Typický online zákazník? Muž z města ve středním věku

12. listopadu 2010, 17:01 - Profit, ČTK
12. listopadu 2010, 17:01

Přes internet je sjednávána již zhruba pětina autopojistek. Touto cestou jdou nejen mladí automobilisté, ale na popularitě získává i u středních a starších věkových kategorií.

Foto: archív Profit

Zatímco dříve lidé uzavírali přes internet každou desátou smlouvu k automobilovým pojistkám, dnes by si novou autopojistku takto sjednala téměř pětina Čechů. Vyplývá to z průzkumu pojišťovny Direct, která se na pojištění přes internet specializuje. Přestože obliba sjednávání pojistné smlouvy na pobočkách nebo u agentů stále převažuje, podíl internetového prodeje na počtu uzavřených pojistek výrazně roste i u jiných pojišťoven.

Autopojištění si přes internet nyní sjednává zhruba pětina našich klientů. Za posledních pět let se jejich počet zdvojnásobil,“ řekla mluvčí České pojišťovny Dagmar Koutská. „Podíl internetu na prodeji pojistek každoročně roste,“ doplnil mluvčí Allianz Václav Bálek. Nicméně při prodeji autopojistek je podle něj internet stále jen doplňkovým kanálem. Nové povinné ručení totiž kryje i některá volitelná rizika z havarijního pojištění, takže je prý v zájmu klientů, aby nebyli odkázáni pouze na internet. „Podíl smluv sjednaných po internetu nedosahuje výše, jaká by se při rozmachu internetu dala očekávat,“ míní mluvčí České podnikatelské pojišťovny Renata Svobodová.

Speciál: Povinné ručení

Cení se také práce pojišťovacích makléřů

Na sjednávání autopojištění se podle Svobodové podílejí hlavně malí sjednatelé a zástupci pojišťovacích kanceláří, další významná část prodeje se děje na pobočkách a prostřednictvím externích partnerů a makléřů. „Tento stav lze přičíst rozmachu pojišťovacích zprostředkovatelů, kteří zlepšují svůj servis a péči o klienty,“ uvedla Svobodová.

Vypovídá to také o tom, že klasické pojišťovací poradenství je pro klienta službou, kterou stále nejvíce ocení,“ dodala. Podle průzkumu Directu již neplatí, že internet je doménou těch nejmladších. Celkem 22 procent respondentů ve věku mezi 40 a 50 lety uzavře novou autopojistku právě prostřednictvím online kanálů. Nejběžnějším klientem je muž ve věku 39 let z většího města, ale stále častěji si uzavírají pojištění také ženy a senioři nad 60 let. Senioři jsou pak nejrychleji rostoucí skupinou uživatelů využívající při komunikaci s pojišťovnou internet.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Jak se rychle a snadno zorientovat v německých volbách
Co se v roce 2018 změní se zvýšením zdravotního pojištění pro OBZP?
Je libo hypotéka se slevou?
Konec kvót na cukr - hrozba, nebo příležitost pro naše cukrovary?
Chcete změnit zdravotní pojišťovnu? Máte čas do 30. září, jinak až za půl roku
Auta
Peugeot 208, 2008 a příbuzné Citroëny dostanou do dvou let…
Porsche 911 GT2 RS údajně zajede Nordschleife pod sedm minut
Další ukázka hlavní výhody elektromobilů v praxi. Tesla ovládla největší drag race
Kviz: Poznáte tato známá americká auta?
Chystá se další velký sportovní sedan. Lexus už brzy ukáže LS F s výkonem 600 koní
Technologie
Další ukázka hlavní výhody elektromobilů v praxi. Tesla ovládla největší drag race
Windows 10 Insider Preview build 16296 opravuje drobné chyby. Pozor na jazykové balíčky
Cnews FM: Náhrada za reklamy a podivné počty Microsoftu [podcast]
GPU Vega 11 by mohlo mít 2048 shaderů, AMD s ním prý chystá Radeony RX Vega 32 a 28
Intel prý chystá už i dvoujádrové Kaby Lake-X, extrémní Core i3 pro platformu X299
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít