Třicet nejčastějších chyb manažerů během krize

30. listopadu 2009, 02:45 - Red Eko, Robert Half, <a href="http://www.aktualne.cz">Aktuálně.cz</a>
30. listopadu 2009, 02:45

Jaké nejčastější chyby dělají manažeři v době krize, tedy "rozkolísané ekonomiky"? Společnost Robert Half sestavila přehled třiceti nejběžnějších. Týkají se oblasti morálky a udržení zaměstnanců, produktivity, inovací a schopnosti přijímat rizika.

Autor: Isifa.cz

Domnívat se, že zaměstnanci neunesou pravdu

Otevřená komunikace i o poklesu vašich obchodních výsledků dává zaměstnancům pocit, že mají určitou kontrolu nad danou situací.

Pokládejte na poradách, interních schůzkách otázky typu: „Co se stalo v minulosti, když došlo ke snížení obchodní činnosti? Jak společnost tuto situaci řešila? Jak se můžeme poučit z této zkušenosti, jak ji využít v současné situaci?“

Kromě faktu, že si zaměstnanci uvědomí, že jsou do řešení dané situace více zapojeni, se tak dozvíte i jejich zajímavé návrhy.

Obviňovat vrcholový management

V případě, že jste manažerem, který musí zaměstnancům sdělovat i špatné zprávy, můžete inklinovat k tomu, že tyto zprávy doplníte větami typu: „Já bych tuto situaci řešil jinak, ale jedná se o rozhodnutí vrcholového managementu.“

Přestože se tím můžete na chvíli vyhnout nepříjemným reakcím ze stran zaměstnanců, dáváte tak najevo, že nesouhlasíte s vedením společnosti, což zaměstnancům na klidu nepřidává.

Namísto toho je lepší seznámit zaměstnance se změnami a s důvody, které k těmto změnám vedou, včetně toho, jak můžou pomoci firmě tyto problémy překonat.

Myslet si, že lidé jsou rádi, že vůbec mají práci

Tento předpoklad je založen na domněnce, že lidé jsou v době oslabené ekonomiky rádi, že mají jistotu v podobě pracovního místa. Přestože to v některých případech může být pravda, vždy pamatujte na to, že nejschopnější zaměstnanci mají vždy na výběr.

Schopní zaměstnanci se vždy prosadí na trhu práce bez ohledu na to, o jakou dobu se jedná. Vy ale chcete, aby ti nejlepší zaměstnanci zůstali ve vaší společnosti dlouhodobě.

Nehledat externí zdroje

Vaši zaměstnanci mohou mít rozličné obavy a mohou klást otázky, na které vy (vaše společnost) nemáte odpověď. Nebojte se využívat služeb jiných odborníků.

Pokud vám zaměstnanci kladou otázky například ohledně penzijního připojištění, možnosti spoření, zajistěte jim finanční poradenství, kde jim poskytnou příslušné informace a odborně poradí.

Nesdělovat informace o firemních nákladech

Mnoho zaměstnanců netuší, kolik firma vydává na zaměstnanecké výhody – seznamte je s firemními výdaji za jazykové kurzy, penzijní připojištění, stravenky, lékařskou péči atd.

Více na Aktuálně.cz.

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče