Triangl stále čeká na investora

08. srpna 2005, 00:00 - PETR BÝM
08. srpna 2005, 00:00

ŽATECKO Z bývalého vojenského letiště má vzniknout gigantická průmyslová zóna. Velkého investora se ale do oblasti stále nedaří sehnat. Naopak zájemců o menší kusy areálu je mnoho. Více než třísethektarové trojúhelníkové území na silničním tahu Louny-Chomutov zhruba padesát let sloužilo jako vojenské letiště.

**ŽATECKO

Z bývalého vojenského letiště má vzniknout gigantická průmyslová zóna. Velkého investora se ale do oblasti stále nedaří sehnat. Naopak zájemců o menší kusy areálu je mnoho.

Více než třísethektarové trojúhelníkové území na silničním tahu Louny-Chomutov zhruba padesát let sloužilo jako vojenské letiště. Armáda ho ale v roce 1992 opustila a dlouho se tady nedělo nic. Až počátkem této dekády se zrodila idea průmyslové zóny a v roce 2002 se začalo i s její realizací.

Areál nazvaný Triangl je v některých ohledech výjimečný. Především takřka gigantickou rozlohou, pak také náklady na výstavbu, které přesáhly půl miliardy korun, a také tím, že jde o jeden z největších projektů regenerace takzvaných brownfields v České republice.

V podstatě už od loňského roku jednají zakladatelé zóny s investory - podle klasifikace CzechInvestu jde o zónu rozvojovou, která funguje podle vzorce: postav a pak hledej investora. Triangl ovšem potřebuje partnera strategického, který bude pro kraj skutečně přínosem - jak finančně, tak počtem nabízených míst. Takový investor by měl koupit nejméně sto hektarů. Podle Ivo Semeráka z CzechInvestu je to dlouhodobá záležitost. „Obsadit zónu takového typu není záležitost měsíců, ale let,“ říká.

Zájem dosud projevily různé společnosti, například automobilky Hyundai či Peugeot, v současnosti se jedná s dalšími třemi významnými zájemci. „Jména vzhledem k probíhajícím jednáním nelze uvádět. Jde o investory z oblasti automobilového, elektronického a elektrotechnického průmyslu,“ oznámili zástupci CzechInvestu.

Proces je dosud bezvýsledný - ke smůle celého regionu, kde v dojezdové vzdálenosti od Trianglu čeká na práci 25 tisíc nezaměstnaných. Obsazení zóny mimo jiné naráží na nevyhovující dopravní spojení - rychlostní silnice R7 potřebuje rozšířit a modernizovat, ale jako vždy se nedostává peněz.

„Pokud bychom chtěli zónu rozdělit na dvacetihektarové kousky, tak nám utrhají ruce,“ komentuje hledání investorů pro žateckou zónu Triangl Jan Sixta, vedoucí odboru hospodářské strategie Ústeckého kraje.

Zatímco v CzechInvestu situace v Trianglu nikoho neznepokojuje, Ústeckému kraji pomalu dochází trpělivost. „Pokud letos nebudeme úspěšní, myslím, že začneme zónu cupovat na menší kousky,“ tvrdí Jan Sixta. 

Na Žatecku vzniká jeden z největších projektů regenerace takzvaných brownfields v Česku.

Mohlo by vás zajímat

Další videa z Euro TV
  • Martin Komárek: Už nebudu klukem z plakátu

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

  • Největší mýty o bolesti zad

  • Profesor Sameš: Porucha lícního nervu není legrace

  • Rekola mění dopravu v českých městech

  • Roman Šmucler: Češky jsou posedlé zvětšováním prsou

  • Vinař Pavel Chrást: Víno se v Česku předražuje

  • Finance.cz pozvaly klienty na curling

Hry pro příležitostné hráče