Toyota Urban Cruiser: svalnatý křižník do města

30. října 2009, 01:00 - Erich Handl
30. října 2009, 01:00

Módní vlnu městských crossoverů letos doplnila Toyota Urban Cruiser. Auto s cenou od 399 900 korun s DPH nabízí dva motory; testem Profitu prošla benzinová verze s objemem válců 1,4 litru.

Autor: Toyota

Urban Cruiser je zcela nový model, s nímž podle Toyoty může řidič „ovládnout ulice“ a potom „vyjet i do neznáma“. Vůz se řadí do kategorie městských crossoverů, jakýchsi malých MPV, kam patří třeba Kia Soul nebo Nissan Quashquai. Podle výrobce se chlubí vyspělými bezpečnostními prvky a odolnou karoserií, která má posádku ochránit před nebezpečím velkoměsta. Přitom má být díky možnosti pohonu všech kol stabilní i v kluzkém terénu. S nízkými emisemi CO2 zase nebude podle konstruktérů škodit ovzduší.

TECHNICKÉ ÚDAJE
model - Toyota Urban Cruiser typ vozu - městský crossover motor - zážehový čtyřválec objem válců - 1,3 litru max. výkon - 74 kilowattů max. rychlost - 175 km/h zrychlení 0-100 km/h - 12,5 s spotřeba - 5,5 l/100 km kufr - 314/749 litrů cena - 399 900 Kč

Jaké je auto v praxi?

Naším prvním dojmem byla skutečnost, že Urban Cruiser je sice robustní, ale poněkud malý. Oproti 1610 milimetrům výšky konkurenčního modelu Kia Soul má střechu skoro o 10 centimetrů níže. Uvnitř je však prostorný, Japonci využili obestavěný prostor do posledního milimetru. Tomu odpovídá i velikost variabilního kufru o velikosti 314 až 388 litrů (v základu jen o 26 litrů méně než u Soulu) v závislosti na poloze zadních posuvných sedadel. Tento objem se dá ještě zvětšit na 749 litrů, takže převážení větších zavazadel je možné. Varianta s pohonem všech kol ale nabízí v základu jen 305 litrů.

Zpracování interiéru je ukázkové, tvarově zajímavý je střední panel přístrojové desky. Řízení Urban Cruiseru bylo v našem testu ideálně tuhé, mělo minimální „mrtvou zónu“. Řazení je precizní, motor reagoval na pokyny plynového pedálu bez protestů. Maloobjemový agregát 1,33 Dual VVT-i do města stačí, na dálnici se ale rozjíždí pekelně dlouho. Na maximálních 175 kilometrech v hodině nicméně sedí podvozek perfektně. Vůz se může pochlubit spotřebou do šesti litrů benzinu na sto kilometrů jízdy. Při našich testech tomu hodně napomáhal systém Stop and Go, který vypínal motor při stání na křižovatkách. K další výbavě nové Toyoty patří ve standardu sedm airbagů, aktivní opěrky hlavy, brzdový asistent, stabilizační VSC či regulace trakce TRC.

JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ
Urban Cruiser je určen k pohybu v městském provozu. Malý, mrštný, ale úsporný a ekologický vůz je ideálním autem pro všechny, kteří musejí pojíždět v džungli velkých center. Variabilní kufr umožňuje i rozvážku zboží, taxikářům ale jeho necelých 400 litrů stačit nebude.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Co se v roce 2018 změní se zvýšením zdravotního pojištění pro OBZP?
Je libo hypotéka se slevou?
Konec kvót na cukr - hrozba, nebo příležitost pro naše cukrovary?
Chcete změnit zdravotní pojišťovnu? Máte čas do 30. září, jinak až za půl roku
Čínské turbulence na trhu s kryptoměnami
Auta
Malý crossover XC40 má po premiéře. Bude to první Volvo s…
Kolik toho doopravdy utáhne nový Land Rover Discovery? Možná se budete divit
Mitsubishi oživí jméno Evolution. Bude to koncept spojující vše, co fanoušci nenávidí
Lamborghini Huracán Super Trofeo Evo je „levná“ cesta k závodění
Člověk převlečený za sedadlo? Ano, i to je při vývoji autonomních vozů potřeba
Technologie
Xiaomi by mohlo nabídnout bezdrátové nabíjení. Zapojilo se do vývoje Qi
Další průšvih s 10nm procesem Intelu? Některé čipy Cannon Lake byly údajně odloženy
Děravý CCleaner byl nakonec zákeřnější. Cisco doporučuje obnovu systémů ze zálohy
Hotová informační průtrž. Google za dva týdny přestaví tyhle smartphony a počítače
Vyšla přelomová verze Minecraftu pro mobily, konzole a Windows 10
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít