Typický online zákazník? Muž z města ve středním věku

12. listopadu 2010, 17:01 - Profit, ČTK
12. listopadu 2010, 17:01

Přes internet je sjednávána již zhruba pětina autopojistek. Touto cestou jdou nejen mladí automobilisté, ale na popularitě získává i u středních a starších věkových kategorií.

Foto: archív Profit

Zatímco dříve lidé uzavírali přes internet každou desátou smlouvu k automobilovým pojistkám, dnes by si novou autopojistku takto sjednala téměř pětina Čechů. Vyplývá to z průzkumu pojišťovny Direct, která se na pojištění přes internet specializuje. Přestože obliba sjednávání pojistné smlouvy na pobočkách nebo u agentů stále převažuje, podíl internetového prodeje na počtu uzavřených pojistek výrazně roste i u jiných pojišťoven.

Autopojištění si přes internet nyní sjednává zhruba pětina našich klientů. Za posledních pět let se jejich počet zdvojnásobil,“ řekla mluvčí České pojišťovny Dagmar Koutská. „Podíl internetu na prodeji pojistek každoročně roste,“ doplnil mluvčí Allianz Václav Bálek. Nicméně při prodeji autopojistek je podle něj internet stále jen doplňkovým kanálem. Nové povinné ručení totiž kryje i některá volitelná rizika z havarijního pojištění, takže je prý v zájmu klientů, aby nebyli odkázáni pouze na internet. „Podíl smluv sjednaných po internetu nedosahuje výše, jaká by se při rozmachu internetu dala očekávat,“ míní mluvčí České podnikatelské pojišťovny Renata Svobodová.

Speciál: Povinné ručení

Cení se také práce pojišťovacích makléřů

Na sjednávání autopojištění se podle Svobodové podílejí hlavně malí sjednatelé a zástupci pojišťovacích kanceláří, další významná část prodeje se děje na pobočkách a prostřednictvím externích partnerů a makléřů. „Tento stav lze přičíst rozmachu pojišťovacích zprostředkovatelů, kteří zlepšují svůj servis a péči o klienty,“ uvedla Svobodová.

Vypovídá to také o tom, že klasické pojišťovací poradenství je pro klienta službou, kterou stále nejvíce ocení,“ dodala. Podle průzkumu Directu již neplatí, že internet je doménou těch nejmladších. Celkem 22 procent respondentů ve věku mezi 40 a 50 lety uzavře novou autopojistku právě prostřednictvím online kanálů. Nejběžnějším klientem je muž ve věku 39 let z většího města, ale stále častěji si uzavírají pojištění také ženy a senioři nad 60 let. Senioři jsou pak nejrychleji rostoucí skupinou uživatelů využívající při komunikaci s pojišťovnou internet.

Mohlo by vás zajímat

Další videa z Euro TV
  • Firma s hypotékami za 22 miliard

  • Nejnadějnější český export: STRV vyvíjí z Prahy aplikace…

  • Petr Zahradník v Euro TV: Evropa se změní, brzo a hodně

  • Finance.cz pozvaly klienty na curling

  • Martin Komárek: Už nebudu klukem z plakátu

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

  • Největší mýty o bolesti zad

  • Profesor Sameš: Porucha lícního nervu není legrace

Hry pro příležitostné hráče
Zavřít