Tržby z inzerce na webu loni výrazně stouply

31. března 2003, 00:00 - (čtk)
31. března 2003, 00:00

O více než 30 procent na 320 milionů korun vzrostly loni tržby z internetové inzerce. Na základě průzkumu trhu internetové reklamy to odhadla Sekce vydavatelů internetových titulů (SVIT). Do této částky nejsou započítány příjmy z reklamních barterů. Letos očekává další růst přibližně o 20 procent na více než 380 milionů korun.

Informoval o tom Jan Pochman z Unie vydavatelů. Nejvýznamnějším zdrojem příjmů byli i v roce 2002 přímí klienti a reklamní agentury. Nejvýraznější posílení vykázaly mediální agentury. Naopak mírně poklesl obrat inzerce dodané mediálními zastupiteli, uvedl SVIT. Internet zůstane podle sekce vydavatelů i letos bezkonkurenčně nejrychleji rostoucím reklamním médiem. Svědčí to prý o jeho atraktivitě pro zadavatele i o rostoucím významu internetové inzerce. Náklady vynaložené na oslovení jednoho uživatele jsou podle vydavatelů mnohdy výrazně nižší než u ostatních médií. Například automobilka Volkswagen během své internetové kampaně loni na podzim prodala údajně více vozů, zvýšila se i návštěvnost jejích internetových stránek. Rovněž pojišťovna Kooperativa zaznamenala pomocí reklamy na internetu více než trojnásobné zvýšení uživatelů svých stránek. Stavební společnost Skanska využila internetové reklamy k podpoře prodeje nových bytů. Polovina osob, které si závazně rezervovaly byt v objektu Terasy Červený vrch, získala informaci prostřednictvím internetu. Typickým internetovým uživatelem zůstává stále spíše muž ve věku do 30 let, který dosáhl středoškolského nebo vysokoškolského vzdělání. Šance zasáhnout reklamou další, zatím méně zastoupené skupiny populace, ale zvolna narůstají. Mezi novými uživateli internetu bylo podle zjištění Internet monitoru 58 procent žen a 70 procent lidí starších čtyřiceti let. Statistiku lehce zkresluje fakt, že je založena na údajích velkých internetových vydavatelů, zatímco mediální zastupitelé obvykle působí u inzerce na malých a středních serverech. SVIT získala údaje od společností představujících 75 procent internetového reklamního trhu. Celkový příjem trhu sdružení odhadlo proporcionálně.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Polil vás v hospodě číšník? Kdo to zaplatí?
Návod, jak zatočit s neplatiči alimentů
Jak se vám zvýší splátka hypotéky při refinancování?
8 mýtů, kterým při placení sociálního pojištění nevěřte
Týkají se vás nedoplatky na daních? Pozor, exekutoři už je začali vymáhat
Auta
Video: To nejlepší z Goodwood Revival 2017
Také Toyota Auris (ne)míří do terénu. Verze Freestyle přidává plasty, ale nic dalšího
Už i Hyundai přechází na uhlíková vlákna, prozrazuje nový patent
Mazda představila svou Škodu Kodiaq. Sedmimístná CX-8 ale do Evropy nemíří
Hyundai i30 N se už vyrábí. Do konce roku vznikne pouze 1450 exemplářů
Technologie
Na nereferenční Radeony RX Vega se může čekat až do půlky října, výrobci nemají čipy
Některé počítače HP se po servisní aktualizaci Windows 10 spouští až 10 minut
Tohle by mohla být revoluce. Pi Charger slibuje první opravdu pohodlné bezdrátové nabíjení
Ovladač od Nvidie způsobuje problémy s Nočním osvětlením [Windows Insider]
Naděje v kauze drahých pamětí. Výrobci DRAM konečně investují do zvýšení kapacit
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít