Tři jména Renaultu Espace: Prostor, výhled, bezpečí

11. srpna 2003, 00:00 - Karel Nový, <a href="mailto:auta@profit.cz">auta@profit.cz</a>
11. srpna 2003, 00:00

Francouzský průkopník třídy MPV je na trhu v pozoruhodných obměnách už 18 úspěšných let. Poslední verze nabízí bezpečné pohodlí, fantastický výhled a hodně impozantní diesel.Velkoprostorový vůz pro až sedm cestujících.

Třílitrový diesel s tempomatem cestuje v plném obsazení plynule i stoosmedesátkou

Francouzský průkopník třídy MPV je na trhu v pozoruhodných obměnách už 18 úspěšných let. Poslední verze nabízí bezpečné pohodlí, fantastický výhled a hodně impozantní diesel.

Velkoprostorový vůz pro až sedm cestujících. Přesněji řečeno: náročných cestujících - zvenčí zaujme velmi splývavými liniemi, i když příď se svažuje v celkem dost ostrém úhlu. Interiér ihned od prvních okamžiků okouzluje prostorností a fantastickou plochou prosklených ploch. Přestože se později ukáže, že druhá pasažérská řada není nejvhodnější pro přerostlé basketbalisty, je každé z plně samostatných sedadel velmi pohodlné. Jízdní vlastnosti má vůz díky pozoruhodné stabilitě velmi dobré. Hodně pro ně ale dělá i zmíněný naftový třílitr s respekt budícím točivým momentem. I velmi rychlé dálniční cestování nepřesáhlo spotřebou 10l/100km. Žíznivým se stává motor až tehdy, kdy je ve městě honěn od semaforu k semaforu. Při buddhisticky vyrovnané jízdě se ale továrnou předepsaným limitům skutečně přiblíží. Variabilita uspořádání interiéru prostřednictvím sklápění nebo úplné demontáže sedadel umožňuje tímto vozem buď dovézt půlku personálu úspěšné malé firmy na školení nebo navážet materiál na stavbu domku. S vozem, jehož pořizovací cena se i s příplatkovými položkami tak snadno vyšplhá na jeden a půl milionu korun, by to byl ale skutečně luxus.

Jak na DPH

Není vyloučeno objednat Renault Espace ve verzi, která umožňuje odpočet daně. Přestože se to příliš často neděje, má prodejce v nabídce jednoduchou přepážku, kterou přitom předpisy žádají. Náklady na jednoduchou konstrukci oddělující zavazadlový prostor přesáhnou dvacet tisíc korun. Přepážka je zato snadno manipulovatelná. Interiéru drahého vozu ovšem dost ublíží.

Na co to auto je?

Téměř luxusní, stabilní a bezpečný automobil má v silné dieselové variantě dost živý motor, který utáhne i udávanou užitečnou hmotnost přes půl tuny. Espace skvěle doplňuje limuzinový servis a bude dobře sloužit i tam, kde je třeba vozit náročnější klienty na větší vzdálenosti. Toto využití podporuje pět plně samostatných pasažérských sedadel.

Vozím bohaté lidi tisíc kilometrů

Marek Dietze, majitel cestovní agentury

* Koupit drahý vůz pro malou cestovku je asi odvážné…

Ano, je. Ale když jsem uzavíral smlouvu na celoroční nájem luxusní jachty na Jadranu, bylo mi jasné, že sem budu vozit bohaté lidi. A ti žádají luxus.

* A vyhovuje Renault Espace movitým klientům?

Bývá to pro ně důvod, proč nejet svým vozem a objednat dopravu u mě. Nemusí se starat a jedou pohodlně, rychle, luxusně. Rozhodnutí koupit to auto bylo správné.

Technické parametry a cena

Renault Espace 3.0 dCi

obsah motoru 2958 ccm

Počet válců 6

Max. výkon 130 kW

Točivý moment 350 Nm

Maximální rychlost 210 km/h

Zrychlení z 0 na 100 9 s

Převodovka 5-aut. se sekvencí

Spotřeba ve městě 13,3 l/100 km

Spotřeba na dálnici 7,4 l/100 km

Spotřeba průměrná 9,3 l/100 km

Provozní hmotnost 1735 kg

Délka 4661 mm

Šířka 1860 mm

Výška 1577 mm

Zavazadlový prostor 291/2860 dm3

Objem nádrže 83 l

Cena 1 275 000 Kč

Hodnocení

+ KLADY

+ Prostor v interiéru

+ Vysoká úroveň bezpečnosti

+ Dynamický diesel

+ Variabilita uspořádání sedadel

+ Vynikající výhled

- ZÁPORY

- Vyšší pořizovací cena

- Aerodynam. hluk střeš. okna

- Neergonomický vypínač tempomatu

- Vyšší spotřeba

- Méně místa ve 3.řadě

Zvláštní pozornost zaslouží: výhled z vozu, Espace má celkem 7m 2 prosklené plochy!

Mohlo by vás zajímat

  • Je o mě zájem, říká expremiér Jiří Paroubek v Euro TV

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

Hry pro příležitostné hráče