Trend? Virální marketing

03. srpna 2007, 19:44 - Jakub Nachtigall
03. srpna 2007, 19:44

Mather Communication

Koho nebaví promazávat e-mailovou schránku plnou spamu, má se nač „těšit“. Podle studie komunikační skupiny Mather by se podíl takzvaného virálního marketingu, mezi nějž patří i využití oběhových e-mailů, mělo na českém reklamním trhu zvýšit o více než sto procent. Průzkum se uskutečnil mezi více než třemi sty marketingovými0 řediteli významných českých společností, z nichž 83 procent mělo v uplynulém roce vyšší než miliardový obrat.
Současnému marketingovému trhu vévodí s podílem 21 procent tisk, následují promoaktvity (patnáct procent) a televize s internetem (po třinácti procentech). „Téměř dvě třetiny respondentů však uvedly, že bude v následujících třech letech sice nadlinková komunikace (TV spoty, inzeráty) stále dominovat, ale větší část se přesune do přímé komunikace a nových mediálních formátů,“ říká Ondřej Obluk, managing director Mather Communications.
Nestandardním reklamním formám nyní vévodí product placement, tedy prezentování produktů a služeb v seriálech, filmech, hudebních klipech či PC hrách, následovaný virální kampaní a mobilní reklamou. Růst jejího podílu by v příštích třech letech měl být druhý nejdynamičtější, právě po „virálech“. Sečteno a podtrženo - dobrý antispam přijde brzy vhod.

Mohlo by vás zajímat

  • Je o mě zájem, říká expremiér Jiří Paroubek v Euro TV

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

Hry pro příležitostné hráče