový podíl na českém trhu. „Remonopolizace je omezenímtvořícího se konkurenčního prostředí a je proti hlavním cílůmsoutěžní ochrany,“ řekl dnes ČTK předseda ÚOHS Josef Bednář.

Česká pošta má podle něj na trhu doručování adresné reklamnípošty téměř monopolní postavení a konkurence má zajistitpřijatelnou cenu i kvalitu pro spotřebitele. „Zákazníci tak zadanou službu nebudou platit více, než je třeba,“ míní šéf ÚOHS.Podle sobotních informací Mladé fronty Dnes čeká příslušná novelapoštovního zákona na poslední projednávání ve sněmovně a poslancijiž ve věci schválili návrh svých kolegů Jaromíra Schlinga aJosefa Hojdara (oba ČSSD).

„Úřad nemůže souhlasit s remonopolizací a zpětnou regulací,“zdůraznil Bednář. Nynější výhradní služby poskytované Českoupoštou by proto již neměly být rozšiřovány. Tento názor je vsouladu s Evropskou unií, která považuje trh direct mailingu zaotevřený pro všechny firmy.

Mluvčí České pošty Ladislav Vančura v tisku uvedl, že podnikse liberalizaci trhu nebrání. Obává se ale, že konkurenti vstoupíjen na lukrativní místa pro doručování, tedy velká města. Platnálegislativa přitom podle něj postrádá jasnou definici vyhrazenéoblasti, tedy monopolu a existují jisté nesrovnalosti ohlednězávazků v univerzální službě.

Údaje o relevantním trhu se podle médií mírně liší. ZatímcoMF Dnes uvádí, že firmy ročně utratí za reklamní zásilky zhruba850 milionů Kč, Deníky Bohemia se zmiňují už o jedné miliardě Kč.Tato čísla však mluvčí České pošty označil za nesmyslná s tím, žepošta do zásilek nenahlíží a neví tedy, zda doručuje direct mail.Jednatel Mediaservisu Michal Koliandr prohlásil, že firma získáváročně na trhu asi 50 milionů Kč a do infrastruktury investovalajiž stovky milionů korun.

Podle názoru ÚOHS lze očekávat další postupné otevírání trhupoštovních služeb. Platná směrnice EU ukládá Evropské komisi, abyvypracovala studii o plné liberalizaci služeb pošty od roku 2009.Evropské země přitom postupují různě, například Finsko, Švédsko aEstonsko nemají žádnou oblast služeb vyhrazenu pro jedinou firmu.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Dotace na fotovoltaiku: Od září až 150 tisíc korun na větší systémy
5 aplikací, které Vás ochrání před otravnými telefonáty
Jak mohou soukromé kuřácké kluby a spolky zničit restaurace, hospody i jejich majitele
Najděte si novou práci do září
Plná zaměstnanost v ČR: čím jsme si ji zasloužili?
Auta
Na Audi RS Q5 už čekat nemusíte. K dispozici je SQ5…
Retro na neděli: Ford GT40 vznikl jako pomsta značce Ferrari
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Galerie: Škoda Karoq se chlubí digitálním přístrojovým štítem. Taková věc tu ale byla už dávno
Nové BMW Z4 slibuje svobodu, ale počkáte si na ni až do jara 2018
Technologie
Xbox One X bude stát 13 500 Kč. Do obchodů půjde i limitovaná edice Scorpio
Až přijdou těžaři. Zásoby lithia v Krušných horách jsou velké, ruda ale není vydatná
První 120Hz 4K monitor je tu. S nižším rozlišením umí i 480 Hz a vyrábí ho dva nadšenci
Tento týden podcast Cnews FM nebude
Co přinese Intel Coffee Lake do lowendu? Máme parametry Pentií, takt až 3,9 GHz
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít