Těžký, ale svižný

30. června 2008, 00:00 - Erich Handl
30. června 2008, 00:00

REDAKČNÍ TEST - Redakce Profitu měla elektrický skútr Vectrix k dispozici na krátký test. Jaká je dvoumístná motorka v praxi?

Vectrix je na první pohled k nerozeznání od běžného skútru. Má robustní kapotáž, čelní plexisklo a ovládání jako běžné skútry. Nechybí tu ani odkládací prostor pro přílbu pod sedadlem. Markantní rozdíl je ale v hmotnosti. Vectrix váží 230 kilogramů, což je zhruba dvojnásobek oproti skútru se spalovacím motorem.

Na výkonu to ale není znát. Elektromotorka má solidní zrychlení z nuly na 50 kilometrů v hodině za 3,6 sekundy, dokáže jet až stokilometrovou rychlostí. Výrobce slibuje až 100kilometrový dojezd na jedno nabití ze zásuvky.

V redakčním testu jsme bez problému ujeli 80 kilometrů a v „nádrži“ ještě zbývala elektřina. Údaj výrobce je tedy pravdivý. Nabití baterie z běžné zásuvky trvalo dvě hodiny (na 80 procent kapacity). Příjemným překvapením byla možnost brzdění motorem za současné rekuperace elektřiny do baterií. Vectrix má dokonce zpátečku; elektromotoru lze dát pouhým otočením rukojeti opačný chod.

Vectrix je použitelný v běžném provozu, jeho jedinou zásadní nevýhodou je vysoká pořizovací cena. Za 160 tisíc korun lze dnes už pořídit malé auto. Při desetileté životnosti motorky se ale náklady můžou vrátit v provozních nákladech.

Mohlo by vás zajímat

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

  • Největší mýty o bolesti zad

  • Profesor Sameš: Porucha lícního nervu není legrace

  • Rekola mění dopravu v českých městech

  • Roman Šmucler: Češky jsou posedlé zvětšováním prsou

  • Vinař Pavel Chrást: Víno se v Česku předražuje

  • Finance.cz pozvaly klienty na curling

  • Adam Hazdra: Třetina lidí je v práci nespokojených

Hry pro příležitostné hráče