Toyota Auris: Klidný komfort s dobrou spotřebou

06. listopadu 2010, 05:33 - Stanislav Švarc
06. listopadu 2010, 05:33

Toyota Auris se po třech letech dočkala modernizace. Na první pohled si změn všimne asi málokdo, ale na ten druhý už jsou patrnější. A jistě potěší, že vozu jedině prospěly. Ukázat si to můžeme na testovaném Aurisu s motorem 1.6 Valvematic.

Foto: Toyota

Druhá generace dostala o něco dynamičtější vzhled, změnily se přední světlomety, které se teď tváří přísněji. Na kapotě nejdeme nové prolisy, jiná – a hezčí – je i záď. Auris však stále vypadá poněkud barokně, a upřímně: I když se třeba líbí, kdo z vás by se za ním na ulici otočil?

Solidnost uvnitř

Hlavní přednosti hledejme jinde. Zkusme to nejprve v kabině. V té je dostatek prostoru jak na předních, tak i na zadních sedadlech. Zde se ukazuje výhoda poměrně vysoké stavby vozu, místa je prostě všude dost. Toyota se navíc dokázala poučit z chyb a změnila například kritizovaný tvar ruční brzdy či zjednodušila ovládání palubního počítače. Solidně působí i přístrojová deska s logicky rozmístěnými tlačítky. Také volant je jiný. Má menší průměr a perfektně se drží.

Drobnou výtku mám jen k umístění řadicí páky, především k její velké vzdálenosti od loketní opěrky. Nemám zrovna krátké paže, ale stejně jsem se s opěrkou při řazení téměř nepotkal. Samotné řazení je však přesné a jisté.

Motor je chlouba

Teď trochu techniky. Toyotu Auris pohání moderní šestnáctistovka s proměnným časováním a zdvihem ventilů Valvematic. Výsledkem je oproti starší generaci vyšší výkon (132 koní), nižší spotřeba a jeden z nejsympatičtějších motorů v této objemové a výkonové třídě. Jistě, nesmíte od něj čekat zázraky, zrychlení z klidu na stovku za 10 sekund vám mrazení na zádech a přihlouplý úsměv na tváři nepřivodí, ale třeba při předjíždění vás rozhodně nenechá na holičkách. Motor je navíc kultivovaný a tichý.

Toyota Auris 1.6 Valvematic
motor zážehový čtyřválec zdvihový objem 1 598 cm3 max. výkon 97 kW max. rychlost 190 km/h max. toč. moment 160 N.m z 0–100 km/h 10,0 s spotřeba 6,6 l/100 km cena test. modelu 354 900 Kč

Jak jezdí

Auris se na silnici chová nudně. Jenže příjemně nudně. Nečeká od vás dobrodružnou a zábavnou jízdu, a na rovinu, to samé od něj neočekáváte ani vy. Tohle auto nabízí spíše klidný komfort a „čistě strojový“ chod.

Když na to přistoupíte, dostanete vůz, který vás bezpečně a kultivovaně přepraví z bodu A do bodu B, z bodu B do bodu C a tak dále… Radost vám pak udělá i pohled na údaj o spotřebě paliva. K výrobcem udávaným 6,6 litru na 100 kilometrů v kombinovaném provozu jsem se sice nepřiblížil, ale na konci testu mi počítač hlásil průměr 7,1 litru. To je slušné.

Přívětivá je konečně i cena začínající na 289 900 korunách a bohatá úroveň výbavy. Například testované provedení Luna (prostřední stupeň výbavy) mělo třeba sedm airbagů včetně kolenního pro řidiče, vyhřívání předních sedadel, dvouzónovou klimatizaci nebo tempomat.

Mohlo by vás zajímat

Další videa z Euro TV
  • Petr Čáp z GO parking: Jsme více než parkoviště

  • Krátké povídání s Dlouhým Vladimírem

  • Jiří Grund: Za předražené ceny mobilních tarifů mohou…

  • Firma s hypotékami za 22 miliard

  • Nejnadějnější český export: STRV vyvíjí z Prahy aplikace…

  • Petr Zahradník v Euro TV: Evropa se změní, brzo a hodně

  • Martin Komárek: Už nebudu klukem z plakátu

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

Hry pro příležitostné hráče
Zavřít