Těžké období pro Airbus

03. července 2009, 18:03 - Eva Jarešová
03. července 2009, 18:03

Letecké katastrofy

Technické problémy spolu s jiným faktorem – tyto důvody nejspíš stály podle zveřejněných závěrů francouzských vyšetřovatelů za červnovou havárií letounu Airbus A330 společnosti Air France. Ten se při letu z brazilského Ria de Janeira do Paříže zřítil do Atlantského oceánu. Nehodu nikdo z 228 cestujících nepřežil. Záchranářům se podařilo nalézt jednapadesát těl obětí, identifikovat jich byli schopni jedenáct včetně jednoho z pilotů. Jak Francouzi minulý týden informovali, stroj se na rozdíl od prvních domněnek nerozpadl už za letu, ale až prudkým nárazem o mořskou hladinu. „Letadlo se zřítilo přímo k hladině, velmi rychle,“ konstatoval šéf vyšetřovatelů Alain Bouillard. Pasažéři podle něj neměli čas se na náraz připravit. Přesné příčiny nehody ale zatím známy nejsou a podle Bouillarda „jsme dnes od jejich stanovení velmi daleko“. Objevily se názory, že za pádem letounu mohou být problémy s rychloměry, označovanými jako Pitotovy trubice. Potíže se údajně vyskytly už dříve i v ostatních letounech typu Airbus A330 a A340. Podle právníka Jamese Healy-Pratta z advokátní kanceláře Stewarts Law má Evropská agentura pro bezpečnost letectví právní a morální povinnost „zjistit jádro problému“. „Pokud je v letadle vadný systém a letoun není bezpečný, neměl by létat,“ uvedl v deníku The Times. Jeho kancelář zastupuje některé z pozůstalých po obětech letu AF 447. K zákazu létání pro některé typy letadel se ale minulý týden úřady nepřiklonily. Záchranáři budou v pátrání po černých skříňkách pokračovat do 10. července. V případě, že nebudou nalezeny, hodlají Francouzi pokračovat v hledání pomocí sonarů ještě další měsíc. Pro evropského výrobce letadel byl letošní červen tragickým obdobím. Minulé úterý se při pokusu o přistání zřítil u Komorských ostrovů do Indického oceánu další jeho stroj. V Airbusu A310 jemenských aerolinií zahynulo kromě dvanáctileté dívky všech 153 osob na palubě. Ani v tomto případě nejsou příčiny pádu zatím známé.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Najděte si novou práci do září
Plná zaměstnanost v ČR: čím jsme si ji zasloužili?
Obtěžují vás nevyžádané telefonáty? Návod, jak se jim vyhnout
O 20 % víc než loni: ceny bytů opět rostou
Mají Češi na elektromobil? Hyundai hodlá rozšířit dojezd až na 500 kilometrů
Auta
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Galerie: Škoda Karoq se chlubí digitálním přístrojovým štítem. Taková věc tu ale byla už dávno
Nové BMW Z4 slibuje svobodu, ale počkáte si na ni až do jara 2018
Kouzlo bohaté sklizně: Zkusili jsme, jak se řídí moderní kombajn
Jeden Velorex 16/250 se dostal až do Chicaga. Teď je po renovaci a stojí přes 300 tisíc
Technologie
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Intel už má 15W čtyřjádra pro notebooky v ceníku i s parametry, vydání je blízko
Na počítače míří nový Skype. Nebude to taková divočina jako mobilní verze
Asus se úplně zbláznil. Uvedl 6 až 12 nových Zenfonů 4
GPS, laser a bohatá sklizeň: Zkusili jsme, jak se řídí moderní kombajn
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít