Trofeje pro Tour de France pocházejí z Čech

26. července 2011, 14:41 - Profit, TZ
26. července 2011, 14:41

Vítězové slavného závodu Tour de France získali trofeje z českého křišťálu z produkce české firmy LASVIT. Design trofejí vyrobených českými skláři v Novém Boru navrhla dvojice zkušených designérů Lars Kemper a Peter Olah pod vedením šéfdesignéra Škoda Auto Jozefa Kabaně.

Foto: LASVIT

Česká firma LASVIT, která se proslavila produkcí unikátních designových svítidel a světelných plastik ze skla, navrhla a vyrobila exkluzivně pro slavný cyklistický závod Tour de France trofeje pro celkové vítěze tohoto nejprestižnějšího závodu světa. Trofeje byly slavnostně předány v neděli 24. července držitelům všech 4 trikotů, tj. celkovému vítězi TdF – žlutý trikot, nejlepšímu jezdci do 25 let – bílý trikot, nejlepšímu sprinterovi – zelený trikot, a nejlepšímu vrchaři – puntíkovaný trikot, po skončení závodu při slavnostním vyhlašování výsledků TdF na slavné pařížské třídě Champs-Elysées. 

Autory designu unikátních trofejí je dvojice zkušených designérů, kteří s LASVIT spolupracovali již na předchozích úspěšných projektech. Na návrhu se pod vedením šéfdesignéra škoda Auto Jozefa Kabaně spolupodíleli německý designér Lars Kemper a Peter Olah ze Slovenska. Design je inspirovaný dynamikou a atmosférou tohoto nejprestižnějšího a nejtěžšího cyklistického závodu světa. Trofeje, které váží zhruba 2 kg, pochází z rukou českých sklářů z Nového Boru a jsou vytvořeny vždy z jednoho kusu křišťálového skla, které je ručně foukané a následně opracované ručním broušením.

Spojení Tour de France se škoda Auto se stalo už tradicí a tento rok je automobilka hlavním sponzorem závodu už po osmé. Bylo pro mě velkou ctí, když jsem byl osloven, abych navrhl trofej pro vítěze tohoto závodu. Protože automobilka škoda patři mezi to nejlepší, co pochází z České republiky, chtěli jsme i při výběru materiálu použít typicky český produkt, a tak volba padla jednoznačně na český křišťál, který právě díky svým vlastnostem jako je tvárnost, hodnotnost a brilance v kombinaci s uměním mistrů sklářů je jakoby přímo předurčený na tvorbu takovýchto exkluzivních trofejí,“ řekl designér Peter Olah.

Spolupráce s firmou škoda Auto, navíc pro tak prestižní sportovní událost jakou je závod Tour de France pro nás byla opět velkou výzvou a zároveň prestižní zakázkou. Naše produkce staví na slavné tradici českého uměleckého sklářského řemesla s více než tisíciletou historií, ve které se snažíme propojovat řemeslné dokonalosti a tradiční rukodělné výroby s kreativitou současných špičkových českých, slovenských i světových designérů projevující se v jejich moderních návrzích a designech,“ dodává ke spolupráci obchodní ředitel společnosti LASVIT Aleš Stýblo.

Mohlo by vás zajímat

Finance
Šéf mi čte e-maily. Je to v pořádku?
Dá se pracovat s invalidním důchodem? Jde to, ale...
Zaměstnávání a brigády mladistvých a jejich pracovní podmínky podle zákoníku práce
Silná Evropa je podle Merkelové pro USA výhodná
500 korun navíc pro rodinu s dětmi od července 2017?
Auta
Policie konečně dovolila hasičům zveřejnit fotky z nehody…
Test ojetiny: Volkswagen Golf VII je skvělý, ale dieselu bychom se vyhnuli
Kvíz na pátek: Poznáte, kterým autům patří tyto interiéry?
Audi S5 Cabriolet se přiblížilo k RS 5. Může za to Hans-Jürgen Abt
Toyota Yaris GRMN zní hodně naštvaně. Na český trh dorazí začátkem příštího roku
Technologie
Cnews FM: Zneužívá Microsoft monopolní postavení vůči výrobcům antivirů? [podcast]
Je v pořádku, když vám šéf čte e-maily?
Asus uvádí levnější 10Gb/s síťovku. XG-C100C stojí pod tři tisíce a umí i 2,5/5,0Gb režim
Sega vdechne život starým hrám. Na mobilech zdarma vydala Sonica a další pecky
Vědci vymysleli další způsob, jak udělat foťák tenký jako papír
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít