Ubohost (anti)kampaně o EU

17. února 2003, 00:00 - Dušan Šrámek
17. února 2003, 00:00

Vládní propaganda pro vstup do Evropské unie zatím příliš nadšení nevyvolává. Nejenom svou naivitou, hraničící mnohdy s prostoduchostí. Je občas až urážející, co si vládní úředníci a jimi pověřené mediální agentury myslí o inteligenci průměrného Čecha. Není nic horšího než reklama, která toho, koho měla oslovit, urazí.

Logicky pak takový člověk udělá pravý opak toho, co po něm taková reklama požaduje. Případné ne v červnovém referendu by si tak vláda mohla částečně přičíst i na svůj vrub. To si dobře uvědomují i ti, kterým se do Evropské unie alespoň v současnosti nechce. Říkají si eurokritici a sešli se v Praze na své mezinárodní konferenci. Kdo by ale čekal, že se budou snažit komparativní výhodu, umožněnou nemotornou kampaní vlády, posílit pádnými a zcela přesvědčivými protiargumenty věcného charakteru, musel být rozčarován. Místo ekonomických, politických a dalších rozborů, které by vysvětlovaly nevýhody členství, byly k dispozici pouze různé obskurní brožury, jako ta s názvem Nic než národ. Názorovému zmatku ostatně odpovídaly i názory delegátů, ať již vyslovené v plénu či v soukromí. Vláda odmítla dát na protikampaň prostředky ze státního rozpočtu. Logicky by se dalo očekávat, že euroskeptici se budou snažit svůj handicap vynahradit větším důrazem na fakta než na ideologii a kreativnějšími způsoby oslovování veřejnosti. Bohužel, jejich schopnosti či možnosti na to zřejmě nestačí. Svou nezanedbatelnou roli přitom hraje i názorová roztříštěnost s ohledem na často extrémně protichůdné politické postoje. Pokud bude kampaň euroskeptiků vedena v podobném duchu až do referenda, mohla vláda ušetřit dvěstě milionů.

Mohlo by vás zajímat

Finance
Hypotéky 2017: Regulace má za důsledek unifikaci hypoték
OECD: Jak vysoké je maximální zdanění na straně zaměstnance?
Horko v práci? 5 tipů, jak na něj vyzrát
Aplikace na dovolenou: překladače a průvodci
Až pojedete autem k moři: 6 tipů, jak jezdit ekonomicky
Auta
Skupina VW dodala v prvním pololetí zákazníkům přes pět…
Opel Insignia GSi má motor 2.0 T a je o 160 kg lehčí než OPC
Podívejte se na vzácné snímky exkluzivních aut ze sbírky brunejského sultána
Tři generace BMW 5 ve srovnání ojetin: E39 vs. E60 vs. F10
Galerie: Octavia s osmiválcem BMW a jiné škodovky se šílenými motory
Technologie
Spousta „interaktivních seriálů“ za pakatel. Humble Bundle má v akci hry od Telltale
Android se snadno připojí k síťovému disku nebo NASu. Google vydal Samba Client
Výrobci základních desek objevili průlomové chlazení napájecích kaskád. Díky Youtuberům
Senátoři schválili posílení moci zákazníka na úkor operátorů. Teď je to na Zemanovi
Avast bude silnější. Kupuje tvůrce výborných programů CCleaner a Recuva
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít