Tvarohový čtyřicátník je pořád stejný

01. září 2008, 08:00 - Tomáš Stingl
01. září 2008, 08:00

NEJPRODÁVANĚJŠÍ ZMRZLINA - To nejzajímavější na nenápadném králi prodeje zmrzlin v Česku je fakt, že se od svého vzniku před 46 lety prakticky nezměnil. Počínaje recepturou, přes tvar až po design obalu je nanuk Míša pořád stejný.

Na tvarohovém nanuku Míšovi si začali pochutnávat první milovníci studených sladkostí v tehdejším Československu již před 46 roky. Od té doby získala tato zmrzlina spoustu příznivců. Kolem se měnily režimy, padaly vlády, ale Míša zůstával. A navíc v nezměněné podobě. Kupodivu bez problému přežil i porevoluční příval zahraničních zmrzlin a dodnes suverénně vládne tuzemskému trhu s více než 25 miliony prodaných kusů ročně.

Medvěd, který je prototypem zmrzliny

Míša je přitom specifický tím, že je to vlastně mražený tvaroh. Ten tvoří víc než polovinu hmotnosti celého výrobku. „Ve zmrzlinové části obsahuje Míša 65 procent tvarohu a v celém výrobku (včetně čokoládové polevy) pak 52 procent. Díky tomu je vnímán jako zdravější volba dezertu. Navíc i obsah kalorií je nižší, než by se dalo možná čekat. Tvoří pouhých sedm procent doporučeného denního příjmu energie dospělého člověka,“ říká Andrea Jandová ze společnosti Unilever.

Tato nadnárodní firma, která stojí za značkou Algida a Nanuk, má v současnosti Míšu v opatrování. „Pro spotřebitele je na Míšovi jedinečná i hořkosladká chuť. A také konzistence, jelikož Míša se na rozdíl od běžných zmrzlin neroztéká,“ uvádí Jandová další důvody oblíbenosti tradiční zmrzliny.

Ledová pochoutka s medvídkem ve znaku navíc do jisté míry definovala tuzemskou představu o zmrzlině. „Jeho tvar se stal typickým představitelem této kategorie zmrzlin. Když se tedy Čecha zeptáte, jak si představuje klasickou zmrzlinu, s největší pravděpodobností vám řekne, že je to zmrzlina na dřívku menší velikosti,“ míní Jandová.

Na odbyt jde i v zimě

V roce 2001 přibyl do rodiny ledních medvědů ještě Míša jahodový a meruňkový. O čtyři roky později se pak začaly pod touto značkou prodávat i zmrzliny ve vaničkách – tvarohová, jahodová a kakaová.

Míša je obchodním pokladem ještě z jednoho důvodu. Jde na odbyt prakticky po celý rok, což distributorovi pomáhá zejména ve studených měsících, které jinak znamenají pro zmrzlináře rapidní pokles příjmů. Zatímco u většiny zmrzlin se 70 až 80 procent ročního objemu prodá od dubna do srpna, o Míšu mají spotřebitelé zájem prakticky celoročně.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Jak se rychle a snadno zorientovat v německých volbách
Co se v roce 2018 změní se zvýšením zdravotního pojištění pro OBZP?
Je libo hypotéka se slevou?
Konec kvót na cukr - hrozba, nebo příležitost pro naše cukrovary?
Chcete změnit zdravotní pojišťovnu? Máte čas do 30. září, jinak až za půl roku
Auta
Peugeot 208, 2008 a příbuzné Citroëny dostanou do dvou let…
Porsche 911 GT2 RS údajně zajede Nordschleife pod sedm minut
Další ukázka hlavní výhody elektromobilů v praxi. Tesla ovládla největší drag race
Kviz: Poznáte tato známá americká auta?
Chystá se další velký sportovní sedan. Lexus už brzy ukáže LS F s výkonem 600 koní
Technologie
Je tu GeForce GTX 1080 Ti s upgradovanou pamětí: Evga vydává model s 12GHz GDDR5X
AMD má možná kšeft od Tesly. Prý jí pomáhá vyvíjet AI procesory pro samořídící auta
Další ukázka hlavní výhody elektromobilů v praxi. Tesla ovládla největší drag race
Windows 10 Insider Preview build 16296 opravuje drobné chyby. Pozor na jazykové balíčky
Cnews FM: Náhrada za reklamy a podivné počty Microsoftu [podcast]
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít