Trafiky budou. Ale čí?

27. listopadu 2013, 12:00 - Pavel Páral
27. listopadu 2013, 12:00

Trafikanti Ivan Fuksa a Alexandr Vondra opustili dozorčí radu Českého Aeroholdingu. Obráceným směrem zamíří Gustav Slamečka, exministr dopravy, exšéf ČD Cargo a partner Jana Nováka. Nejbližší spolupracovník ministra financí Jana Fischera totiž o obsazení těchto postů rozhoduje.

Sám Novák by mohl na letišti dostat taky pěknou trafiku šéfa bezpečnosti, jak se před časem objevilo v médiích. Fischer zase vyhlíží post velvyslance v Lucemburku, který byl sice před časem zrušen, ale mohl by se zase zřídit. Co na to asi říká plukovník Robert Šlachta a vrchní státní zástupce Ivo Ištvan, kteří Fuksu, který představenstvo Aeroholdingu právě opouští, za přijetí trafiky v této firmě drželi pět týdnů ve vazbě?

Nezpochybňujeme kompetentnost výše zmiňovaných trafikantů ani jejich schopnost vykonávat svěřené funkce. Jen demonstrujeme názorně, jak to chodí, chodilo a chodit bude nadále. Existuje pro to i dobrý důvod. Výkon vysoké funkce ve státní správě výrazným způsobem ovlivňuje kvalifikaci. Tedy pokud je dotyčný ovlivnitelný v tomto směru. Byli a jsou v politice lidé, které žádná pozice neochytří, protože zjevně není co ochytřovat. Ale obecně platí, že exministry by měl stát využívat na postech, pro něž jsou vhodní. A to celkem bez ohledu na politický původ. A také se to tak roky dělo.

Nové trafiky

Nutno přiznat, že ne vždy to mělo zrovna logiku. Dosazení Vondry na Ruzyň po působení na obraně a se zkušenostmi diplomata moc logiku nemělo. Stíhačky a vojenské dopravní letouny s technikou na palubě tam naposledy přistávaly před pětačtyřiceti lety a věřme, že se repríza v dohledné době nepřipravuje.

Podobně nešťastná je ale i trafika pro Slamečku, který na ČD Cargu drobánek zaspal a jeho díl na současném smutném stavu firmy je nezpochybnitelný.

Nicméně mnohem zajímavější než současné trafikantství bude to, na něž se můžeme těšit. Tedy pokud v sobě máme kousek masochisty. Pokud jako ministr financí dostane personální kompetence v Českém Aeroholdingu, ČEZ a dalších státních firmách Andrej Babiš, uvidíme, jak je využije. Hodlá stát řídit jako firmu a zrovna v tomto případě bude zřetelně vidět, zda tu firmu považuje na naši, či svou vlastní.


Čtěte další komentáře Pavla Párala:

Palermo

Past na mamuta

Mrtvý Němec, dobrý Němec


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Státní dluh USA, Činy, Ruska a dalších zemí. Kolik dluží domácnosti a firmy?
O prázdninách projedete méně. Benzín i nafta pořád zlevňují
Zákaz kožešinových farem ročně ušetří život více jak 20 000 zvířat, ale senátoři ho nechtěli schválit
Hypotéky 2017: Regulace má za důsledek unifikaci hypoték
OECD: Jak vysoké je maximální zdanění na straně zaměstnance?
Auta
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka…
Audi, BMW a Mercedes upraví software milionům starších dieselů. Kvůli emisím
Nástupce Bugatti Chiron bude muset přejít na elektřinu. Bez ní by už nezrychlil
Test motocyklu BMW S 1000 XR: Superbike na chůdách
Kvíz na pátek: Poznáte značku a model auta podle obrázku?
Technologie
Tip: Chtějí po vás telefonní číslo kvůli registraci? Která SIM je pro to nejlepší?
Microsoftu se daří hlavně díky Office a cloudu. Zdvojnásobil zisk
Podíl používanosti Creators Updatu poprvé překonal Anniversary Update
Intel uvádí AI akcelerátor v podobě USB klíčenky, má výkon 0,1 TFLOPS při 1W spotřebě
S Googlem do vesmíru. Do Street View přidal záběry z ISS
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít