Trendy v racionalizaci řízení utilitních společností

Komerční sdělení

Stále více utilitních společností nabízí služby, kterými by zákazníky nejen získaly, ale také následně udržely. Dosáhnout toho lze jen s podporou procesů pomocí nejmodernějších IT nástrojů.

Zajišťování nových klientů je často realizováno prostřednictvím obchodních partnerů nebo v případě velkoodběratelů spíše přímo samotnou společností. Tento stěžejní proces má svá úskalí, která spočívají v přesné analýze kvalitativních parametrů každého zákazníka. Je nezbytné vyhodnotit prostředky vynaložené pro jeho získání i další přímé náklady nutné na udržení klienta, ale i odhad spolehlivosti a obratu u objednaných služeb.

„Pracovník akvizičního oddělení utilitní společnosti musí mít přehled o všech aktivitách zákazníka v rámci nasmlouvaných služeb. Softwarové řešení napomáhá optimalizovat poměr mezi vynaloženými prostředky na získaného odběratele a jeho příspěvkem k celkové marži společnosti,“ zasvěcuje nás do problematiky Martin Dlabač, specialista firmy WEBCOM.

V distribučních společnostech je jedním z klíčových požadavků zajištění přesného a flexibilního řízení terénních pracovníků. Tento faktor je rozhodující pro zajištění provozuschopnosti rozvodné sítě. Jde o další významnou oblast, kde lze generovat rezervy pro nákladové úspory. Typickým příkladem je plánování prací, zohledňující požadavky na kvalifikaci, místní příslušnost i dostupnost pracovníků v daný čas. Díky nástrojům pro efektivní plánování je pak možné okamžitě reagovat na vzniklé havarijní situace a rychle řešit nastalé události.

„Microsoft Dynamics CRM Servis nabízí terénním pracovníkům online aktuální informace. Ať už jde o požadavek na speciální náhradní díl, výměnu měřiče nebo odečet. Výsledek servisního zásahu je okamžitě přenášen k dalšímu zpracování do centrály a čas strávený jednotlivými servisními zásahy se automaticky vykazuje do příslušných systémů. Samozřejmostí je i podpora offline činnosti,“ sumarizuje zkušenosti Dlabač z WEBCOMu.

Microsoft Dynamics CRM je otevřená platforma, na které společnost WEBCOM vytvořila oborová řešení pro utility pokrývající procesy kontaktních klientských center, akvizic a partnerských prodejů, samoobslužných zákaznických portálů, řízení mobilních zdrojů, plánování údržby a mnohých dalších oblastí dodavatelů i distributorů energií, vždy dle specifických potřeb zákazníka. Systém může být konfigurován pro každou oblast zvlášť, nebo jako komplexní řešení. Optimálně nastavený systém zefektivňuje využití lidských i technologických zdrojů a objektivně tak přináší tolik žádané úspory.“

Více informací o softwaru pro utilitní společnosti najdete na webových stránkách: http://www.webcom.cz/pribehy/utility

Mohlo by vás zajímat

Finance
Víte, kdo vlastní vaši banky? Ital, Rus, Rakušan, nebo Čech?
Jak napsat správně CV, aby vás pozvali na pohovor
Jak přijímat a posílat balíky do zahraničí aneb kdy se platí DPH a clo?
Která 3 slova zachránila před pěti lety euro?
Zdraží v roce 2018 energie? A je dobré si cenu elektřiny nebo plynu fixovat?
Auta
Sháníte dvanáctiválcové kombi? Aston Martin vám ho prodá,…
Galerie na středu: Nejlevnější rychlá kombi s výkonem od 200 koní na českém trhu
Honda Civic dostane naftový motor 1.6 i-DTEC. Koupíte ho ale až na jaře 2018
Řidičské průkazy: Skupiny, podskupiny, druhy vozidel a minimální věk pro udělení
BMW zveřejnilo první fotku nové Z4. Oficiálně se představí zítra
Technologie
Nokia 8 je tady. Znovuzrozená značka konečně představila špičkový telefon
GeForce na bázi Volty letos nebudou. Masová výroba na 12nm procesu začne koncem roku
Elektromobilů a hybridů u nás přibývá. Je jich přes jedno procento
Synology uvádí základní čtyřdiskový NAS. Je rychlejší a úspornější
Samsung za týden uvede Gear Fit 2 Pro, svůj nejlepší sportovní náramek
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít