Menu Zavřít

Tip manažera: Marketing v sociálních médiích

12. 10. 2010
Autor: profit

Sociální média nabízejí využití i jako marketingové nástroje...

Foto: Archív Profit

BRAND24

Sociální média, jako jsou služby Facebook či Twitter, a sítě orientované na profesní kontakty, jako LinkedIn nebo Plaxo, představují vynikající propagační nástroje. Obzvlášť v době, kdy společnosti musejí omezit marketingové výdaje, ale přesto posilovat povědomí o své značce. Reklama v takových médiích je cílena podle chování spotřebitelů, obsah a propagace nevyžadují náročný management a náklady na reklamu jsou relativně nízké. Nemluvě o tom, že velikost potenciálního publika činí jen na Facebooku 500 milionů uživatelů.

Sociální média jsou však relativně nová, a proto kolem nich stále ještě panuje několik obecných dohadů. Například není vždy zřejmé, zda jsou klíčová sdělení předávána odpovídajícím cílovým skupinám a zda má daná společnost plnou kontrolu nad tím, co sdělujete. Otázkou zůstává i to, zda je časová investice do správy obsahu nutného k využívání sociálních médií výhodná – tedy zda investice do lidského kapitálu přináší odpovídající návratnost v podobě nových obchodních příležitostí. V konečném součtu se však zdá, že propagace v sociálních médiích se vyplatí. Získáte reklamní pokrytí zaměřené na konkrétní spotřebitele a vynaložené náklady se přitom pohybují v řádu stovek či tisíců korun. Naopak v tištěných a vysílacích médiích je do inzerce často nutné investovat statisíce. Navíc můžete okamžitě reagovat na zájem potenciálních klientů a pohotově rozvíjet profesionálně vedený dialog.

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).