U Libeňského mostu je rušno

20. listopadu 2006, 00:00 - PETR BÝM
20. listopadu 2006, 00:00

HOLEŠOVICKÝ PŘÍSTAV V holešovickém přístavu začaly výkopové práce první etapy rezidenčního a administrativního komplexu Prague Marina. U Libeňského mostu se ovšem bude stavět na více místech. Prague Marina, za nímž stojí investiční a developerský konglomerát Lighthouse Group, patří mezi oblíbené „vodní“ projekty.

HOLEŠOVICKÝ PŘÍSTAV

V holešovickém přístavu začaly výkopové práce první etapy rezidenčního a administrativního komplexu Prague Marina. U Libeňského mostu se ovšem bude stavět na více místech.

Prague Marina, za nímž stojí investiční a developerský konglomerát Lighthouse Group, patří mezi oblíbené „vodní“ projekty. Vyroste kolem laguny holešovického přístavu. Jde o mix bytových domů a kancelářských budov. Celkové investiční náklady se vyšplhají na 10 miliard korun. Výstavba je rozplánována na tři etapy, ukončena by měla být v roce 2010.

REZERVACE V PLNÉM PROUDU

„Už takřka polovina bytů je rezervována,“ tvrdí Tamir Winterstein, hlavní protagonista Lighthouse Group a celého projektu. Jeho slova se týkají první fáze projektu, ve které budou postaveny tři bytové domy s 339 byty, které budou stát na holešovickém nábřeží podkovovité laguny. Druhá etapa se odehraje v jejím ohbí a až v třetí bude zastavěn „poloostrov“, který odděluje bazén přístavu od řečiště Vltavy.

První etapa představuje náklady 1,17 miliardy korun - na tuto částku má smlouvu generální dodavatel stavby, kterým se stal na základě tendru Metrostav. Byty budou představovat nejvyšší segment současné tržní nabídky: ceny se pohybují od 49 do 75 tisíc korun za metr čtvereční, konkrétně od 3,3 do 20 milionů. Příznačné je, že rezervace se týkají hlavně dražších bytových jednotek - podobně je tomu u projektu Františkánská zahrada, kde jsou rovněž rozebrány nejdražší byty (tady se ceny šplhají až na 75 milionů).

Všechny tři domy vyrostou přímo u laguny. Mezi nimi budou původní přístavní budovy - včetně vstupní brány - v nichž zájemci naleznou hlavně gastronomické provozy.

Zachován zůstane i přístavní lodní výtah. Dojde také k obnovení provozu starého proplachovacího kanálu - díky tomu má být v laguně čistá, neustále proudící voda.

VLTAVA DEVELOPERY PŘITAHUJE

Prague Marina nicméně v říčním ohybu, kterým Vltava obtéká Holešovice, nezůstane osamocena. Na protějším libeňském břehu se delší dobu chystá podobný „waterfront“ projekt. Jeho středobodem budou dnes už nevyužívané říční doky. Na ně už před časem zaměřila pozornost firma Real Estate Karlin Group (REKG), která se donedávna zabývala revitalizací průmyslových objektů v Karlíně.

REKG má na severním úpatí libeňského mostu k dispozici 12 hektarů půdy, kde má vyrůst několik bytových domů a kancelářské objekty. Projekt je stále ve stadiu příprav, podle plánů se má začít stavět už příští rok. Na rozdíl od holešovického komplexu ovšem projekt nedosáhne až k vltavskému břehu. Na libeňské straně je totiž podél toku široká záplavová zóna, stavět se proto může až za protipovodňovými bariérami. V jejich předpolí se proto počítá s jinými objekty, například golfovým odpalištěm, které tady v jakési zárodečné podobě existuje.

Zatímco u obou zmíněných projektů jsou jejich základní kontury dobře zřetelné, nad dalšími aktivitou v okolí libeňského mostu se vznáší mlha. Před časem totiž začala demolice rozlehlého areálu Tesly Holešovice (je umístěn hned vedle mrakodrapů Lighthouse a Tokovo), nikdo ale neví za jakým účelem. „U nás žádné územní či stavební řízení, spojené s tímto pozemkem, nevedeme. Povolili jsme pouze demolici. Stavebník - je to firma Lexington - nemá žádnou zákonnou povinnost nás informovat o dalších záměrech,“ popisuje současný stav Jiří Chour z odboru výstavby městské části Prahy 7.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Potřebuje Fed skutečně snižovat svoji bilanci?
Porovnání cen másla v roce 1985 a 2017. Proč stojí máslo 50 Kč?
Adopce vs. pěstounská péče: svěří vám úřady dítě do péče?
Proč je v Česku drahé volání?
OSVČ a výdajový paušál v praktických příkladech
Auta
Do prodeje jde velmi speciální Honda NSX. Zájemci za ni…
Že fotbalisté touží nejvíce po Bentley? Omyl. Nejžádanější auto vás určitě překvapí
Bentley si myslí, že speciálních edicí není nikdy dost. Continental GT proto dostal další
Auto za průměrný plat? Jde to, ale musíte slevit z mnoha požadavků
Rolls-Royce dnes představí nový Phantom. Premiéru můžete sledovat živě
Technologie
Ryzen Threadripper byl „delidován“ na videu. Uvnitř se schovává překvapení
WhatsApp stále roste. Denně jej používá miliarda lidí, proteče jím 55 miliard zpráv
USB 3.2 se představuje. Zrychlí na 20 Gb/s i se starými kabely, mohlo by přijít už brzy
Google po sedmi letech vypnul Instant Search. Návrhy výsledků vyhledávání se již nezobrazují
Microsoft zkouší, jak při prohlížení webu přejít z mobilu na počítač [Windows Insider]
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít