Trafiky budou. Ale čí?

27. listopadu 2013, 12:00 - Pavel Páral
27. listopadu 2013, 12:00

Trafikanti Ivan Fuksa a Alexandr Vondra opustili dozorčí radu Českého Aeroholdingu. Obráceným směrem zamíří Gustav Slamečka, exministr dopravy, exšéf ČD Cargo a partner Jana Nováka. Nejbližší spolupracovník ministra financí Jana Fischera totiž o obsazení těchto postů rozhoduje.

Sám Novák by mohl na letišti dostat taky pěknou trafiku šéfa bezpečnosti, jak se před časem objevilo v médiích. Fischer zase vyhlíží post velvyslance v Lucemburku, který byl sice před časem zrušen, ale mohl by se zase zřídit. Co na to asi říká plukovník Robert Šlachta a vrchní státní zástupce Ivo Ištvan, kteří Fuksu, který představenstvo Aeroholdingu právě opouští, za přijetí trafiky v této firmě drželi pět týdnů ve vazbě?

Nezpochybňujeme kompetentnost výše zmiňovaných trafikantů ani jejich schopnost vykonávat svěřené funkce. Jen demonstrujeme názorně, jak to chodí, chodilo a chodit bude nadále. Existuje pro to i dobrý důvod. Výkon vysoké funkce ve státní správě výrazným způsobem ovlivňuje kvalifikaci. Tedy pokud je dotyčný ovlivnitelný v tomto směru. Byli a jsou v politice lidé, které žádná pozice neochytří, protože zjevně není co ochytřovat. Ale obecně platí, že exministry by měl stát využívat na postech, pro něž jsou vhodní. A to celkem bez ohledu na politický původ. A také se to tak roky dělo.

Nové trafiky

Nutno přiznat, že ne vždy to mělo zrovna logiku. Dosazení Vondry na Ruzyň po působení na obraně a se zkušenostmi diplomata moc logiku nemělo. Stíhačky a vojenské dopravní letouny s technikou na palubě tam naposledy přistávaly před pětačtyřiceti lety a věřme, že se repríza v dohledné době nepřipravuje.

Podobně nešťastná je ale i trafika pro Slamečku, který na ČD Cargu drobánek zaspal a jeho díl na současném smutném stavu firmy je nezpochybnitelný.

Nicméně mnohem zajímavější než současné trafikantství bude to, na něž se můžeme těšit. Tedy pokud v sobě máme kousek masochisty. Pokud jako ministr financí dostane personální kompetence v Českém Aeroholdingu, ČEZ a dalších státních firmách Andrej Babiš, uvidíme, jak je využije. Hodlá stát řídit jako firmu a zrovna v tomto případě bude zřetelně vidět, zda tu firmu považuje na naši, či svou vlastní.


Čtěte další komentáře Pavla Párala:

Palermo

Past na mamuta

Mrtvý Němec, dobrý Němec


Mohlo by vás zajímat

Finance
Šéf mi čte e-maily. Je to v pořádku?
Dá se pracovat s invalidním důchodem? Jde to, ale...
Zaměstnávání a brigády mladistvých a jejich pracovní podmínky podle zákoníku práce
Silná Evropa je podle Merkelové pro USA výhodná
500 korun navíc pro rodinu s dětmi od července 2017?
Auta
Retro na neděli: Ford T může za to, že jezdíme na benzín,…
Policie konečně dovolila hasičům zveřejnit fotky z nehody zapůjčeného BMW i8
Test ojetiny: Volkswagen Golf VII je skvělý, ale dieselu bychom se vyhnuli
Kvíz na pátek: Poznáte, kterým autům patří tyto interiéry?
Audi S5 Cabriolet se přiblížilo k RS 5. Může za to Hans-Jürgen Abt
Technologie
Bugatti Chiron čeká na lepší pneumatiky. Pak zkusí překonat 450 km/h
Změny v pamětech cache a propojení jader. Jak se u Skylake-X zlepšil výkon na 1 MHz?
Aprílová GeForce GTX do USB skutečně existuje. Nvidia omezenou sérii rozdá
Google po letech ustoupil. Nebude číst vaše e-maily kvůli reklamě
Nvidia GeForce GT 1030 – jak se hraje na grafice za 2000 Kč (uživatelská recenze)
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít