Menu Zavřít

U některých bank na mail zapomeňte

7. 2. 2005
Autor: Euro.cz

BANKOVNÍ SAZEBNÍKY Jste klientem Komerční banky a chcete zaslat mailem celý její sazebník? Máte smůlu. Banka to nejspíš neumí. I na přímou žádost zašle klientovi pouze výňatek ze sazebníku, kde nejsou uvedeny ceny všech služeb. Profit minulý týden otestoval dostupnost kompletních sazebníků pěti našich největších bank.

BANKOVNÍ SAZEBNÍKY Jste klientem Komerční banky a chcete zaslat mailem celý její sazebník? Máte smůlu. Banka to nejspíš neumí. I na přímou žádost zašle klientovi pouze výňatek ze sazebníku, kde nejsou uvedeny ceny všech služeb. Profit minulý týden otestoval dostupnost kompletních sazebníků pěti našich největších bank.

Daniel Cahel, klient Komerční banky, žádal od svého ústavu zaslat mailem nový kompletní sazebník. „Komerční banka, stejně jako ostatní peněžní ústavy, uvádí na internetových stránkách pouze výňatek ze sazebníku. Zaslání úplné verze Sazebníku není touto formou možné. Pro Váš úplný přehled Vám můžeme zaslat kompletní přehled změn od 1. 1. 2005 formou přehledu a to e-mailem,“ zněla odpověď banky s tím, že samozřejmě je možné sjednat schůzku s klientovým osobním poradcem.

Komerční banka opravdu na svých webových stránkách uvádí pouze výňatek sazebníku. Jedním z důvodů je podle ní to, že pokud si klient vybere více služeb, některé může mít zdarma, což ze sazebníku nepozná. Jedním poplatkem (v rámci dané služby) muže být jiný neúčtován nebo snížen. Banka panu Cahelovi doporučila navštívit některou pobočku. Náš čtenář tedy musel navštívit její pobočku, ovšem jak je tomu u ostatních bank?

ČESKÁ SPOŘITELNA: CENÍK JE ROZSÁHLÝ

Rovněž Česká spořitelna uvádí na svých webových stránkách pouze výňatek ze sazebníku, tedy nikoliv kompletní přehled cen všech nabízených služeb. „Na internetových stránkách opravdu uvádíme pouze hlavní položky. Celý sazebník je poměrně rozsáhlý, klient by se v něm nemusel úplně orientovat. Je samozřejmě k dispozici na všech pobočkách České spořitelny v tištěné podobě,“ vysvětlila pro týdeník Profit mluvčí banky Klára Gajdušková.

ČSOB: INFORMACE JSOU NA POBOČKÁCH

Československá obchodní banka zvolila trochu jinou metodu. Na webových stránkách lze kliknutím na „sazebník“ najít přehled cen všech služeb, ovšem u většiny služeb pro firmy s obratem přes 30 milionů korun ročně je uvedeno, že „informace o cenách jsou k dispozici na regionálních pobočkách pro korporátní klientelu“. Obdobně znělo i doporučení, které jsme získali na informační lince ČSOB s tím, že po udání místa sídla firmy sdělila pracovnice adresy příslušných poboček.

ŽIVNOBANKA: TÉMĚŘ VŠE NA INTERNETU

Rovněž Živnostenská banka uvádí u některých služeb pro velké klienty namísto ceny text o tom, že poplatek se stanovuje individuálně, ovšem pouze u několika položek. Mluvčí banky Ivo Polišenský Profitu potvrdil, že sazebník u produktů určených pro fyzické osoby a pro malé a střední firmy s obratem do 30 milionů korun je na webových stránkách banky uveden kompletní.

Příčinou jisté informační zdrženlivosti je podle zástupců bank to, že skutečně velcí a významní zákazníci, kteří také obvykle využívají široké spektrum služeb, mají v podstatě ceny sjednávané individuálně.

BRAND24

Shrnuto a podtrženo: pro základní informaci o cenách se webové stránky jeví jako dostatečné. Sazebník služeb má obvykle odkaz už na úvodní stránce, stejně jako odkaz na informační linku. Jednoduchá navigace uživatele uvede dále a rozdělí ceník na tři části: pro soukromé zákazníky, malé a střední podnikatele a velkou podnikovou klientelu (ale například GE Money Bank si vystačila pouze se dvěma sekcemi - pro „fyzické osoby“ a „vaše podnikání“).

Už méně jsou webové stránky platné v případě porovnávání úrokových sazeb, tedy v situaci, kdy někdo uvažuje o půjčce. V případě úvěrů se velmi často uvádějí v podobě „od … %“, či v rozlišení „základní sazba“ a „prime rate“. Jejich konkrétní výše se pak odvíjí od bonity klienta, výše úvěru, případně kvality projektu. Tady však nepomůže ani infolinka a nezbývá než se vydat přímo do banky.

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).