Trendy v racionalizaci řízení utilitních společností

Komerční sdělení

Stále více utilitních společností nabízí služby, kterými by zákazníky nejen získaly, ale také následně udržely. Dosáhnout toho lze jen s podporou procesů pomocí nejmodernějších IT nástrojů.

Zajišťování nových klientů je často realizováno prostřednictvím obchodních partnerů nebo v případě velkoodběratelů spíše přímo samotnou společností. Tento stěžejní proces má svá úskalí, která spočívají v přesné analýze kvalitativních parametrů každého zákazníka. Je nezbytné vyhodnotit prostředky vynaložené pro jeho získání i další přímé náklady nutné na udržení klienta, ale i odhad spolehlivosti a obratu u objednaných služeb.

„Pracovník akvizičního oddělení utilitní společnosti musí mít přehled o všech aktivitách zákazníka v rámci nasmlouvaných služeb. Softwarové řešení napomáhá optimalizovat poměr mezi vynaloženými prostředky na získaného odběratele a jeho příspěvkem k celkové marži společnosti,“ zasvěcuje nás do problematiky Martin Dlabač, specialista firmy WEBCOM.

V distribučních společnostech je jedním z klíčových požadavků zajištění přesného a flexibilního řízení terénních pracovníků. Tento faktor je rozhodující pro zajištění provozuschopnosti rozvodné sítě. Jde o další významnou oblast, kde lze generovat rezervy pro nákladové úspory. Typickým příkladem je plánování prací, zohledňující požadavky na kvalifikaci, místní příslušnost i dostupnost pracovníků v daný čas. Díky nástrojům pro efektivní plánování je pak možné okamžitě reagovat na vzniklé havarijní situace a rychle řešit nastalé události.

„Microsoft Dynamics CRM Servis nabízí terénním pracovníkům online aktuální informace. Ať už jde o požadavek na speciální náhradní díl, výměnu měřiče nebo odečet. Výsledek servisního zásahu je okamžitě přenášen k dalšímu zpracování do centrály a čas strávený jednotlivými servisními zásahy se automaticky vykazuje do příslušných systémů. Samozřejmostí je i podpora offline činnosti,“ sumarizuje zkušenosti Dlabač z WEBCOMu.

Microsoft Dynamics CRM je otevřená platforma, na které společnost WEBCOM vytvořila oborová řešení pro utility pokrývající procesy kontaktních klientských center, akvizic a partnerských prodejů, samoobslužných zákaznických portálů, řízení mobilních zdrojů, plánování údržby a mnohých dalších oblastí dodavatelů i distributorů energií, vždy dle specifických potřeb zákazníka. Systém může být konfigurován pro každou oblast zvlášť, nebo jako komplexní řešení. Optimálně nastavený systém zefektivňuje využití lidských i technologických zdrojů a objektivně tak přináší tolik žádané úspory.“

Více informací o softwaru pro utilitní společnosti najdete na webových stránkách: http://www.webcom.cz/pribehy/utility

Mohlo by vás zajímat

Finance
Šéf mi čte e-maily. Je to v pořádku?
Dá se pracovat s invalidním důchodem? Jde to, ale...
Zaměstnávání a brigády mladistvých a jejich pracovní podmínky podle zákoníku práce
Silná Evropa je podle Merkelové pro USA výhodná
500 korun navíc pro rodinu s dětmi od července 2017?
Auta
Policie konečně dovolila hasičům zveřejnit fotky z nehody…
Test ojetiny: Volkswagen Golf VII je skvělý, ale dieselu bychom se vyhnuli
Kvíz na pátek: Poznáte, kterým autům patří tyto interiéry?
Audi S5 Cabriolet se přiblížilo k RS 5. Může za to Hans-Jürgen Abt
Toyota Yaris GRMN zní hodně naštvaně. Na český trh dorazí začátkem příštího roku
Technologie
Aprílová GeForce GTX do USB skutečně existuje. Nvidia omezenou sérii rozdá
Google po letech ustoupil. Nebude číst vaše e-maily kvůli reklamě
Nvidia GeForce GT 1030 – jak se hraje na grafice za 2000 Kč (uživatelská recenze)
Cnews FM: Zneužívá Microsoft monopolní postavení vůči výrobcům antivirů? [podcast]
Je v pořádku, když vám šéf čte e-maily?
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít