Article, show

Tip manažera: Marketing v sociálních médiích

12. října 2010, 21:46 - Mike Soal, marketingový ředitel University of New York v Praze (UNYP)
12. října 2010, 21:46

Sociální média nabízejí využití i jako marketingové nástroje...

Foto: Archív Profit

Sociální média, jako jsou služby Facebook či Twitter, a sítě orientované na profesní kontakty, jako LinkedIn nebo Plaxo, představují vynikající propagační nástroje. Obzvlášť v době, kdy společnosti musejí omezit marketingové výdaje, ale přesto posilovat povědomí o své značce. Reklama v takových médiích je cílena podle chování spotřebitelů, obsah a propagace nevyžadují náročný management a náklady na reklamu jsou relativně nízké. Nemluvě o tom, že velikost potenciálního publika činí jen na Facebooku 500 milionů uživatelů.

Sociální média jsou však relativně nová, a proto kolem nich stále ještě panuje několik obecných dohadů. Například není vždy zřejmé, zda jsou klíčová sdělení předávána odpovídajícím cílovým skupinám a zda má daná společnost plnou kontrolu nad tím, co sdělujete. Otázkou zůstává i to, zda je časová investice do správy obsahu nutného k využívání sociálních médií výhodná – tedy zda investice do lidského kapitálu přináší odpovídající návratnost v podobě nových obchodních příležitostí. V konečném součtu se však zdá, že propagace v sociálních médiích se vyplatí. Získáte reklamní pokrytí zaměřené na konkrétní spotřebitele a vynaložené náklady se přitom pohybují v řádu stovek či tisíců korun. Naopak v tištěných a vysílacích médiích je do inzerce často nutné investovat statisíce. Navíc můžete okamžitě reagovat na zájem potenciálních klientů a pohotově rozvíjet profesionálně vedený dialog.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Zisky mobilních operátorů? Přes 10 miliard korun ročně
OSVČ a výdajový paušál v praktických příkladech
Kdy jsou vaše peníze na internetbanking v ohrožení?
Konec vesnických prodejen? Vyřeší jejich ztrátovost dotace?
"Bude to dobrý rok," banky a stavební spořitelny počítají výsledky v polovině roku 2017
Auta
Škoda odstartovala sériovou výrobu modelu Karoq. První…
První autonomní Kamaz bude nasazen během fotbalového mistrovství
Po Francii chce prodej aut se spalovacím motorem zakázat také Velká Británie
Galerie na středu: Na tyto tříválce vám nestačí ani půl milionu
Německo chce neupraveným autům z aféry Dieselgate odebrat registraci
Technologie
Podoba referenčního Radeonu RX Vega je venku. AMD ho chce stavět proti GTX 1080
Ransomware v posledních dvou letech vydělal přes 25 milionů dolarů
Chrome 60 lepí 40 děr a podporuje Touch Bar na nových Macboocích Pro
Core i7-8700K má prý turbo 4,7 GHz. I při zátěži šesti jader může běžet nad 4 GHz
Web si oddychne. Adobe plánuje ukončit vývoj a podporu a Flashe v roce 2020
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít