Toyota Corolla kombi je pohodlná i vzadu

06. října 2003, 00:00 - Dvoustranu připravil KAREL NOVÝ, auta@profit.cz
06. října 2003, 00:00

JEDEN Z HISTORICKY NEJOBLÍBENĚJŠÍCH MODELŮ AUT NA CELÉ PLANETĚ JE DOBŘE ZAPSÁN I U ČESKÝCH ZÁKAZNÍKŮ. V NABÍDCE JE COROLLA UŽ KOMPLETNÍ: LZE ZÍSKAT JAK HATCHBACK, SEDANA I VERSO, TAK VELICE PRAKTICKÉHO KOMBÍKA.

Velmi dobře přístupný zavazadlový prostor není bohužel největší

A NA TOHO SE PODÍVEJME.

Ač jde o vůz ze segmentu nižší střední třídy, přesto mu především střešní ližiny a sympaticky protažená záď dávají šance mírně vyšší. Technickou výdrží ovšem překoná většinu vozů z třídy nad sebou. Interiér střední Toyoty je ve jménu jednoduchosti a účelnosti. Pěkný trojramenný volant se silným věncem doplňuje přehledná středová konzola s logicky rozmístěným ovládáním klimatizace a audia. Drobné výhrady lze mít k rozdělení pohodlí v autě. Zatímco na místě řidiče by pohodlí víc prospělo dvou- namísto jednoosového nastavování volantu, na zadních sedadlech je příjemně dost místa jak kolem kolen, tak i u samotné podlahy. Toho je ale podle všeho dosaženo trochu na úkor základního objemu zavazadelníku. Ten lze ale maximalizovat standardně skládanými sedadly a pak je nabídnutý prostor zcela srovnatelný s jakýmkoliv konkurentem ve třídě. Optimální motorizací pro kombi se jeví spolehlivý benzinový agregát 1.6 s proměnným časováním sacích ventilů. Díky tomuto patentu je chod motoru příjemně sytý a vyrovnaný. Maximální provozní otáčky jdou až do 6500 za minutu, ovšem to už je za cenu patrné hlučnosti v kabině. Motoru nechybí ochota efektivně zatáhnout už od spodních otáček a spotřeba se zvedne jedině při opravdu razantní jízdě nebo při hodně nervózním pohybu po městě. K podvozku Toyoty Corolly kombi je těžké hledat jiný příměr, než že je klidný. Jde o vyváženě nastavené odpružení, které sice neláká k závodnímu protahování vozu zatáčkami, ale zajistí příjemný komfort jízdy pro všechny cestující. Ocenění zaslouží především minimalizace průniku hluku z přejížděných nerovností do kabiny. Kvalita značky je znát jak na dílenském zpracování, tak i na ceně vyšších verzí výbavy. Například ve stupni „Sol“ jsou v základu ABS, čtyři airbagy a samočinná klimatizace. Toyota Corolla kombi má pohromadě dostatek dobrých vlastností, aby si dál držela svou pozici téměř ideálního rodinného spolehlivého vozu a vyhýbat se jí nebudou ani podnikatelé.

NA CO TO AUTO JE?

Corolla kombi odveze kohokoliv kamkoliv a s téměř čímkoli. Jde o vůz, který si velmi oblíbily čtyřčlenné rodiny, ale stejně tak střední podnikatelský stav jako druhý praktický automobil do firmy. Nejcennější na něm je přitom jeho technická spolehlivost a nezdolnost i při střídání šoférů. Corolla má také jedny z nejlepších hodnocení v dlouhodobé indexaci poruchovosti podle německé tabulky TÜV.

JAK NA DPH?

Pětadvacetitisícová přepážka za druhou řadu sedadel udělá z Corolly kombi vůz s možností odpočtu DPH. Přepážka je posunovatelná a nepůsobí příliš masivně, takže u většiny vozů užívaných ve firmě nebo i rodině je mřížka spíš praktickým doplňkem. Podle mechanika autorizovaného servisu není problém přepážku odstranit.

TECHNICKÉ PARAMETRY A CENA

Toyota Corolla 1.6 kombi

Obsah motoru 1598 ccm

Počet válců 4

Max. výkon 81 kW

Točivý moment 150 Nm

Maximální rychlost 190 km/h

Zrychlení z 0 na 100 10,2 s

Převodovka 5-manuální

Spotřeba ve městě 9,2 l/100 km

Spotřeba na dálnici 6,0 l/100 km

Spotřeba průměrná 7,2 l/100 km

Provozní hmotnost 1320 kg

Délka 4385 mm

Šířka 1710 mm

Výška 1520 mm

Zavazadlový prostor 402 dm 3

Objem nádrže 55 l

Cena 489 900 Kč

+ KLADY

* dlouhodobá technická spolehlivost

* kvalitní dílenské zpracování

* velmi dobré jízdní vlastnosti

* dost prostoru vzadu

- ZÁPORY

* vyšší cena

* méně pohodlí pro řidiče

* hlučnější motor v otáčkách

* slabší topení u podlahy

    

foto: Toyota

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče