Toyota Avensis Wagon: praktičnost i luxus hodný limuzíny

04. září 2009, 04:53 - Erich Handl
04. září 2009, 04:53

Toyota letos nabídla podnikatelům další verzi velkého kombíku Avensis. Prodává se od 649 900 korun a má být nabitý elektronikou.

Autor:  Toyota

TECHNICKÉ ÚDAJE
model - Toyota Avensis Wagon typ vozu - pětidveřové kombi motor - naftový čtyřválec objem válců - 2,2 litru max. výkon - 110 kilowattů max. rychlost - 205 km/h zrychlení 0-100 km/h - 9,8 s spotřeba - 6,7 l/100 km kufr - 550 litrů cena (základ) - 834 900 Kč

Avensis je vůz vyráběný pro Evropu v anglickém Burnastonu. Na silnicích starého kontinentu se poprvé objevil v roce 1997 jako nástupce modelu Carina. První generace auta byla dost usedlá a designově nevýrazná, s asijsky strohou kabinou. Druhá verze z roku 2003 už odpovídala třetímu tisíciletí, měla robustní líbivou karoserii a nabízela řadu technických vymožeností.

Letos zmizel z nabídky liftback, zůstaly jen manažerský sedan a rodinný kombík. Jejich rozvor a výška jsou stejné jako v předchozí generaci, délka i šířka narostly jen o pět centimetrů. Jaký je kombík v praxi?

Námi testovaný vůz v elegantní bílé barvě mohl sloužit jako reprezentační limuzína i jako praktické firemní auto. Kabinu zdobilo černé obložení, ale zájemci o luxus si můžou objednat i verzi Sol s titanovým vzhledem nebo Executive s bambusovou strukturou Takesumi. Elegantní byla zatmavená zadní skla, užitečný pak audiosystém s 10GB harddiskem, elektricky nastavitelná přední sedadla nebo bezklíčkový vstup Smart Entry. Naše verze se chlubila také panoramatickou střechou, adaptivními bixenonovými světlomety a motorem 2,2 D-4D.

JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ
Nová Toyota Avensis Wagon je zajímavou alternativou k Volkswagenu Passat Variant, Opelu Insignia Sports Tourer nebo k nastupující Škodě Superb Combi. Nabízí luxus hodný limuzíny i dostatečnou praktičnost pro občasné převážení nákladů.

Je auto také praktické? Do kufru jsme mohli složit více než 500 litrů nákladu, které bylo možné ještě rozšířit jednoduchým sklopením opěráků zadních sedadel. Po sklopení nám zůstala rovná plocha bez schodu, takže v autě lze třeba i spát. Mírné zklamání nám přinesl jen motor. Náš diesel D-CAT 150 má podle výrobce vypít na 100 kilometrů jízdy (s automatickou převodovkou) jen 6,7 litrů nafty, my jsme ale jezdili podle palubního počítače za 8,3 litru. Možná by byl lepší nový benzinový Valvematic, který Toyota nabízí jako letošní novinku. Každopádně i náš naftový motor byl standardně vybaven filtrem pevných částic a modernizován, aby splňoval podmínky emisní normy Euro 5.

Mohlo by vás zajímat

Finance
Kde vám zítra za vysvědčení dají slevu nebo dárek?
Kolik si koupíte za 1000 Kč na dovolené v Turecku nebo v Chorvatsku?
10 věcí, které by měl OSVČ znát o placení zdravotního pojištění
Hypotéky jsou více regulované a dražší, přesto zájem o ně roste
Co je třeba mít při silniční kontrole u sebe, abyste nedostali pokutu?
Auta
Fiat slaví už podruhé 60. narozeniny modelu 500. Tentokrát…
Totálka do šrotu? Kdepak. Z těchto vraků dělají v Rusku zánovní ojetiny
Pouštní supersport Zarooq SandRacer 500 GT jde do výroby. Stojí přes 10 milionů
Galerie: Range Rover nafocený na nejhezčích místech Severní Ameriky. Pokochejte se
BMW chystá ostré SUV X3 M jako soupeře pro Porsche Macan Turbo
Technologie
Intel Core i5-7400: jak si vede čtyřjádrový Kaby Lake za 5 tisíc? (uživatelská recenze)
Levné telefony budou výkonnější a déle vydrží. Díky Snapdragonu 450
iPhone slaví 10 let. Na svět přišel bez MMS, Javy, Flashe, GPS i videa
Potvrzeno: Samsung chystá duální foťák a okopíruje přitom princip od Huawei
Laserový projektor od Xiaomi vykouzlí 150palcový obraz jen 50 cm od stěny
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít