Ťok: Tendr na provozovatele mýtného bude do konce roku

18. března 2015, 06:11 - >sin
18. března 2015, 06:11

Šance, že stát včas vybere provozovatele mýta, je podle ministra dopravy Dana Ťoka „nenulová“. Nejspíš ale není ani padesátiprocentní.

E15: Jak to teď vypadá s výběrem provozovatele mýta?

Chceme, aby proběhla soutěž na technologicky neutrální mýto, které bude zavedeno po skončení kontraktu s Kapschem. Abychom to mohli udělat, musíme dohodnout spolupráci s Kapschem na soutěži. A proto jednáme o technických podmínkách. Chceme, aby nám Kapsch poskytl součinnost a umožnil vstup do systému, aby si ho mohli prohlédnout všichni soutěžící. Nový provozovatel může a nemusí využít mýtnou infrastrukturu v majetku státu. Na to, aby se mohl rozhodnout, tak musí mít přístup do systému.

E15: Už jsou nějaké výsledky jednání s Kapschem?

Měli jsme zatím jednu ryze informativní schůzku. Čekám na nabídku od firmy Kapsch, popřípadě vyvoláme další jednání.

E15: Kdy ta soutěž začne?

Věřím, že ve druhé polovině roku.

E15: Nový provozovatel by měl zahájit činnost od ledna 2017. Je to stále reálné?

Je to reálné, nicméně chceme být připraveni na všechny varianty, protože hrozí, že by se mýto po roce 2016 nemuselo dosoutěžit. Chceme mít pojistku, že stát stále bude moci vybírat mýto.

E15: A ta pojistka zní?

Chtěli bychom mít opci, že pokud budeme potřebovat, Kapsch bude nadále provozovat stávající systém. Samozřejmě za jiných podmínek. A tuhle pojistku bychom chtěli mít od nuly do 24 měsíců.

E15: Z jakých důvodů by vám měl Kapsch vycházet vstříc?

Prvním důvodem je, že systém je náš. Zadruhé Kapsch deklaruje, že je seriózní firmou, a my očekáváme, že se seriózně chovat bude. Aby nevyvstaly spekulace, že soutěž byla ušita na míru Kapschi. Chceme, aby zvítězil nejlepší dodavatel.

E15: Proč nepožadujete mikrovlnnou technologii, kterou už stát má a funguje?

Je to proto, že deset let je dlouhá doba a technika jde mílovými kroky kupředu. My dnes nevíme, jestli provozování stávajícího systému bude levnější než nastavení systému nového. Chceme tuhle skutečnost zjistit a nejlépe je to možné v otevřené soutěži.

E15: Bude nákladovost provozu hlavním kritériem soutěže?

Bude to kombinace pořizovací ceny a nákladů na provoz mýta. Nákladovost bude určitě kritériem.

E15: Tipnete si, na kolik procent se vše stihne včas?

Vy po mě chcete, abych dělal bookmakera. Ta šance tady je, je nenulová, ale dnes odhadovat, jestli to je dvacet, padesát nebo pět procent, se neodvažuji. Stále to možné je.

E15: Je to tedy pod padesát procent?

Možná je to pod padesát procent.


Čtěte také:

Klíč k mýtu má Kapsch. Stát může jen prosit

Kapsch: Palubní jednotky mohou do konce týdne dojít

Ťok bude od Kapsche požadovat slevu za delší smlouvu na výběr mýta

Ministerstvo: O prodloužení smlouvy s Kapschem bude jasno do září

Mohlo by vás zajímat

Finance
Finance.cz nově najdete v aplikaci Tapito
Velký dovolenkový speciál: jak nejlépe používat platební kartu na dovolené
Čeká naši společnost revoluční změna díky technologii blockchain?
Šéf mi čte e-maily. Je to v pořádku?
Dá se pracovat s invalidním důchodem? Jde to, ale...
Auta
Retro na neděli: Ford T může za to, že jezdíme na benzín,…
Policie konečně dovolila hasičům zveřejnit fotky z nehody zapůjčeného BMW i8
Test ojetiny: Volkswagen Golf VII je skvělý, ale dieselu bychom se vyhnuli
Kvíz na pátek: Poznáte, kterým autům patří tyto interiéry?
Audi S5 Cabriolet se přiblížilo k RS 5. Může za to Hans-Jürgen Abt
Technologie
Historie televizorů Sony: od přistání na měsíci po deset let pokusů s OLEDem
Windows 10 již obsahuje český a slovenský hlas. Může vám předčítat text
Bugatti Chiron čeká na lepší pneumatiky. Pak zkusí překonat 450 km/h
Změny v pamětech cache a propojení jader. Jak se u Skylake-X zlepšil výkon na 1 MHz?
Aprílová GeForce GTX do USB skutečně existuje. Nvidia omezenou sérii rozdá
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít