Tuzemskému obchodu vládnou hypermarkety

15. května 2006, 00:00 - TOMÁŠ JOHÁNEK
15. května 2006, 00:00

Nejúspěšnějšími druhy obchodů v Česku i na Slovensku jsou hypermarkety, které mají v obou zemích největší podíl na tržbách padesáti největších obchodníků. Zatímco ale v České republice v posledních letech kvůli nástupu dravých diskontních prodejen ztrácejí svůj tržní podíl supermarkety, na Slovensku tento formát obchodů zatím tlaku diskontů odolává.

Vyplývá to z průzkumů společností Incoma Research, Trend a časopisu Moderní obchod.

Hypermarkety mají v Česku na tržbách 50 největších obchodníků 40procentní podíl, na Slovensku bezmála 33procentní. Zatímco v Česku již diskontní prodejny dotáhly v tomto ukazateli supermarkety (obě kategorie podíl 17 procent), tak na Slovensku stále připadá druhý největší podíl na supermarkety (24,4 procenta). Diskontní prodejny mají na tržbách 50 největších slovenských obchodníků jen 12procentní podíl.

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče