Trend? Virální marketing

03. srpna 2007, 19:44 - Jakub Nachtigall
03. srpna 2007, 19:44

Mather Communication

Koho nebaví promazávat e-mailovou schránku plnou spamu, má se nač „těšit“. Podle studie komunikační skupiny Mather by se podíl takzvaného virálního marketingu, mezi nějž patří i využití oběhových e-mailů, mělo na českém reklamním trhu zvýšit o více než sto procent. Průzkum se uskutečnil mezi více než třemi sty marketingovými0 řediteli významných českých společností, z nichž 83 procent mělo v uplynulém roce vyšší než miliardový obrat.
Současnému marketingovému trhu vévodí s podílem 21 procent tisk, následují promoaktvity (patnáct procent) a televize s internetem (po třinácti procentech). „Téměř dvě třetiny respondentů však uvedly, že bude v následujících třech letech sice nadlinková komunikace (TV spoty, inzeráty) stále dominovat, ale větší část se přesune do přímé komunikace a nových mediálních formátů,“ říká Ondřej Obluk, managing director Mather Communications.
Nestandardním reklamním formám nyní vévodí product placement, tedy prezentování produktů a služeb v seriálech, filmech, hudebních klipech či PC hrách, následovaný virální kampaní a mobilní reklamou. Růst jejího podílu by v příštích třech letech měl být druhý nejdynamičtější, právě po „virálech“. Sečteno a podtrženo - dobrý antispam přijde brzy vhod.

Mohlo by vás zajímat

Další videa z Euro TV
  • Firma s hypotékami za 22 miliard

  • Nejnadějnější český export: STRV vyvíjí z Prahy aplikace…

  • Petr Zahradník v Euro TV: Evropa se změní, brzo a hodně

  • Martin Komárek: Už nebudu klukem z plakátu

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

  • Největší mýty o bolesti zad

  • Profesor Sameš: Porucha lícního nervu není legrace

  • Rekola mění dopravu v českých městech

Hry pro příležitostné hráče
Zavřít