Účinnost directmarketingu

26. ledna 2004, 00:00 - Zdeněk Kubín
26. ledna 2004, 00:00

Zvažuji použití directmailingu (klasickou poštou), ale nenašel jsem nikde informaci o míře jeho úspěšnosti. Nevíte náhodou, jaké je v současnosti toto procento? Jsou někde popsána základní pravidla zvyšující efektivitu kampaně a jak má taková kampaň vypadat, aby měla větší šanci na úspěch?

**VAŠE DOTAZY - NAŠE ODPOVĚDI

Tomáš Bleša

Obecně lze říci, že úspěšnost - přesněji doručitelnost - je do 90 % případů velmi dobrá. Při hodnocení doručitelnosti je ale třeba posuzovat konkrétní situaci. Vysoké procento doručitelnosti podmiňuje několik faktorů. Především je to kvalita directmarketingové firmy, od níž chcete adresy nakoupit. Snažte se tedy ověřit, jak často a jakým způsobem aktualizuje svoji databázi firem. V internetové nabídce jedné directmarketingové agentury jsem se rovněž setkal s tím, že garantuje doručitelnost ve výši 100 %. Jak sama agentura uvádí, není to dáno bezchybností, ale tím, že dopisy obratem na své náklady znovu rozesílá na rezervní skupiny, nebo adresy nahrazuje novými údaji; firma údajně dosahuje maximálně 1,8 % vrácených zásilek. Některé zásilky mohou být nedoručené ne kvůli chybné adrese, ale třeba chybou pošty, nebo proto, že je adresát nechce převzít a vrátí je zpět. Doručitelnost také může ovlivnit skupina, kterou chcete oslovit. I když firmy se dnes nestěhují tak často jako v první polovině 90. let, je třeba počítat i s touto skutečností, stejně jako s tím, že některé firmy - především menší - v oblasti služeb (různé obchody, opravny apod.) zanikají. Za úspěch lze považovat, když se z oslovených firem ozve 10 % a z nich pak dalších 10 % (po bližším seznámení s nabídkou) se rozhodne pro nákup zboží či služby. Aby byla vaše kampaň co nejvíce úspěšná, lze jen doporučit konzultace s příslušnou directmarketingovou agenturou. Právě ona, pokud je seriózní a poskytuje kvalitní služby, by měla s klientem celou kampaň probrat a doporučit postup. Pro konečný efekt důležité, že directmailing se v různých podobách opakuje.

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče