Tržby z inzerce na webu loni výrazně stouply

31. března 2003, 00:00 - (čtk)
31. března 2003, 00:00

O více než 30 procent na 320 milionů korun vzrostly loni tržby z internetové inzerce. Na základě průzkumu trhu internetové reklamy to odhadla Sekce vydavatelů internetových titulů (SVIT). Do této částky nejsou započítány příjmy z reklamních barterů. Letos očekává další růst přibližně o 20 procent na více než 380 milionů korun.

Informoval o tom Jan Pochman z Unie vydavatelů. Nejvýznamnějším zdrojem příjmů byli i v roce 2002 přímí klienti a reklamní agentury. Nejvýraznější posílení vykázaly mediální agentury. Naopak mírně poklesl obrat inzerce dodané mediálními zastupiteli, uvedl SVIT. Internet zůstane podle sekce vydavatelů i letos bezkonkurenčně nejrychleji rostoucím reklamním médiem. Svědčí to prý o jeho atraktivitě pro zadavatele i o rostoucím významu internetové inzerce. Náklady vynaložené na oslovení jednoho uživatele jsou podle vydavatelů mnohdy výrazně nižší než u ostatních médií. Například automobilka Volkswagen během své internetové kampaně loni na podzim prodala údajně více vozů, zvýšila se i návštěvnost jejích internetových stránek. Rovněž pojišťovna Kooperativa zaznamenala pomocí reklamy na internetu více než trojnásobné zvýšení uživatelů svých stránek. Stavební společnost Skanska využila internetové reklamy k podpoře prodeje nových bytů. Polovina osob, které si závazně rezervovaly byt v objektu Terasy Červený vrch, získala informaci prostřednictvím internetu. Typickým internetovým uživatelem zůstává stále spíše muž ve věku do 30 let, který dosáhl středoškolského nebo vysokoškolského vzdělání. Šance zasáhnout reklamou další, zatím méně zastoupené skupiny populace, ale zvolna narůstají. Mezi novými uživateli internetu bylo podle zjištění Internet monitoru 58 procent žen a 70 procent lidí starších čtyřiceti let. Statistiku lehce zkresluje fakt, že je založena na údajích velkých internetových vydavatelů, zatímco mediální zastupitelé obvykle působí u inzerce na malých a středních serverech. SVIT získala údaje od společností představujících 75 procent internetového reklamního trhu. Celkový příjem trhu sdružení odhadlo proporcionálně.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Mají Češi na elektromobil? Hyundai hodlá rozšířit dojezd až na 500 kilometrů
Víte, kdo vlastní vaši banku? Ital, Rus, Rakušan, nebo Čech?
Jak napsat správně CV, aby vás pozvali na pohovor
Jak přijímat a posílat balíky do zahraničí aneb kdy se platí DPH a clo?
Která 3 slova zachránila před pěti lety euro?
Auta
BMW Z4 Concept byl neoficiálně odhalen těsně před premiérou…
Hyundai ukázal nástupce vodíkového crossoveru ix35. Příští rok dorazí také do Evropy
Volvo, Peugeot, Fiat a další vynechají autosalon ve Frankfurtu. Jsou to pro ně vyhozené peníze
Měření rychlosti na D1 v úseku Psáře – Soutice bezpečnost nezlepšilo a policie i MDČR to ví
Sháníte dvanáctiválcové kombi? Aston Martin vám ho prodá, praktické ale moc není
Technologie
Další pohroma v cenách grafických karet na obzoru. GDDR5 tento měsíc zdražila o 30 %
Bitcoin přišel o rekord. Kryptoměnou Ethereum už proudí více transakcí
ČTÚ chce regulovat. Zjistil, že si mobilní operátoři málo konkurují
AMD vydalo speciální ovladač pro horníky. Zrychluje těžbu Etherea na Radeonech
Firefox x64 už je pro uživatele Windows výchozí. Je bezpečnější a stabilnější
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít