Toyota Urban Cruiser: svalnatý křižník do města

30. října 2009, 01:00 - Erich Handl
30. října 2009, 01:00

Módní vlnu městských crossoverů letos doplnila Toyota Urban Cruiser. Auto s cenou od 399 900 korun s DPH nabízí dva motory; testem Profitu prošla benzinová verze s objemem válců 1,4 litru.

Autor: Toyota

Urban Cruiser je zcela nový model, s nímž podle Toyoty může řidič „ovládnout ulice“ a potom „vyjet i do neznáma“. Vůz se řadí do kategorie městských crossoverů, jakýchsi malých MPV, kam patří třeba Kia Soul nebo Nissan Quashquai. Podle výrobce se chlubí vyspělými bezpečnostními prvky a odolnou karoserií, která má posádku ochránit před nebezpečím velkoměsta. Přitom má být díky možnosti pohonu všech kol stabilní i v kluzkém terénu. S nízkými emisemi CO2 zase nebude podle konstruktérů škodit ovzduší.

TECHNICKÉ ÚDAJE
model - Toyota Urban Cruiser typ vozu - městský crossover motor - zážehový čtyřválec objem válců - 1,3 litru max. výkon - 74 kilowattů max. rychlost - 175 km/h zrychlení 0-100 km/h - 12,5 s spotřeba - 5,5 l/100 km kufr - 314/749 litrů cena - 399 900 Kč

Jaké je auto v praxi?

Naším prvním dojmem byla skutečnost, že Urban Cruiser je sice robustní, ale poněkud malý. Oproti 1610 milimetrům výšky konkurenčního modelu Kia Soul má střechu skoro o 10 centimetrů níže. Uvnitř je však prostorný, Japonci využili obestavěný prostor do posledního milimetru. Tomu odpovídá i velikost variabilního kufru o velikosti 314 až 388 litrů (v základu jen o 26 litrů méně než u Soulu) v závislosti na poloze zadních posuvných sedadel. Tento objem se dá ještě zvětšit na 749 litrů, takže převážení větších zavazadel je možné. Varianta s pohonem všech kol ale nabízí v základu jen 305 litrů.

Zpracování interiéru je ukázkové, tvarově zajímavý je střední panel přístrojové desky. Řízení Urban Cruiseru bylo v našem testu ideálně tuhé, mělo minimální „mrtvou zónu“. Řazení je precizní, motor reagoval na pokyny plynového pedálu bez protestů. Maloobjemový agregát 1,33 Dual VVT-i do města stačí, na dálnici se ale rozjíždí pekelně dlouho. Na maximálních 175 kilometrech v hodině nicméně sedí podvozek perfektně. Vůz se může pochlubit spotřebou do šesti litrů benzinu na sto kilometrů jízdy. Při našich testech tomu hodně napomáhal systém Stop and Go, který vypínal motor při stání na křižovatkách. K další výbavě nové Toyoty patří ve standardu sedm airbagů, aktivní opěrky hlavy, brzdový asistent, stabilizační VSC či regulace trakce TRC.

JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ
Urban Cruiser je určen k pohybu v městském provozu. Malý, mrštný, ale úsporný a ekologický vůz je ideálním autem pro všechny, kteří musejí pojíždět v džungli velkých center. Variabilní kufr umožňuje i rozvážku zboží, taxikářům ale jeho necelých 400 litrů stačit nebude.

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče