Trhu začínají vládnout univerzální životní pojistky

21. října 2010, 05:35 - Tomáš Johánek
21. října 2010, 05:35

Jedním ze současných trendů na poli životního pojištění je nárůst zájmu klientů o univerzální produkty, které jim dokáží poskytnout pojistnou ochranu v každé etapě jejich života. Mohou například vybírat z množství rizik či měnit poměry mezi pojištěním a spořením. Tvrdí to ředitel Úseku pojištění osob Kooperativa pojišťovny Filip Král.

Foto: Jakub Stadler

Spousta lidí v minulém roce řešila finanční problémy. Rady některých finančních „odborníků“ nabádaly klienty ke zrušení smluv životního pojištění.

Nic nemůže být vzdálenější pravdě. Nikdo z nás není patrně schopen obratem ruky nahradit například dlouhodobý výpadek příjmů způsobených úrazem či kompletně zničený byt nebo dům. Každý se musí sám sebe zeptat: Musím opravdu nutně ušetřit denně prostředky v řádu desítek korun, a tím ohrozit životní standard a jistoty své rodiny? Určitě je na místě udělat revizi svých pojistných smluv a nastavit pojistnou ochranu podle aktuální životní situace. To ale neznamená, že je potřeba smlouvu zrušit. Ve většině případů jde velmi snadno pojistné částky upravit, a tím si nastavit skutečně potřebnou pojistnou ochranu. Navíc předčasné ukončení smlouvy v případě životního pojištění se „spořící složkou“ je téměř vždy finančně nevýhodné. Proto se pojišťovny snaží klienty motivovat, aby pojistné smlouvy nerušili.

Mají klienti zájem i o čistě rizikové produkty? Případně mění se nějak výrazně nabídka produktů životního pojištění?

Ano, novým trendem, který na trhu pozorujeme, je zájem o kvalitní pojištění. Riziková složka začala u životního pojištění hrát podstatnou roli a investice je mnohdy brána jako doplněk. Na to samozřejmě reagují i pojišťovny a jejich nové produkty jsou podstatně univerzálnější, jak co do šíře nabídky krytých rizik, tak i možností volit různé poměry mezi rizikovou a spořící složkou pojištění. Jedním z trendů je u nových produktů kumulace více pojištění na jedné pojistné smlouvě. Například u životního pojištění to znamená možnost pojistit v rámci jedné smlouvy celou rodinu, a to vhodnou a účelnou kombinací spořící složky a krytí vybraných rizik u jednotlivých členů domácnosti.

Například Kooperativa upravila podle požadavků klientů Univerzální životní pojištění Perspektiva, které je pojištěním skutečně pro celou rodinu – na jedné smlouvě je možné sjednat pojištění dvou dospělých a až tří dětí. Klient tak může do jedné smlouvy zahrnout krytí veškerých důležitých rizik, které mohou v oblasti ohrožení života a zdraví členy rodiny potkat. Vše má přehledně v jedné pojistné smlouvě, se kterou lze velmi jednoduše pracovat.

Trhu tedy začínají dominovat univerzální produkty?

Jsem o tom přesvědčen. Klienti požadují univerzální pojištění, které jim dokáže zajistit pojistnou ochranu v každém období života. Na jedné smlouvě mohou pojistit i své děti, a to hned po jejich narození, vybírat ze širokého spektra rizik a volit různé poměry mezi pojištěním a investiční složkou. Například Perspektiva od Kooperativy nově nabízí variantu, kdy je většina pojistného použita na kvalitní krytí rizik a investiční složka může být minimální. Tato riziková varianta univerzálního životního pojištění pak může být použita například ke krytí hypotečního úvěru. A pokud si klient sjedná pojištění smrti s anuitně klesající pojistnou částkou, zaplatí jen opravdu potřebné krytí za hypotéku. Pojišťovny také stále rozšiřují nabídku doplňkových pojištění. Například u Perspektivy si klienti mohou nově připojistit tělesné poškození s plněním formou denního odškodného nebo vážná onemocnění jako je „Alzheimer“, „Parkinson“ či hluchota. Trh prostě žádá univerzální životní pojištění a pojišťovny na tuto poptávku musejí reagovat. A z rostoucí nabídky budou těžit zejména klienti.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Plná zaměstnanost v ČR: čím jsme si ji zasloužili?
Obtěžují vás nevyžádané telefonáty? Návod, jak se jim vyhnout
O 20 % víc než loni: ceny bytů opět rostou
Mají Češi na elektromobil? Hyundai hodlá rozšířit dojezd až na 500 kilometrů
Víte, kdo vlastní vaši banku? Ital, Rus, Rakušan, nebo Čech?
Auta
Galerie: Škoda Karoq se chlubí digitálním přístrojovým…
Nové BMW Z4 slibuje svobodu, ale počkáte si na ni až do jara 2018
Kouzlo bohaté sklizně: Zkusili jsme, jak se řídí moderní kombajn
Jeden Velorex 16/250 se dostal až do Chicaga. Teď je po renovaci a stojí přes 300 tisíc
Nokia 8 je tady. Znovuzrozená značka konečně představila špičkový telefon
Technologie
Intel už má 15W čtyřjádra pro notebooky v ceníku i s parametry, vydání je blízko
Na počítače míří nový Skype. Nebude to taková divočina jako mobilní verze
Asus se úplně zbláznil. Uvedl 6 až 12 nových Zenfonů 4
GPS, laser a bohatá sklizeň: Zkusili jsme, jak se řídí moderní kombajn
Postrach fotografů a fotobank. Google umí perfektně odstranit vodoznak
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít