Tisíc zákazníků neexistujícího obchodu

09. června 2003, 00:00 - Připravil Jiří Bigas
09. června 2003, 00:00

Několik týdnů přesvědčovala obří reklamní kampaň Pražany, že v novém hypermarketu Český sen nakoupí za pohádkově nízké ceny. Pivo za šest korun, minerálka za dvě, televize za pět set. Kdo přišel, našel jen prázdnou kulisu a dozvěděl se, že nedobrovolně účinkuje ve filmovém dokumentu o účincích reklamních kampaní.

Český sen je věc hovadná, tvrdí MF Dnes. Zjišťuje, co všichni dávno víme: že lidé chtějí kupovat levně. Že když se napíše, tam a tam je toto levné, lidé tam přijdou. To platí celá tisíciletí a bude to platit i dlouho po Českém snu. Český sen nečpí poznáním. Spíše nadutostí. Hle, jací blbci přišli k namalovanému obchodu. To my, pašáci, autoři toho humoru, hledíme na ně z výšky. Lidové noviny mají opačný názor, zastaly se autorů projektu. Podle nich Český sen velmi dobře symbolizuje proměnu české společnosti po listopadu 1989. Internetový server Česká média upozornil na to, že by mohlo jít o trestný čin poškozování cizích práv s potrestáním odnětím svobody až na jeden rok, pokud by na základě mystifikace občanů, které se dopustili tuto sobotu v Praze-Letňanech autoři projektu Český sen, nevzniklo umělecké dílo. Další internetový server Neviditelný pes označil akci za hloupý vtip. Spoustu lidí to stálo spoustu času a když se to vezme kolem a kolem, tak i peníze daňových poplatníků. S injekcí od Ministerstva kultury autoři vytvořili a zaplatili projekt, který se jen přiřadil k těm mnoha dalším ze stejné sorty - všechny dělají z lidí hlupáky. Už se to tu stalo takovou naší tradicí. Podle Práva se Český sen rozplynul v nadávkách. Nadávky, klení a výhrůžky žalobami. To byl výsledek sobotní akce otevírání nového hypermarketu Český sen na výstavišti v pražských Letňanech, napsal deník.

Fakta o projektu

Kampaň na vymyšlený hypermarket začala 15. května 2003. Tvůrci využili 400 světelných panelů. Česká televize vysílala každý den tři až čtyři spoty, reklamy zazněly i v Českém rozhlasu, do pražských domácností bylo rozneseno 200 tisíc letáků, tištěná inzerce se objevila v novinách i v časopisech, na projektu pracovalo bez nároku na honorář asi 60 lidí celou akci natáčeli dokumentaristé z FAMU, z fondu pro rozvoj kinematografie získali milion korun, Česká televize přispěla stovkami tisíc, celovečerní dokument by se měl v kinech objevit příští rok na jaře.

Mohlo by vás zajímat

Finance
Hypotéky jsou více regulované a dražší, přesto zájem o ně roste
Co je třeba mít při silniční kontrole u sebe, abyste nedostali pokutu?
6 tipů, jak co nejlevněji vyměnit peníze v zahraničí na dovolené
Kde všude můžete v Česku prohlásit: „Zaplatím to bitcoinem“
ČNB reguluje výši hypoték. Kolik mohou banky půjčovat v zahraničí?
Auta
Pět lákavých ojetin, které vás ale nechají někde stát
Opel začal přijímat objednávky na Insignii Country Tourer a Exclusive. Český trh si ještě počká
BMW X5 M a X6 M přicházejí v absolutně černé edici Black Fire
Lada ukázala sériovou Vestu SW a Vestu Cross. Nová kombi vypadají opravdu dobře
Mapy.cz potkala největší změna za 10 let. Takhle teď vypadají
Technologie
Další grafiky s čipy Vega: Radeon Pro WX 9100 a možná první nález Vegy 11 s HBM2
Google News po letech v novém. Zpřehledňuje orientaci v obsahu členěním do karet
Microsoft uvolnil dávku oprav pro Windows, které se někteří smí vyhnout
Další kousek skládačky. Amazon spustil český Markeplace
Mapy.cz potkala největší změna za 10 let. Takhle teď vypadají
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít