Trafika

31. března 2003, 00:00 - admin
31. března 2003, 00:00

Rada mohla jednat včas Rada pro rozhlasové a televizní vysílání měla v rukou velmi silný nástroj. Jestliže pravomocná rozhodnutí soudu hovořila o tom, že vysílá ČNTS (CME), ačkoli licenci má CET 21, znamenalo to, že buď CME vysílá neoprávněně, nebo CET 21 musí přijít o licenci, protože nevysílá vůbec.

Rada mohla jednat včas

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání měla v rukou velmi silný nástroj. Jestliže pravomocná rozhodnutí soudu hovořila o tom, že vysílá ČNTS (CME), ačkoli licenci má CET 21, znamenalo to, že buď CME vysílá neoprávněně, nebo CET 21 musí přijít o licenci, protože nevysílá vůbec. Ideální příležitost napravit starý problém. Rada mohla zahájit řízení o odnětí licence k vysílání Novy, a tím donutit obě společnosti ke sloučení do jedné, která by nadále provozovala TV Nova. Tím by se vyloučilo riziko budoucích sporů. Rada to bohužel neučinila a ve chvíli, kdy se dr. Železný rozhodl ukončit spolupráci s americkým investorem, se postavila na stranu dr. Železného proti CME, a nevyužila ani pravomoc, která byla ve vysílacím zákoně vždy: „Rada může změnit podmínky licence bez souhlasu provozovatele v případě, že je to nezbytné k dodržení mezinárodních závazků, jimiž je Česká republika vázána“. To znamená, že podle tohoto ustanovení zákona rada mohla (a stále ještě může!) jednat a vytvořit podmínky pro nalezení smírného řešení tak, aby občané České republiky nemuseli zaplatit požadovaných deset miliard korun.

Hana Marvanová, US-DEU

Odpovědnost nese rada

Po zveřejnění výsledku arbitráže se v českých médiích objevila zpráva, že jsou k dispozici informace o tajné schůzce Vladimíra Železného a Rady pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV). Na ní Železný požadoval po radě, aby mu pomohla poškodit ČNTS, firmu, která patřila Američanům a jejímž byl generálním ředitelem. Pikantní na celé věci je - a českým novinářům to moc na cti nepřidává - že informace o této schůzce je součástí předběžného rozhodnutí arbitráže a dva roky visí na internetu! A je to však horší - když Železnému začala hořet půda pod nohama, protože jiná mezinárodní arbitráž vydala předběžné opatření, že má využít svého majoritního podílu ve firmě, která držela licenci, a obnovit vztahy s americkým investorem, RRTV mu umožnila, aby si svůj podíl snížil ze 60 na 12 procent, a tím se finálnímu nařízení arbitráže vyhnul! Ano, čtete dobře, správní orgán České republiky napomáhal Železnému podvést partnery, přičemž mařil práci mezinárodního obchodního soudu. Arbitráž to výslovně hodnotí jako krytí podvodného jednání. Za to teď každému z nás kouzlem zmizí z peněženky tisícikoruna.

Václav Žák, šéfredaktor časopisu Listy

Mohlo by vás zajímat

  • Je o mě zájem, říká expremiér Jiří Paroubek v Euro TV

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

Hry pro příležitostné hráče