Menu Zavřít

Těžká hodina hodinářské jedničky. Akcie Swatch postihl pád

15. 7. 2016
Autor: Profimedia.cz

Největší hodinářská firma na světě – švýcarská Swatch Group – v pátek pořádně vylekala investory. Vydala varování, že její zisk se propadne nejméně o polovinu kvůli poklesu tržeb v Hongkongu a Evropě. Analytici přitom odhadovali snížení čistého zisku nejvýše o dvaadvacet procent.

Investoři se okamžitě začali zbavovat akcií firmy, které ztratily až čtrnáct procent a spadly pod 250 švýcarských franků za akcii. „Důvěra investorů bude otřesena,“ uvedl pro Bloomberg Rene Weber, analytik Bank Vontobel.

Za poklesem zisku stojí menší nákupy čínských turistů v Hongkongu a Evropě, jejíž návštěvy omezili kvůli teroristickým útokům. Swatch Group pak nepomáhá ani posilování švýcarského franku, které zdražuje švýcarské zboží v cizině.

Roční vývoj akcií Swatch

Trh s luxusním zbožím může ještě poškodit včerejší teroristický útok ve francouzském letovisku Nice. „Ve Francii to vypadá složitě a pravděpodobně to tak zůstane,“ komentoval pro Reuters vývoj na trhu šéf Swatch Group Nick Hayek a dodal: „Je to důležitý trh. Turisté zde začínají své cesty do většiny evropských zemí.“

Akcie v Evropě zasáhl útok z Nice

Teroristický útok v Nice srazil akcie

 Ilustrační foto

Právě Hayek je však kritizován analytiky za to, že odmítl snížit náklady a provést další kroky. Argumentoval, že snížení cen, propouštění a zmražení investic by v dlouhodobém horizontu firmu poškodilo. Swatch Group, do jejíhož portfolia patří značky Omega, Longines či Tissot, zároveň ztrácí tržní podíl, protože podle analytika Jona Coxe z Kepler Cheuvreux nepomáhá obchodníkům odkupem neprodaných zásob nebo snížením cen.

Varování Swatch Group vedlo k poklesu akcií rovněž dalších luxusních výrobců jako je Richemont, LVMH nebo například Kering.


Čtěte také:

BRAND24

Hublotu se sázka na fotbal vyplácí. Usmířil Pelého s Maradonou

Prestižní hodinky na míru lze nově koupit i v Praze


  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).