Učesaná expanze

07. března 2008, 12:39 - David Kasl
07. března 2008, 12:39

Nejznámější česká kadeřnice se chystá otevřít další salon

Víte, s jakou barvou vlasů budete letos in? Podívejte se do aktuální nabídky kosmetických firem. „Značky určují své trendy většinou každého půl roku,“ říká nejslavnější česká kadeřnice Petra Měchurová, „je to marketingový tah, který vychází z módních trendů v oblékání.“ Sama Měchurová dává momentálně přednost přirozenosti a určuje trendy. Může si to dovolit. Její jméno se už totiž stalo respektovanou značkou a o marketingu ví své.
Když vstoupíte do jejího salonu v centru Prahy, na první pohled se nijak výrazně od jiných kvalitních kadeřnictví neliší. Snad jen absencí často všudypřítomných fotografií aktuálních trendy účesů od velkých kosmetických firem. „Ke každé novince vydávají spoustu různých letáků a fotografií,“ vysvětluje Petra Měchurová, „my máme interiér daný a reklamní fotografie nepoužíváme.“ Nezřídka se totiž stává, že jsou salony polepené stejnými snímky a nerozlišíte jedno kadeřnictví od druhého.

Přeměchurováno?

V sílící konkurenci kadeřnických salonů je přitom naopak potřeba se odlišit. A Petra Měchurová je důkazem, že pro úspěch je možné udělat více než jen nabízet kvalitní služby. „Dnes už nestačí jen pasivně spoléhat, že si vás kolemjdoucí všimnou, nebo na šíření dobré pověsti díky spokojeným zákazníkům,“ domnívá se Měchurová. Ač se mnohým konkurentům z oboru může zdát, že je v médiích „přeměchurováno“, i kadeřnická branže je byznys jako každý jiný a dostatečná publicita je ideální cestou jak podnikání podpořit.
Veškeré marketingové aktivity má na starost manažer salonu, partner Petry Měchurové Milan Dočkal. „Zpočátku se lidé na mou funkci dívali s rozpaky, ale v jednom člověku se to všechno nedá utáhnout,“ říká. Kadeřník by se podle něj měl naplno věnovat svému řemeslu, sledovat trendy nebo školit zaměstnance. „A nikoli pracovat zároveň jako marketingový poradce nebo účetní,“ dodává Dočkal.
Jak se zdá, zvolená strategie se vyplácí. Zatímco před šesti lety, kdy Petra Měchurová otevírala svůj první salon, v něm stříhala sama, dnes má kolem sebe tým devíti vyškolených kadeřnic. „Technicky jsou určitě na stejné úrovni jako já,“ říká Měchurová, „rozdíly jsou v tom, jaké má která estetické cítění. Je to jako při malování obrazů. Vycházíme každá ze stejné předlohy, ale výsledek je vždy trošku jiný.“
Měchurová říká, že podstatné je udržet nízkou míru fluktuace zaměstnanců. „Když školím nové zaměstnance, trvá i půl roku, než se můžu plně spolehnout, že zvládají vše, co vyžaduji,“ popisuje. Důležité přitom je, aby spokojenost byla oboustranná a spolupráce fungovala delší dobu, takže se snaží s týmem pracovat na vizích do budoucna. „Snažíme se nejen úkolovat, ale též podporovat kadeřnice v tom, co je baví,“ dodává Dočkal s tím, že někoho může více bavit školení kadeřníků, někoho kadeřnická show nebo módní fotografie.

Mohlo to jít rychleji

Veškeré náklady na tyto aktivity jdou na účet firmy. Dočkal uvádí, že výdaje na marketing se řídí pravidlem deset procent z obratu nebo procento ze zisku. „Zpočátku jsme těchto aktivit vyvíjeli více, aby se značka dostala do povědomí. Na jejím budování je ale potřeba pracovat dlouhodobě.“ A domnívá se, že značka Petra Měchurová již může začít fungovat nezávisle na osobě Petry. I proto v současnosti hledají nový prostor pro otevření druhého salonu.
Za šest let zavítalo do salonu Petry Měchurové na 3,5 tisíce zákazníků, zhruba třetina z nich se vrací pravidelně. „Stali jsme se salonem na objednávku, otevřením nového salonu a rozšířením počtu kadeřnic bychom byli přístupnější i lidem z ulice,“ vysvětluje Dočkal další důvody pro expanzi. „Pomalu se zvětšujeme neustále, možná jsme se ale měli zvětšovat rychleji,“ domnívá se Petra Měchurová, „je to ale cesta na celý život.“
V jednatřiceti letech na ní ale již urazila pořádný kus cesty. Zda se jí podaří udržet kvalitu, na jakou jsou její zákazníci zvyklí, i v dalším salonu, se uvidí. Dosavadní úspěchy její i jejího týmu doma a v zahraničí napovídají, že cesta k větší expanzi je otevřená.
Daniel Peine

(box CV)
Petra Měchurová (31) Současný úspěch značky, mezi jejíž vrcholy patří vystoupení Petry Měchurové jako vůbec prvního českého kadeřníka na pařížské Mondial Coiffure Beauté vloni na podzim, nebyl zadarmo. Po absolvování kadeřnického učiliště získala v roce 1994 titul juniorské mistryně ČR v účesové tvorbě, v letech 1997 a 1998 kralovala mezi seniory. V šestnácti letech si od obecního úřadu pronajala místnost a za 40 korun stříhala dámy z okolí. Po škole se pět let věnovala hlavně vzdělávání a soutěžím. Byla mimo jiné v reprezentačním týmu na mistrovstvích světa ve Washingtonu a Soulu. Absolvovala stáže v Benátkách, Paříži, Londýně či Aucklandu. Jakmile po návratu z Nového Zélandu získala dostatek stálých zákaznic, začala hledat v centru Prahy vhodné místo pro vlastní salon. Po ročním hledání ho otevřela v prosinci 2001.
Rok poté získala ocenění Czech & Slovak Hairdrassing Awards za nejlepší avantgardní účes roku a cenu pro nejlepší kadeřnický tým. Týmový úspěch zopakovala i vloni, kdy se stala zároveň kadeřníkem roku a zvítězila v kategorii komerční účes roku. U Mezinárodní asociace profesionálního tisku uspěla v roce 2005, kdy vyhrála Grand Trophy Paris v kategorii nejlepší fotografická kolekce.
Petra Měchurová se podílí na hair stylingu pro světové módní návrháře, jako jsou Dior, Aquascutum, YSL, Armani a další, a je členem Haute Coiffure Francoise. V Česku působí jako jeden ze šesti ambasadorů značky L’Oréal, pro niž zároveň školí v mezinárodní Akademii L’Oréal Professionnel. V současnosti rovněž nepravidelně dojíždí stříhat do prestižní anglické sítě salonů Headmasters. Dosavadním úspěchům odpovídá také současná cena za účes. Dámy nejen z okolí zaplatí za běžný střih osobně u Petry Měchurové 2100 korun.

(Podval s účesy)
Hlava 2008 Vybrané účesy z kolekce Petry Měchurové pro letošní rok

1
Moderní elegance. Střih se hodí pro elegantní moderní ženy. Je krátký na stranách a vzadu, delší patka působí sexy. Ženskost zdůrazňuje perfektní nabarvení. Blond je vždy působivá.

2
Delší, prosím. Střih pro pány, kteří si rádi nechávají delší vlasy. Elegantní pěšinka na straně působí upraveným dojmem. Přirozené vlny dávají účesu lehkost.

3
Pro nerozhodné. Hladký účes pro muže je klasikou. Je vhodný jak pro krátké, tak delší vlasy.

4
Á la Victoria Beckham. Mikádo zastřižené dokulata zdůrazňuje krásu ženy. Praktický střih, vlasy budou vypadat pěkně, i když bude účes jinak upravován.

5
Přirozenost především. Vlasy se spletou do volného copu a ten se poté umístí na požadované místo.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
3x z poradny: vytýkací dopis, jak čerpat dovolenou, daň z příjmu
Státní dluh USA, Činy, Ruska a dalších zemí. Kolik dluží domácnosti a firmy?
O prázdninách projedete méně. Benzín i nafta pořád zlevňují
Zákaz kožešinových farem ročně ušetří život více jak 20 000 zvířat, ale senátoři ho nechtěli schválit
Hypotéky 2017: Regulace má za důsledek unifikaci hypoték
Auta
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka…
Audi, BMW a Mercedes upraví software milionům starších dieselů. Kvůli emisím
Nástupce Bugatti Chiron bude muset přejít na elektřinu. Bez ní by už nezrychlil
Test motocyklu BMW S 1000 XR: Superbike na chůdách
Kvíz na pátek: Poznáte značku a model auta podle obrázku?
Technologie
Intel se po IoT stahuje i z nositelné elektroniky. Celé oddělení tento měsíc zrušil
Evolveo Ray 2 – moderní skříň s tvrzeným sklem za 1500 Kč (uživatelská recenze)
Cnews FM: Přenos čísla do 10 dnů a dva noví operátoři [podcast]
Při instalaci nových hlavních verzí Windows 10 se zkrátí doba, kdy zařízení nelze používat
Alza to s elektromobily myslí vážně. Přidává další modely, nabídne levnější vozy i dodávky
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít