Tvůrčí energie stylu

10. října 2007, 11:56 - Lucie Janotová
10. října 2007, 11:56

Módní fenomén současnosti

Módní fenomén současnosti, značka Guess, se zrodil v roce 1981, kdy se Paul a Maurice Marciané rozhodli opustit rodnou Francii a své štěstí hledat v Kalifornii. Ke svým šancím v Los Angeles byli spíše skeptičtí, jejich cesta k vrcholu módního byznysu však byla kratší, než oba bratři čekali. O necelý rok později se v obchodních řetězcích Bloomingdales objevily jejich džíny Marylin, ze kterých se stal okamžitě bestseller. Na rozdíl od ostatních díky novému obepnutému střihu skvěle zdůrazňovaly křivky ženské postavy a přibližovaly americkým konzumentům evropský cit a vkus pro detail. Z pultů obchodů tehdy zmizely za pouhých několik hodin po otevření a celé pobřeží rázem básnilo o módě, která spojuje originalitu a eleganci francouzské haute couture s trendovou nadčasovostí a vášní amerického Západu. Vizionářským nápadům značky Guess podlehla celá Amerika, takže bylo logické, že k dámským, pánským a dětským džínovým kolekcím přibily i elegantní a sofistikované linie Guess by Marciano a samostatná divize doplňků Guess Accessories. O několik let později již odvážný a inovativní pohled na život a neutuchající touha po objevování nových směrů posunula oba bratry Marciany a jejich módu do více než 700 obchodů v Severní a Jižní Americe, Evropě, Asii, Jižní Africe a na Středním východě.
Od dob firemních počátků se mnohé změnilo, některé jistoty však stále přetrvávají. Maurice a Paul Marciané i po čtvrt století stojí v čele společnosti. Maurice dohlíží na design a obchodní růst společnosti, zatímco Paul se stará o image firmy a reklamní kampaně. Díky jeho neomylnému instinktu a talentu pro objevování nových tváří z billboardů na Hollywood Bouleward hlásaly světu v té době začínající světové topmodelky jako Claudia Schiffer, Eva Herzigová či Naomi Campbellová, že móda nemusí být jen masovou záležitostí, ale především kouzlem osobnosti a stylu. Styl pánské kolekce Guess by Marciano pro podzim a zimu je umocněn fascinujícími žážitky z vizionářské cesty časem a prostorem. Nenapodobitelná propracovanost, elegance, nápaditost a švih modelů přesně odráží muže znalého nástrah světové módy. Výsledkem je nový sexy look v podání dokonale padnoucích kabátů, luxusních košil, ale i motorkářských kožených bund či hřejivých svetrů. Barevná paleta přechází od poklidné cihlové k útočné černé až po trendovou oranžovou. Ani v dámské linii Guess by Marciano nechybí rafinovanost, tentokrát inspirovaná smyslnou elegancí japonských gejš zahalených do luxusních hedvábných modelů. Ty ve spojení se zvířecími vzory a leskem a třpytem legendárního newyorského disko-klubu Studio 54 přesně definují novou kolekci. Hedvábné šaty s vysokým pasem spolu s vyšívanými korzety a hřejivými úplety jistě osloví každou ženu.
Značka Guess slaví své 25. výročí a na počest tohoto významného jubilea se i Pražané dočkají otevření prvního značkového Guess Storu v obchodním centru Palladium. Originální koncept specializující se na kolekci Guess Jeans doplní butiky Guess by Marciano v Pařížské ulici 22 v Praze 1, v obchodní pasáži Myslbek v Praze 1 nebo butiku v OC Nový Smíchov v Praze 5. Mimopražští zákazníci mohou navštívit i prodejnu v OC Olympia v Brně.

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče