Tři čtvrtiny uživatelů používá na internetu jen několik oblíbených hesel

27. července 2011, 18:24 - Profit, TZ
27. července 2011, 18:24

Agentura Dobrý web realizovala rozsáhlý průzkum chování uživatelů českého internetu, jehož smyslem bylo zjistit jejich zvyklosti, preference a úroveň povědomí o základních prvcích na webové stránce. Výsledky přinesly řadu zajímavých a někdy i překvapivých zjištění.

Foto: Profimedia.cz

Průzkum chování uživatelů na internetu navrhli a vytvořili specialisté konzultační agentury Dobrý web, která se dlouhodobě věnuje internetovému marketingu a návrhu webů. Kompletní informace k průzkumu včetně jeho výsledků a doporučení pro webdesignery jsou k dispozici na stránce http://pruzkum.dobryweb.cz.

Do průzkumu, který proběhl začátkem letošního roku, se zapojily bezmála tři tisíce respondentů. Jejich nábor podpořila například kampaň na serverech společnosti Internet Info nebo informace na sociálních sítích. Adam Fendrych, vedoucí oddělení User experience, k získávání vyplněných dotazníků říká: „Velmi mile nás překvapila reakce uživatelů a jejich ochota se průzkumu zúčastnit. Jen během prvních dvou dní jsme získali 1 300 vyplněných dotazníků. Finální počet téměř 3 000 účastníků výzkumu představuje vzorek, který nám dává možnost považovat výsledky za relevantní a tudíž svými zjištěními užitečné pro tvůrce webu.

Z průzkumu například vyplynulo, že pro více než 60 % uživatelů je problematické vyplňování ochranného pole, tzv. CAPTCHA. Označení povinných polí v online formulářích jen pomocí tučného písma nebo hvězdičky není dostatečné a významné množství uživatelů smysl tohoto značení nechápe. Velmi zajímavým zjištěním je i skutečnost, že písmo menší než 14 px se uživatelům obtížně čte. Například často používané písmo o velikosti 11 px je pro více než 40 % respondentů nepohodlné, či zcela nečitelné.

Téměř tři čtvrtiny respondentů uvedly, že používají pouze několik oblíbených hesel ke všem svým internetovým účtům. Jakékoliv požadavky omezující jednoduchost hesla je obtěžují. Potvrzování hesla při registraci považují lidé spíše za užitečné - přes 90 % uživatelů to vnímá pozitivně nebo neutrálně.

Dalším zajímavým příkladem je otevírání odkazů v novém okně, které podle průzkumu obtěžuje 50% uživatelů. Přes 82 % si umí odkaz do nového okna otevřít. Z mapových portálů jsou nejvíce používanými ty od společností Seznam.cz a Google. Průzkum ukázal, že neexistuje výrazná preference jednoho z nich. Znalost různých pojmů spojených s internetem je kolísavá. Těmi nejznámějšími, kterým rozumí více než 90 % uživatelů, jsou kurzor, Wi-Fi, .zip, .pdf a .doc.

Na našem trhu dosud nebyla k dispozici konkrétní data o chování českých uživatelů. Webdesigneři často vycházejí ze zahraničních studií, které jsou jistě přínosné, ale nereflektují česká národní specifika. „Věříme, že výsledky našeho průzkumu pomohou všem, kteří se tvorbou webu zabývají, zlepšit kvalitu českých webových prezentací,“ komentuje průzkum Luboš Plotěný, ředitel agentury Dobrý web. 

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Dotace na fotovoltaiku: Od září až 150 tisíc korun na větší systémy
5 aplikací, které vás ochrání před otravnými telefonáty z call centra
Jak mohou soukromé kuřácké kluby a spolky zničit restaurace, hospody i jejich majitele
Najděte si novou práci do září
Plná zaměstnanost v ČR: čím jsme si ji zasloužili?
Auta
Po Golfu dostal facelift i Volkswagen Golf Sportsvan.…
Další nádherná klasika na scéně. Gunther Werks představuje znovuzrozené Porsche 993
Když máte peníze, automobilky vám vyrobí opravdu cokoliv. Zde je důkaz
Mercedes-Maybach 6 Cabriolet ukazuje, jak budou vypadat superluxusní elektromobily
Test na pondělí: BMW M550i xDrive M Performance
Technologie
Ryzeny Mobile pro notebooky mají integrovanou grafiku „Vega 8“ nebo „Vega 10“
QLED netáhne tak, jak by Samsung chtěl. Špičkové TV proto zlevňuje až o 25 000 Kč
ABBYY FineReader 14: zaostřeno na PDF (vyzkoušeno)
Microsoft dosáhl milníku. Hlas rozpozná stejně dobře jako člověk
Netflix odmítl zaplatit další sezónu seriálu. Produkci Sense8 nabídl pornoweb
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít