Třicet nejčastějších chyb manažerů během krize

30. listopadu 2009, 02:45 - Red Eko, Robert Half, <a href="http://www.aktualne.cz">Aktuálně.cz</a>
30. listopadu 2009, 02:45

Jaké nejčastější chyby dělají manažeři v době krize, tedy "rozkolísané ekonomiky"? Společnost Robert Half sestavila přehled třiceti nejběžnějších. Týkají se oblasti morálky a udržení zaměstnanců, produktivity, inovací a schopnosti přijímat rizika.

Autor: Isifa.cz

Domnívat se, že zaměstnanci neunesou pravdu

Otevřená komunikace i o poklesu vašich obchodních výsledků dává zaměstnancům pocit, že mají určitou kontrolu nad danou situací.

Pokládejte na poradách, interních schůzkách otázky typu: „Co se stalo v minulosti, když došlo ke snížení obchodní činnosti? Jak společnost tuto situaci řešila? Jak se můžeme poučit z této zkušenosti, jak ji využít v současné situaci?“

Kromě faktu, že si zaměstnanci uvědomí, že jsou do řešení dané situace více zapojeni, se tak dozvíte i jejich zajímavé návrhy.

Obviňovat vrcholový management

V případě, že jste manažerem, který musí zaměstnancům sdělovat i špatné zprávy, můžete inklinovat k tomu, že tyto zprávy doplníte větami typu: „Já bych tuto situaci řešil jinak, ale jedná se o rozhodnutí vrcholového managementu.“

Přestože se tím můžete na chvíli vyhnout nepříjemným reakcím ze stran zaměstnanců, dáváte tak najevo, že nesouhlasíte s vedením společnosti, což zaměstnancům na klidu nepřidává.

Namísto toho je lepší seznámit zaměstnance se změnami a s důvody, které k těmto změnám vedou, včetně toho, jak můžou pomoci firmě tyto problémy překonat.

Myslet si, že lidé jsou rádi, že vůbec mají práci

Tento předpoklad je založen na domněnce, že lidé jsou v době oslabené ekonomiky rádi, že mají jistotu v podobě pracovního místa. Přestože to v některých případech může být pravda, vždy pamatujte na to, že nejschopnější zaměstnanci mají vždy na výběr.

Schopní zaměstnanci se vždy prosadí na trhu práce bez ohledu na to, o jakou dobu se jedná. Vy ale chcete, aby ti nejlepší zaměstnanci zůstali ve vaší společnosti dlouhodobě.

Nehledat externí zdroje

Vaši zaměstnanci mohou mít rozličné obavy a mohou klást otázky, na které vy (vaše společnost) nemáte odpověď. Nebojte se využívat služeb jiných odborníků.

Pokud vám zaměstnanci kladou otázky například ohledně penzijního připojištění, možnosti spoření, zajistěte jim finanční poradenství, kde jim poskytnou příslušné informace a odborně poradí.

Nesdělovat informace o firemních nákladech

Mnoho zaměstnanců netuší, kolik firma vydává na zaměstnanecké výhody – seznamte je s firemními výdaji za jazykové kurzy, penzijní připojištění, stravenky, lékařskou péči atd.

Více na Aktuálně.cz.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Která země má nejdražší tarify ve střední Evropě? ČR nebo Polsko?
Co je dobré vědět o základní daňové slevě?
Co je dobré vědět o exekucích? 2. díl: dědictví, společné jmění manželů a rozvod
Jaké je zadlužení českých domácností?
Nejzadluženější státy světa
Auta
Mazda poprvé ukázala nový crossover CX-8. Bude to vlajková…
Bentley Continental GT Galene Edition je silniční jachta pro 30 movitých zákazníků
Suzuki Swift Sport nové generace se ukazuje na prvním obrázku. Atmosféra je minulostí
Jaguar XJR575: Nejrychlejší verze modelu XJ v historii zvládne až 300 km/h
BMW slaví 40. let řady 7 výroční edicí. Vznikne pouze 200 exemplářů
Technologie
Vodní chlazení pro M.2 SSD. PCIe karty Alphacool chladí pasivem nebo vodním blokem
Threadrippery budou nakonec bez chladiče. Možná jich nebude dost a další informace
Opera 48 developer přidává snímání webů. Nezvládne ale vyfotit celou stránku
Telegram 4.2 nabízí přepracovaný editor fotografií a samozničení multimédií po zobrazení
Které funkce budou odebrány z Windows 10 Fall Creators Update?
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít