Tvarohový čtyřicátník je pořád stejný

01. září 2008, 08:00 - Tomáš Stingl
01. září 2008, 08:00

NEJPRODÁVANĚJŠÍ ZMRZLINA - To nejzajímavější na nenápadném králi prodeje zmrzlin v Česku je fakt, že se od svého vzniku před 46 lety prakticky nezměnil. Počínaje recepturou, přes tvar až po design obalu je nanuk Míša pořád stejný.

Na tvarohovém nanuku Míšovi si začali pochutnávat první milovníci studených sladkostí v tehdejším Československu již před 46 roky. Od té doby získala tato zmrzlina spoustu příznivců. Kolem se měnily režimy, padaly vlády, ale Míša zůstával. A navíc v nezměněné podobě. Kupodivu bez problému přežil i porevoluční příval zahraničních zmrzlin a dodnes suverénně vládne tuzemskému trhu s více než 25 miliony prodaných kusů ročně.

Medvěd, který je prototypem zmrzliny

Míša je přitom specifický tím, že je to vlastně mražený tvaroh. Ten tvoří víc než polovinu hmotnosti celého výrobku. „Ve zmrzlinové části obsahuje Míša 65 procent tvarohu a v celém výrobku (včetně čokoládové polevy) pak 52 procent. Díky tomu je vnímán jako zdravější volba dezertu. Navíc i obsah kalorií je nižší, než by se dalo možná čekat. Tvoří pouhých sedm procent doporučeného denního příjmu energie dospělého člověka,“ říká Andrea Jandová ze společnosti Unilever.

Tato nadnárodní firma, která stojí za značkou Algida a Nanuk, má v současnosti Míšu v opatrování. „Pro spotřebitele je na Míšovi jedinečná i hořkosladká chuť. A také konzistence, jelikož Míša se na rozdíl od běžných zmrzlin neroztéká,“ uvádí Jandová další důvody oblíbenosti tradiční zmrzliny.

Ledová pochoutka s medvídkem ve znaku navíc do jisté míry definovala tuzemskou představu o zmrzlině. „Jeho tvar se stal typickým představitelem této kategorie zmrzlin. Když se tedy Čecha zeptáte, jak si představuje klasickou zmrzlinu, s největší pravděpodobností vám řekne, že je to zmrzlina na dřívku menší velikosti,“ míní Jandová.

Na odbyt jde i v zimě

V roce 2001 přibyl do rodiny ledních medvědů ještě Míša jahodový a meruňkový. O čtyři roky později se pak začaly pod touto značkou prodávat i zmrzliny ve vaničkách – tvarohová, jahodová a kakaová.

Míša je obchodním pokladem ještě z jednoho důvodu. Jde na odbyt prakticky po celý rok, což distributorovi pomáhá zejména ve studených měsících, které jinak znamenají pro zmrzlináře rapidní pokles příjmů. Zatímco u většiny zmrzlin se 70 až 80 procent ročního objemu prodá od dubna do srpna, o Míšu mají spotřebitelé zájem prakticky celoročně.

Mohlo by vás zajímat

Finance
6 tipů, jak co nejlevněji vyměnit peníze v zahraničí na dovolené
Kde všude můžete v Česku prohlásit: „Zaplatím to bitcoinem“
ČNB reguluje výši hypoték. Kolik mohou banky půjčovat v zahraničí?
Vyřizování dětského pasu nenechávejte na poslední chvíli. Rychlopas se prodraží.
Praktický návod: jak začít s bitcoinem – výběr vhodné peněženky
Auta
Prohlédli jsme si nový Opel Grandland X. Jak prostorný je…
Škoda vyrobila už šest milionů Octavií
Na prodej je krásná Škoda 130 RS. Její cena vás ale pravděpodobně nepotěší
Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid jezdí za 1,4 litru na 100 km
Škoda Citigo má i po faceliftu pořád co nabídnout (první jízdní dojmy)
Technologie
Facebook ovládá celý svět. Má již 2 miliardy uživatelů
Tip: Jak skrýt ikonu Windows Defenderu v oznamovací oblasti? [Windows 10]
Ve Windows Storu se objevil neoficiální, ale funkcemi nabitý klient pro Google Play Music
Objevily se těžní verze Radeonů Polaris. Na trh se vrací RX 470, někdy i s výstupy
Den D přišel. Evropská komise udělila Googlu rekordní pokutu 2,42 miliardy eur
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít