Menu Zavřít

Thomas Tzokas: Češi objevili kouzlo pokeru

18. 1. 2012
Autor: profit

Koncem března 2011 se na poli sázení uskutečnila významná fúze. Společnosti PartyGaming a bwin se spojily a vznikla velká sázková společnost bwin.party. Co tato fúze pro bwin znamená, co se změnilo a co je nového? Jak silná je pozice bwinu v České republice? Jak důležitý je pro bwin sponzoring a proč? Jsou Češi dobří sázkaři? Zeptali jsme se Thomase Tzokase, ředitele bwin.party pro Východní Evropu.

Foto: bwin

 Co fúze znamená pro bwin.party a očekáváte nějakou změnu firemní strategie?

Především bych nemluvil o změně strategie, ale raději o cestě k dosažení lepších výsledků a nabídky lepších služeb pro zákazníky. Společnost vznikla spojením bwin Interactive Entertainment AG a PartyGaming Plc dne 31. března 2011. Skupina se sídlem na Gibraltaru, kde je rovněž zapsána v rejstříku a licencována, zaměstnává více než 3 100 lidí v kancelářích v Evropě, Indii, Izraeli a Spojených státech. V roce 2009 společnost generovala očekávané příjmy ve výši 724, 1 milionů euro a očekávaný EBITDA ve výši 193,7 milionů eur.  Vlastníme také licenci v Alderney, Francii a Itálii a jsme lídrem trhu v každé z našich klíčových produktových řad: online sázení, pokeru, kasinu a bingu (spolu s některými největšími světovými značkami herního průmyslu zahrnující bwin, PartyPoker, PartyCasino a Foxy Bingo). Základem našeho byznysu, patentovaného softwaru, online herní platformy a silného portfolia je společně odlišovat naši zákaznickou nabídku od konkurence.

S dokončením spojení bwinu a PartyGaming 31. března 2011 jsme se zaměřili na uskutečnění detailních plánů, které jsme připravili, abychom získali 55 milionů euro z finančního spojení, které už jsme rozpoznali a dali do pohybu obchodní strategii společné skupiny. Poznávali jsme řadu strategií, které budeme přebírat. Každou z nich můžeme zařadit pod pět obecných myšlenek. Chceme být globálním lídrem herního a zábavního průmyslu, chceme se zaměřit se na regulované a v blízké době regulované trhy, určitě hodláme investovat do rozvoje naší technologie a značky. Kromě toho samozřejmě chceme zajistit dlouhodobé společné strategie a mít jakýsi zákon odpovědnosti.

Jak vnímáte vaši konkurenci?

Konkurence je pro nás vždy výzvou, jelikož vede ke zlepšení služeb poskytovaných zákazníkům. Trh online hazardu kromě naší společnosti disponuje i dalšími silnými firmami. Nicméně cílem bwin.party je poskytovat zákazníkům nejlepší servis a být lídrem na hlavních trzích.

Často se v souvislosti o hazardu mluví o jeho online podobě, jak vidíte její budoucnost?

Určitě nastane větší potřeba lokalizace. Společnosti se budou muset přesunout z mezinárodní sféry na lokální trhy. I my se musíme přizpůsobit lokálním normám a potřebám. Nestačí mít jeden produkt dostupný celosvětově přes jedinou stránku na internetu. Je potřeba přizpůsobit produkt potřebám zákazníka na všech trzích. Musíme také přizpůsobit platformy potřebám zákazníka, plánujeme zvýšit rozpočty pro jednotlivé trhy (náklady na odvody, marketing,…). Samozřejmostí je, že se budeme snažit o vyšší efektivitu vzhledem ke sníženému EBITDA (zisk před úroky, zdaněním, odpisy a amortizací) pramenícího ze zdanění. Dá se taktéž očekávat, že přijde vlna konsolidace a bude docházet k menšímu množství přejímaných produktů a služeb. Lze očekávat i větší konkurenci vzhledem k neschopnosti toho být ziskový v regulovaném prostředí.

Co vám přináší vyšší zisky – sázky nebo hry (poker a ostatní hry v kasinu) a existují nějaké rozdíly mezi českými hráči a hráči z jiných zemí?

Naše společnost má silnou historii ve sportovním sázení. Nicméně jsme rozvinuli také jednu z předních pokerových sítí. Také fúze s PartyGaming by měla vést k dosažení vedoucí pozice na trhu herního průmyslu. Co se České republiky týče, tady se naši zákazníci více zajímají o sport. Avšak v posledních letech jsme zaznamenali výrazný nárůst mezi pokerovými hráči. Obecně jsou Češi spíše rekreačními hráči a většina z nich jsou příznivci sázení live, neboli sázení během zápasů.

Jak silná je vaše pozice v ČR?

Neexistují žádná oficiální a veřejně známá čísla konkurenčních společností, proto je velice složité mít nějaké měřítko. V oblasti povědomí o značce je bwin tou nejvíce rozpoznatelnou jak na mezinárodní, tak místní úrovni. To je důsledek dlouhodobé přítomnosti bwinu u předních sportů.

Co je pro vás důležité při rozhodování o sponzoringu události nebo klubu? Jaká kritéria zvažujete?

Co nás nejvíce zajímá, když zvažujeme uzavření dohody o sponzorství, není náš zisk, ale atraktivita sponzoringu pro naši cílovou skupinu. Dovolím si říct, že jakožto sponzor předních sportů je bwin vnímán  jako „sponzor šampionů.“ Sportovní sponzoring byl vždy klíčovým aspektem ve filozofii naší společnosti. Již od jejího založení se zaměřujeme na klíčové sporty. Proto již od roku 2007 sponzorujeme Real Madrid, od roku 2008 jsme prvotřídním partnerem FC Bayern Mnichov. Kromě evropského fotbalu se věnujeme basketbalu. Od roku 2006 jsme celosvětovým partnerem FIBA a tím pádem i sponzorem všech evropských a světových šampionátů. Nově jsme loni začali spolupracovat s Evropskou ligou v basketbalu, nejvyšší evropskou soutěží. V neposlední řadě se prezentujeme v motoristickém sportu jako celosvětový partner hlavní kategorie motocyklového světového šampionátu MotoGP a nedávno jsme oznámili prodloužení smlouvy do roku 2013.

Pro rozšíření sponzorských aktivit podepsal bwin v letech 2010 a 2011 řadu nových slibných sponzorských smluv, především na lokální úrovni, aby zvýraznil svou přítomnost i v místních sportech. Jen zmíním pár příkladů: hlavní sponzorství Portugalského poháru ve fotbale a italské Serie B, obnovené sponzorství kyperského APOEL FC, Steaua Bukurešť FC a italský basketbalový klub Benetton Treviso. Jsme také partnerem WPT, což je nejprestižnější pokerový turnaj a ukazuje se, že by právě on mohl pro nás mít velmi dobrý přínos do budoucna.

V prosinci hostila Praha poprvé světovou pokerovou tour WPT, jejímž jste sponzorem. Řekněte nám pár slov o tomto projektu.

Praha hostila WPT na její poslední zastávce v Evropě v roce 2011. Byla to mimochodem vůbec nejúspěšnější WPT událost, kterou jsme doposud organizovali. Byl jsem nadmíru spokojen jak s hráčskou účastí, tak s organizací akce, stejně jako se spoluprací našeho týmu na celém projektu. Z toho vyplývá, že jsme samozřejmě prodloužili naši funkci na příští sezonu.

BRAND24

Plánujete nějaká sponzorství v České republice? Pokud ano, tak jaké? Pokud ne, tak proč?

Vedle našich mezinárodních sponzorských aktivit chceme být vidět i na lokální úrovni. Podle výše zmíněných příkladů jsme ochotní sponzorovat místní kluby nebo federace, pokud nám to naše podmínky dovolí. Naším cílem je ale nejprve prozkoumat a zhodnotit místní prostředí.

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).