Toyota Auris: Klidný komfort s dobrou spotřebou

06. listopadu 2010, 05:33 - Stanislav Švarc
06. listopadu 2010, 05:33

Toyota Auris se po třech letech dočkala modernizace. Na první pohled si změn všimne asi málokdo, ale na ten druhý už jsou patrnější. A jistě potěší, že vozu jedině prospěly. Ukázat si to můžeme na testovaném Aurisu s motorem 1.6 Valvematic.

Foto: Toyota

Druhá generace dostala o něco dynamičtější vzhled, změnily se přední světlomety, které se teď tváří přísněji. Na kapotě nejdeme nové prolisy, jiná – a hezčí – je i záď. Auris však stále vypadá poněkud barokně, a upřímně: I když se třeba líbí, kdo z vás by se za ním na ulici otočil?

Solidnost uvnitř

Hlavní přednosti hledejme jinde. Zkusme to nejprve v kabině. V té je dostatek prostoru jak na předních, tak i na zadních sedadlech. Zde se ukazuje výhoda poměrně vysoké stavby vozu, místa je prostě všude dost. Toyota se navíc dokázala poučit z chyb a změnila například kritizovaný tvar ruční brzdy či zjednodušila ovládání palubního počítače. Solidně působí i přístrojová deska s logicky rozmístěnými tlačítky. Také volant je jiný. Má menší průměr a perfektně se drží.

Drobnou výtku mám jen k umístění řadicí páky, především k její velké vzdálenosti od loketní opěrky. Nemám zrovna krátké paže, ale stejně jsem se s opěrkou při řazení téměř nepotkal. Samotné řazení je však přesné a jisté.

Motor je chlouba

Teď trochu techniky. Toyotu Auris pohání moderní šestnáctistovka s proměnným časováním a zdvihem ventilů Valvematic. Výsledkem je oproti starší generaci vyšší výkon (132 koní), nižší spotřeba a jeden z nejsympatičtějších motorů v této objemové a výkonové třídě. Jistě, nesmíte od něj čekat zázraky, zrychlení z klidu na stovku za 10 sekund vám mrazení na zádech a přihlouplý úsměv na tváři nepřivodí, ale třeba při předjíždění vás rozhodně nenechá na holičkách. Motor je navíc kultivovaný a tichý.

Toyota Auris 1.6 Valvematic
motor zážehový čtyřválec zdvihový objem 1 598 cm3 max. výkon 97 kW max. rychlost 190 km/h max. toč. moment 160 N.m z 0–100 km/h 10,0 s spotřeba 6,6 l/100 km cena test. modelu 354 900 Kč

Jak jezdí

Auris se na silnici chová nudně. Jenže příjemně nudně. Nečeká od vás dobrodružnou a zábavnou jízdu, a na rovinu, to samé od něj neočekáváte ani vy. Tohle auto nabízí spíše klidný komfort a „čistě strojový“ chod.

Když na to přistoupíte, dostanete vůz, který vás bezpečně a kultivovaně přepraví z bodu A do bodu B, z bodu B do bodu C a tak dále… Radost vám pak udělá i pohled na údaj o spotřebě paliva. K výrobcem udávaným 6,6 litru na 100 kilometrů v kombinovaném provozu jsem se sice nepřiblížil, ale na konci testu mi počítač hlásil průměr 7,1 litru. To je slušné.

Přívětivá je konečně i cena začínající na 289 900 korunách a bohatá úroveň výbavy. Například testované provedení Luna (prostřední stupeň výbavy) mělo třeba sedm airbagů včetně kolenního pro řidiče, vyhřívání předních sedadel, dvouzónovou klimatizaci nebo tempomat.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Státní dluh USA, Činy, Ruska a dalších zemí. Kolik dluží domácnosti a firmy?
O prázdninách projedete méně. Benzín i nafta pořád zlevňují
Zákaz kožešinových farem ročně ušetří život více jak 20 000 zvířat, ale senátoři ho nechtěli schválit
Hypotéky 2017: Regulace má za důsledek unifikaci hypoték
OECD: Jak vysoké je maximální zdanění na straně zaměstnance?
Auta
Evora GT430 je nejvýkonnější silniční Lotus v historii. Za…
Skupina VW dodala v prvním pololetí zákazníkům přes pět milionů aut
Opel Insignia GSi má motor 2.0 T a je o 160 kg lehčí než OPC
Podívejte se na vzácné snímky exkluzivních aut ze sbírky brunejského sultána
Tři generace BMW 5 ve srovnání ojetin: E39 vs. E60 vs. F10
Technologie
Intel uvádí AI akcelerátor v podobě USB klíčenky, má výkon 0,1 TFLOPS při 1W spotřebě
S Googlem do vesmíru. Do Street View přidal záběry z ISS
Až do zítřka zdarma. Stahujte akční pecku Shadow Warrior
RAM letos zdraží o rekordních 60 %, paměti Flash o třetinu. Příští rok je možné zlepšení
Ataribox se odhaluje. Máme první obrázky i nástin toho, co od konzole čekat
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít