Toyota Auris: Klidný komfort s dobrou spotřebou

06. listopadu 2010, 05:33 - Stanislav Švarc
06. listopadu 2010, 05:33

Toyota Auris se po třech letech dočkala modernizace. Na první pohled si změn všimne asi málokdo, ale na ten druhý už jsou patrnější. A jistě potěší, že vozu jedině prospěly. Ukázat si to můžeme na testovaném Aurisu s motorem 1.6 Valvematic.

Foto: Toyota

Druhá generace dostala o něco dynamičtější vzhled, změnily se přední světlomety, které se teď tváří přísněji. Na kapotě nejdeme nové prolisy, jiná – a hezčí – je i záď. Auris však stále vypadá poněkud barokně, a upřímně: I když se třeba líbí, kdo z vás by se za ním na ulici otočil?

Solidnost uvnitř

Hlavní přednosti hledejme jinde. Zkusme to nejprve v kabině. V té je dostatek prostoru jak na předních, tak i na zadních sedadlech. Zde se ukazuje výhoda poměrně vysoké stavby vozu, místa je prostě všude dost. Toyota se navíc dokázala poučit z chyb a změnila například kritizovaný tvar ruční brzdy či zjednodušila ovládání palubního počítače. Solidně působí i přístrojová deska s logicky rozmístěnými tlačítky. Také volant je jiný. Má menší průměr a perfektně se drží.

Drobnou výtku mám jen k umístění řadicí páky, především k její velké vzdálenosti od loketní opěrky. Nemám zrovna krátké paže, ale stejně jsem se s opěrkou při řazení téměř nepotkal. Samotné řazení je však přesné a jisté.

Motor je chlouba

Teď trochu techniky. Toyotu Auris pohání moderní šestnáctistovka s proměnným časováním a zdvihem ventilů Valvematic. Výsledkem je oproti starší generaci vyšší výkon (132 koní), nižší spotřeba a jeden z nejsympatičtějších motorů v této objemové a výkonové třídě. Jistě, nesmíte od něj čekat zázraky, zrychlení z klidu na stovku za 10 sekund vám mrazení na zádech a přihlouplý úsměv na tváři nepřivodí, ale třeba při předjíždění vás rozhodně nenechá na holičkách. Motor je navíc kultivovaný a tichý.

Toyota Auris 1.6 Valvematic
motor zážehový čtyřválec zdvihový objem 1 598 cm3 max. výkon 97 kW max. rychlost 190 km/h max. toč. moment 160 N.m z 0–100 km/h 10,0 s spotřeba 6,6 l/100 km cena test. modelu 354 900 Kč

Jak jezdí

Auris se na silnici chová nudně. Jenže příjemně nudně. Nečeká od vás dobrodružnou a zábavnou jízdu, a na rovinu, to samé od něj neočekáváte ani vy. Tohle auto nabízí spíše klidný komfort a „čistě strojový“ chod.

Když na to přistoupíte, dostanete vůz, který vás bezpečně a kultivovaně přepraví z bodu A do bodu B, z bodu B do bodu C a tak dále… Radost vám pak udělá i pohled na údaj o spotřebě paliva. K výrobcem udávaným 6,6 litru na 100 kilometrů v kombinovaném provozu jsem se sice nepřiblížil, ale na konci testu mi počítač hlásil průměr 7,1 litru. To je slušné.

Přívětivá je konečně i cena začínající na 289 900 korunách a bohatá úroveň výbavy. Například testované provedení Luna (prostřední stupeň výbavy) mělo třeba sedm airbagů včetně kolenního pro řidiče, vyhřívání předních sedadel, dvouzónovou klimatizaci nebo tempomat.

Mohlo by vás zajímat

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

  • Největší mýty o bolesti zad

  • Profesor Sameš: Porucha lícního nervu není legrace

  • Rekola mění dopravu v českých městech

  • Roman Šmucler: Češky jsou posedlé zvětšováním prsou

  • Vinař Pavel Chrást: Víno se v Česku předražuje

  • Finance.cz pozvaly klienty na curling

  • Adam Hazdra: Třetina lidí je v práci nespokojených

  • Je o mě zájem, říká expremiér Jiří Paroubek v Euro TV

Hry pro příležitostné hráče