Menu Zavřít

Týden v technice: více času u internetu, přehrávač ovládaný okem a SMS zdarma

9. 3. 2009
Autor: Euro.cz

Češi tráví u internetu více než 30 hodin za měsíc. Zákazníci T-Mobilu budou mít možnost odesílat textové zprávy zdarma. Facebook přichází s novou homepage a Japonští vědci přišli s nápadem, jak ovládat hudební přehrávač pomocí mrknutí oka.

  • *2 hodiny na internetu navíc Velikost internetové populace ČR se podle výzkumné společnosti Mediaresearch stále těsně drží pod pětimilionovou hranicí, konkrétně čítala v lednu letošního roku 4 998 017 lidí. Více než 90 % internetových uživatelů se připojuje z domova. Výraznější změnu můžeme pozorovat u počtu zobrazených stránek (PV), které meziročně v lednu 2009 narostly o 30 % a dosahují téměř 7,5 miliardy. Dalším ukazatelem, který má v průběhu roku velmi podobný vývoj jako počet zobrazených stránek, jsou návštěvy. Zajímavý je i počet návštěv, od loňského ledna vzrostl téměř o 187 milionů (27,6 %) a v letošním roce čítá konkrétně 863 328 940. Průměrně strávený čas českými uživateli na internetu historicky poprvé přesáhl hranici 30 hodin za měsíc a to hned o 2 hodiny. Průměrný čas strávený denním návštěvníkem (průměrně 2 499 695 reálných uživatelů) na měřených serverech tvoří 2 hodiny. Vynechat některé stránky nestačí Skoro tři čtvrtiny internetových uživatelů v Česku se podle antivirové společnosti AVG cítí při surfování na internetu bezpečně, pokud vynechají stránky s pornografickým obsahem. Zhruba 40 procent uživatelů si dokonce myslí, že pouhé prohlížení internetových stránek bez stahování souborů či dat nemůže jejich počítači nijak uškodit. Podle AVG je ale pocit bezpečí na neerotických stránkách mylný. Na internetu se v současnosti množí stále důmyslnější útoky na jinak běžně navštěvovaných webových stránkách. Jejich hlavním cílem je v rozhodující míře krádež osobních dat a základním rysem krátkodobost. Téměř 60 procent webů, které skrývají některou formu útoku, je aktivních nejvýše jeden den. Výskyt takových pomíjivých hrozeb se navíc neustále zvyšuje a nově se jich každodenně objevují i desítky tisíc. T-mobile uzavírá skupinu s reklamou na mobilu S reklamou v mobilních telefonech začíná jako poslední z českých operátorů T-Mobile. Zákazníci T-Mobilu dostanou textové zprávy zdarma za to, že povolí příjem reklamních sdělení. Operátor by měl poskytnout zdarma až padesát textovek měsíčně do všech tuzemských sítí. Zákazník by měl na oplátku dostat maximálně 46 reklamních zpráv měsíčně. Pilotní provoz nové služby by měl začít v polovině března a pokračovat až do června. Vylepšený Facebook a iPod ovládaný mimikou**
  • Celosvětově nejoblíbenější internetová sociální síť Facebook přichází se změnami, které umožní uživatelům být se svými příteli v užším kontaktu, podobně jako na mikroblogovacím systému Twitter. Nový systém updatování statusů a filtrování kontaktů přinese například možnost blokovat otravné kontakty.

    Vědci z univerzity v Osace přišli na možnost, jak ovládat hudební přehrávač pomocí mrknutí okem. Ovládání iPodu pomocí vypláznutí jazyka není vtip, ale skutečnost. Zařízení ”Mimi Switch” umí snímat mimiku uživatele a po vhodném naprogramování dokáže jednotlivé pohyby obličeje převést do příkazu, který například přehraje oblíbenou uživatelovu skladbu. Japonci vymysleli zařízení, které plnohodnotně ovládá hudební přehrávač, aniž by posluchač musel vyndat ruce z kapes.

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).